-
Claus Ebberfeld commented on the post, Min kærlighed til brunt: Fra Formel 1 til Ford med mere 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min kærlighed til brunt: Fra Formel 1 til Ford med mere Mange entusiaster her på […] Vis@flemming-nielsen, det der giver mening for mig: Tak.
Måske er problemet, at det fleste i dag drikker dåse-Cola? Hmm. Dét vil faktisk forklare nogle såkaldte moderne bilers design.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, 33 Stradale Visione: Hov, er der alligevel håb for Alfa Romeo? 5 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post 2021 er ungt endnu – men dette er indtil videre årets mest spændende konceptbil. ViaRETRO har en trofast skare af Alfa Romeo-entusiaster, men den er mindre end den var for ti år si […] Vis@flemming-Nielsen, du er hårdt angrebet: Det er kun Alfa-ejere der mener, at det er ren italiensk kådhed, når der skyder tændrør op af toppen :-)
@skaaning, Bertone med mere end fire ben (eller færre!) ville bære være forkert, for den lever jo noget af sin Nordmotor. Men ja, det er faktisk den sidste rigtigt lækre Alfa efter min mening -…[Læs mere]
-
Søren Navntoft commented on the post, Når en guitar gør indtryk – og originalitet er komplet ligegyldigt 5 år, 3 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I mine helt tidlige teenageår blev jeg af ældre venner introduceret til anderledes musik fra alle verdens hjørner. Danske Buki Yamas, hollandske Focus, tyske Eberhard Weber og ame […] VisRart at se de mange kommentarer som handler om artiklens indhold og godt at flere får lyst til at lytte til musikken.
Pat Metheny er en sjov størrelse, men ikke desto mindre vigtig for jazzmusikkens udvikling og modernisering. Han bliver ofte kaldt jazzgenrens svar på Jimi Hendrix for han altid har forsøgt at flytte grænserne for guitarens brug…[Læs mere] -
Per Jørgensen commented on the post, Når en guitar gør indtryk – og originalitet er komplet ligegyldigt 5 år, 3 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I mine helt tidlige teenageår blev jeg af ældre venner introduceret til anderledes musik fra alle verdens hjørner. Danske Buki Yamas, hollandske Focus, tyske Eberhard Weber og ame […] Vis@Søren-navntoft: Tak for en interessant artikel omkring lige netop Pat Matheny og hans guitar(er). Jeg deler i øvrig fascinationen af hans (og Lyle Mays) værker og min første anskaffelse (men absolut ikke sidste) af disse var netop “As Falls Wichita, So Falls Wichita Falls”
@flemming-nielsen: Helt enig: Ud af Methenys og Mays makkerskab kom meg…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 301 6 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Det sære underjordiske liv med biler Jeg har fortalt om mit værksted under jorden i København før. Det er jo her mit liv med gamle biler udspringer for tiden. I en af de forrige Mat […] VisPræcis det jeg mener med lækkerhedsfaktor, @flemming-nielsen . Og rent filmisk er dén scene da også totalt syret i en slags actionfilm eller thriller.
For slet ikke at tale om Jacqueline Bisset…meeen det er nok alligevel en anden snak.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 301 6 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Det sære underjordiske liv med biler Jeg har fortalt om mit værksted under jorden i København før. Det er jo her mit liv med gamle biler udspringer for tiden. I en af de forrige Mat […] Vis@flemming-nielsen , historien er, at Jaguar var blevet spurgt først, om de ville stille op med en E-type til Helgenen og takkede nej. Det gav Volvo chancen.
-
Sander Bonde Larsen commented on the post, Kom en tiger i tanken 6 år, 1 måned siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Tigeren blev i 1960’erne maskot for det internationale benzinfirma Esso og selvom det dødsensfarlige rovdyr nok repræsenterer kraft og styrke, men ikke meget nuttethed, så fik kam […] Vis@flemming-nielsen ja huler. Men legekunne også blive farlig eller til unoder. Så jeg fik stukket et kosteskaft gennem keddeldragtens ærmer og hængt op på knagerækken .
-
Søren Navntoft commented on the post, Kom en tiger i tanken 6 år, 1 måned siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Tigeren blev i 1960’erne maskot for det internationale benzinfirma Esso og selvom det dødsensfarlige rovdyr nok repræsenterer kraft og styrke, men ikke meget nuttethed, så fik kam […] Vis@flemming-nielsen. Du har ret Flemming. Titlen havde jeg skrevet for længe siden, men havde overset fejlen da jeg lavede indlægget færdigt og ikke fået den rettet.
Det er den nu.
-
Søren Navntoft commented on the post, Min bil den har tre buler, tre buler har min bil 6 år, 4 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Min Renault 4 har mange buler. Flere af dem synes jeg faktisk ser helt flotte ud og indikerer at bilen har haft et langt og – til tider – hårdt liv. Den er vejrbidt, ynder jeg at s […] Vis@flemming-nielsen ..Sjovt. Jeg undersøger det straks…
-
Kim Nielsen commented on the post, ViaRETRO afslører: 2+2 giver ikke fire! 6 år, 8 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det er jo noget vi længe har haft på fornemmelsen, og lørdag lavede vi så et eksperiment: Fire voksne i en Porsche 944. Peter og jeg skulle ud at lave min gamle Volvo 445 fær […] Vis@flemming-nielsen, det har du da ret i. Jeg har set forkert på det lille billede på telefonen. Så forstår jeg heller ikke den løsning.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Ecurie Ecosse LM69 – en sikker vinder 6 år, 10 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Man skal forestille sig en dag i slutningen af 1967, hvor det skotske racingteam Ecurie Ecosse tager på besøg hos Jaguarfabrikken på Browns Lane. Ecurie Ecosse vandt Le Mans to gan […] VisHvis den opfylder alting fra 1969, så skal der godt nok en del held til hvis den skal kunne indregistreres i dag. Omvendt så kan den heller ikke bruges i historisk race, da den jo aldrig fandtes. Så Ecurie Ecosse er kommet dem der spekulerer på hvad de skulle bruge den til i forkøbet. @flemming-nielsen s idé med en sokkel er udmær…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Bilrelaterede møbler: Galt eller genialt? 6 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Endnu inden min nye garage er færdig tænker jeg over herreafdelingen og indretningen af den. Herreafdelingen er en særlig afdeling eller bare et område af garagen. Og nu kald […] Vis@lars-d , det grimme stel ligner vandrør?!? I så fald har ham Ron da misforstået emnet. Men sæderne i sig selv fejler jo intet.
@flemming-nielsen , jeg står bestemt også af ved “unikaer i serieproduktion”: Første gang jeg så en bordlampe af en Vespaforlygte var det skæg, men i dag er det reproducerede plastikhuse, der bare ligner. Så er det ik…[Læs mere]
-
Skaanning commented on the post, Weekend Matiné Nr. 248 7 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Alle jer derude, der kan lide at tune jeres klassikere: God weekend og I ved godt hvor. Denne weekend er der nemlig Danmarks Hurtigste Bil-arrangement på Padborg Park. Det er 22. […] Vis@flemming-nielsen tak for info. Dine øjne er bedre end mine. Havde ikke set beskeden om “sponseret artikel”,
Både sidste gang og i dag læste jeg artiklen som endnu et fint Viaretro-indlæg til hjælp og information. Dog var jeg lidt undrende over artiklens facon og direkte fremhævelse af et specifikt firma. Men det er nu forklaret. Tak for det.…[Læs mere] -
Claus Ebberfeld commented on the post, Den glemte Mustangkonkurrent: Barracuda 7 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post I automobilhistorien er det ofte den første af en slags, der senere bliver den mest eftertragtede. Sådan gik det ikke med Barracuda. Den slags vi taler om her er den type a […] VisGodt kommet tilbage på sporet, @flemming-nielsen !
-
Peter Plys Karlsen commented on the post, Suppeaften med sandhedsserum 7 år, 3 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Livet med en veteranbil kræver én stor ting: maksimal rummelighed over for fejl og mangler. De gamle biler var ikke perfekte dengang, de var nye, og det er de selvsagt så lan […] VisGod aften
@flemming-nielsen… du var først :-)
Jeg kan heller ikke li´ sammenblandingen af Theremin og Laser Harpe
Ret skal være ret.
@claus-ebberfeld ´s musikkloge ven havde åbenbart drukket andet end saftevand og udtalt “Thiamin”…; et nødvendigt vitamin til behandling af blandt andet stærkt alkoholisrede personer.Jeg er iøvrig…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Den virtuelle duel: Maserati Biturbo vs. Buick GNX 7 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tal siger ikke alt. I denne sammenhæng siger de faktisk nærmest ingenting. ALT peger på Buick’en, hvis man bare kigger på tallene: Den er mere sjælden, der er hurtigere, den er ( […] Vis@kai, det lyder godt nok hverken som Al Bundy eller Kojak.
@flemming-nielsen , jeg har heller aldrig før i mit liv slået en quartermile-tid op. Det er jo slet ikke noget vi bruger her på fastlandet!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, 1968-generationen: Fedt, mand! 8 år, 4 måneder siden
@flemming-nielsen og @michael-s-lund nu synes jeg I bidrager til forvirringen: “Introduktionsår”, “modelår” og “produktionsår” er jo bare tre forskellige ting. Som sjældent falder sammen. Hvis man lige slår fast […]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, 1968-generationen: Fedt, mand! 8 år, 4 måneder siden
Jeg er enig med @flemming-nielsen i, at man skal være kildekritisk i almindelighed og med Wikipedia i særdeleshed …
I forhold til definitionen på en bils introduktions år er der allerede i denne tråd forske […]
-
Ib Erik Söderblom commented on the post, Så forskellige og dog samme motor: Facel-Vega og Jensen 8 år, 4 måneder siden
@flemming-nielsen jeg føler en trang til den bog :-D
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Så forskellige og dog samme motor: Facel-Vega og Jensen 8 år, 4 måneder siden
@flemming-nielsen , dén bog skal jeg læse! Han virker som en fornuftig mand, ham Erik Fyksen. Men har de stavet smøregrav forkert igennem hele bogen?
@jensen , ja endnu engang tak for prøveturen i den dej […]
- Hent mere