Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Med den hvide 66´er lagt på hylden frem til efteråret, var planen bare at den røde 76´er blot skulle nydes og køres i hen over sommeren……..
    Men som med alt andet, skal jeg liiiiiige fikse et par småting, som dog hurtigt accelerere og bliver til mangeting i stedet for!?!?
    Som for eksempel, det startede med nogle nye tæpper, som så formerede sig til en opgradering af krængningsstabilisatorer for og bag, dette udviklede sig til at hele forvognen blev adskilt opgraderet, sørme om der ikke lige skulle nye skiver for og bag samt komplet parkeringsbremser, olierør så da også lidt mudret ud, for da slet ikke tale om de 2 langsgående messingrør, oliekøleren var da heller ikke for ren, så den røg i opvaskemaskinen på 70 grader, de elektriske rudehejs og spejle røg ud til højre til fordel for manuel rudehejs og Vitaloni Sebring Mach 1 spejle, alle 4 Fuchs er blevet glasblæst og får lov til at udfolde sig i det flotte “frosting” udtryk kendt fra RSR, et par mindre rusthuller er skåret rent og venter på en TIG svejser, lidt kosmetisk lak arbejde, polering og en kraftig rengøring, så er jeg ved udgangspunktet… nå, ja… bevares, der når jo nok at komme lidt til?
    Jeg skal bare være klar til 8 August, hvor Boys Tour 2014 løber af stabelen…

Attachments:
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Du er ualmindeligt foretagsom !!! :-)
    Hvad er mindst (!) nødvendigt arbejde for, at du kan komme ud at køre ?
    Kom ud at køre, og så skidt med lidt ufuldstændighed.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Imponerende og beundringsvaerdig tilgangsvinkel til dine klassikere!
    Intet overladt til tilfaeldigheder. Man kan naturligvis klare sig med mindre, men jeg maa personligt indroemme at ogsaa jeg selv vaerdsaetter en klassiker som bare er i orden.
    Tror du at mine gamle BMW’er kunne tage ture for at komme paa midlertidigt ophold hos dig, mens jeg alligevel er herude i Hong Kong?? Jeg fornemmer at jeg ville komme hjem til de mest perfekte gamle BMW’er jeg nogensinde har ejet… :-D

DW
    378 Indlæg

Hej Anders…
    Ja, der er jo flere måder at angribe en klassiker på, jeg vælger sjovt nok altid den tunge vej..?
    Men, med det in mente, så kan jeg godt lide tanken om at jeg ved og kender til hver en bolt, skrue osv..
    Den røde her, er en kriger, med alt hvad der følger af gode og dårlige ting..
    Jeg finder inspiration fra mange forskellige sider og med denne bliver det en skøn blanding af old-school og hot-rod..
    På sigt skal den have samme tur som den hvide, men dog over en lidt mere langsigtet periode.
    Du er nu ikke den første til at spørge om en reonvering, dog må jeg indrømme, på trods af jeg syntes det er sjovere at bygge end at køre vil jeg udelukkende gøre det på mine egne biler, ellers bliver en stress faktor med deadlines, kompromiser og stillingstagen…. og jeg er rigtig dårlig til kompromiser.
    Har fulgt lidt med i din tråd fra Hong-Kong og det ser ud til at klassiker livet lever og ånder i bedste velgående…
    Nyd det…
    Dan

DW
    378 Indlæg

Den røde kriger giver sig ikke uden en brav kamp…
    Men langt om længe er jeg efterhånden nået dertil hvor tingene snart kan begynde at komme retur på bilen….
    Nogle genstridige bolte på højre varmekasse har taget mere end en formiddag at får af, med 5 knækket bolte som belønning, heldigvis alle uden for toppene, men alligevel bliver det meget tidskrævende at få dem pillet ud og erstattet af nogle nye
    Det sidste olierør (sjovt nok, var det, det eneste der ikke voldte problemer) som går ind til krumtappen, blev afmonteret.
    Mangler nu kun at afmontere gearkasseophænget, så dette kan få lidt omsorg og nogle nye bøsninger.
    Forhåbentlig kan den nyrenoveret forvogn monteres i den kommende uge sammen med bremser osv., dog mangler der stadigvæk en bagskive fra Design911 pænt enneverende.
    Efter en særdeles omfattende trimning af ledningsnettet ( el-spejle, el-ruder, centrallås?? m.m. ) er der nu kun tilbage at sikre at alt går til rette steder, så kan dette også krydses af på to-do listen.
    Fælgene har efterhånden været hos glasblæseren i nogle uger, forhåbentlig er de klar til et skud maling i den kommende weekend?

DW
    378 Indlæg

Ligesom man synes at det hele er klar til samling, dukker der liiiiige et par småting op, som der lige så godt kan fikses nu når man er igang…..
    Blikket omkring motor samt ophænget blev sendt til blæsning og overfladebehandling.
    Imens kan jeg stille og roligt begynde at montere lidt stumper samt få styr på fælgene, de er glasblæst, kanten er poleret, en omgang med Gaffa-tape, tilbage til glasblæsning, anodisering og maling….

DW
    378 Indlæg

Sidste fælg klargøres til glasblæs og så afsted til anodisering.

DW
    378 Indlæg

4 fælge klar til maling…
    Desværre var overfladen ikke så ensartet som håbet, så det færdige design blev lidt anderledes end først planlagt.

DW
    378 Indlæg

Endelig tilbage på 4 “fødder”… så mangler der bare lige de sidste 20 punkter på listen plus det løse..

DW
    378 Indlæg

Næsten i mål…

DW
    378 Indlæg

Så er den lige ved at være der..

Rasmus Wind
    37 Indlæg

Ser fanme godt ud!

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Det er da en rigtig lille fraekkert du har faaet bygget dig der Dan!! 8)

DW
    378 Indlæg

Hej Anders…
    Ja, den ender med at lykkedes de tanker jeg havde med bilen…
    Sæder i eget design, Sabelt, Weichers og RS kabine er med til at gøre et fuldendt resultat.

DW
    378 Indlæg

76 punkter på to-do listen er opfyldt og udført, alt klappet og klar…
    MEN! en knækket bolt på cylinder 2, nulstiller det hele og afslutter dette års sæson!
    Nu står der en større motorrenovering og venter.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.