Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 52 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Det er daelme bittert Dan!! :-(
    Men nu er du kommet saa langt og den ser jo pivfraek ud, saa det er bare op paa hesten igen.
    Med en frisk motor er jeg sikker paa at sommeren 2015 bliver magisk i din SCRHR… ;-)

DW
    378 Indlæg

Ja, Det var en mindre streg i regningen, men heller opdage det på en lift, end i rabaten et sted i Tyskland….
    Nu bliver motoren adskilt i den kommende uge, og der vil blive taget stilling til omfanget af renoveringen?
    Dog er en ting sikkert, motoren vil blive “blue-printet” dvs. korrekt afbalanceret i forhold til de forskellige tolerancer.
    Gearkassen vil i samme moment også blive gennemgået…
    Nu er proppen taget af, så handler det også bare om at hælde igennem….
    Målet er IKKE at skulle skrue på hverken den røde eller hvide til foråret, men blot køre!

DW
    378 Indlæg

Så er der så småt taget hul på motoren…
    Indtil videre viser det sig at den er lidt af et gadekryds..?
    Blokken er fra 1984, topstykker fra 1987 og ventilhuse fra en 964´er….
    Det bliver spændende at se hvad der mere gemmer sig?

DW
    378 Indlæg

Motoren er nu totalt adskilt og krumptap, plejlstænger m.m. er på vej ud i byen for at blive afbalanceret og vejet.
    Nye styr og sæder, evt. honing, nye stempelringe, lejer og pakninger..
    Den bliver som ny!

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Igen maa jeg konstatere at du gaar godt nok baade systematisk og meget grundigt til vaerks!
    Det er flot arbejde – keep it up… ;-)

DW
    378 Indlæg

Hej Anders
    Tak skal du have… Rosen bør rettes til 9´erteknik, som står for den tekniske side af sagen ( dog nøje overvåget af undertegnet).
    Det ser ud som om at det lysner i horisonten, iflg. Rødovre Cylinder Service, skulle blok, cylindre, toppe osv. være klar til samling sidst i uge 37, så mon ikke den røde er kørende i uge 38……?
    Imens bliver tiden brugt på at nørde dele…
    Indsuget er blevet adskilt og alle smådele har fået en ny gul-kromat belægning, dyser er blevet renset, testet og iført nye pakninger, lidt nye slanger osv…
    Pænt skal det jo se ud.
    Div. motorblik er sendt til blæs og pulverlak…..

DW
    378 Indlæg

Lidt “kør-stærkt-og-flere-hk-klistermærker” er der også kommet til…

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Det giver 3%.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Der er ikke noget helt saa effektivt som god gammeldags klistermaerketuning… ;-)

Nikolaj_S
    26 Indlæg

Hej Danhansen,

Imponerende tilgang du har – flot arbejde!

Jeg planlægger selv at hive lade motor, forbro, hjulophæng gennemgå sandblæsning og lakering til vinter, og er nysgerrig på det her gul-kromatisering af bolte, bånd mv… Er det af hensyn til originaliteten og/ eller er det bare den bedste løsning holdbarhedsmæssigt, når man vil friske sine gamle dele op?

Mvh

Nikolaj.

DW
    378 Indlæg

Tak Niko_S
    Afhængigt af bilmærke så forekommer blå og gul chromat i større eller mindre omfang.
    På min Porsche fra 1966 er største delen enten pulverlakeret eller gul chromat.
    De fleste dele på motor er blå-Chromat.
    På min Porsche fra 1976 er der primært benyttet gul chromat i motorrum, jeg har så yderligere benyttet samme overfladebehandling til stabilisatorer, stræbere, gearkasseophæng osv… dette er gjort for at skabe en sammenhæng til de blotlagte olierør i poleret messing.
    Begge behandlinger er meget blanke men bliver mere matte pga. varme, vejrlig osv….

DW
    378 Indlæg

Så er samling af motor for alvor gået igang…
    De nye 993 cylinder bolte er på plads, nye stempelringe er på plads, nye ventiler, sæder, styr, fjedre m.m. er også på plads, snart er det tid til nye lejer samt den ny afbalanceret krumtap samt alle de andre lækkerier…
    9erteknik gør et formidabelt stykke arbejde og alt for at den røde kan nå at komme ud inden sæsonen er slut…..

DW
    378 Indlæg

Motor renoveringen er godt undervejs, og forhåbentlig er den tilbage i den røde kriger sidst i denne uge.
    Dog gør en kortere tur til det syd-tyske, at den ikke kommer til at brøle op af Strandvejen en tidlig morgenstund, før engang i ugen efter…

DW
    378 Indlæg

Endelig….
    Bilen er fiks og færdig, lige inden sæsonen slutter..
    Det blev fejret med en fin tur til det nordjyske, op til svigerfar som havde glædet sig til en tur i den røde kriger….
    Turen hjemover, afslørede, hvad jeg tror er en defekt tomgangsventil ( et svagt punkt på en 3.2) så forhåbentlig er det blot at udskifte den for at komme den ustabile tomgang til livs…?

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hrmf… jeg vil altsaa ogsaa have en 11’er at lege lidt med… :-(
    Meget misundelig! – altsaa paa den gode maade naturligvis… ;-)

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 52 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.