Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Hej Anders….
    Det behøves du ikke at være, lige nu er den gal igen med den røde….
    Tomgangen er helt i skoven og hverken udskiftning af tomgangsventil eller potentiometer har rykket noget i retning af det bedre….
    Om der er tale om en løs forbindelse eller en ECU der er brændt af, aner det ikke?
    Så med en dårlig mavefornemmelse over hvad der er galt, samt hvad er det næste problem der melder sig? må den videre i fødekæden, da jeg ikke magter en bil der skaber sig…!
    Det var hyggeligt at få lov til at afprøve idéer, men når et køretøj begynder at have sit eget liv eller mangel på samme, så hører min (i forvejen ultra korte) tålmodighed op, og min ellers ganske veludviklet evne til at nuancere problemstillinger er så godt som ikke til stede.
    Der skal nogle andre hjul på bordet, hvilke? det må tiden få vise…

DW
    378 Indlæg

En hurtig tur til NY, lagde en dæmper på min trang til at ønske bilen hen hvor pebret gror.
    Ikke, at det løste det mystiske problem med omdrejninger osv., men det var godt at få det lidt på afstand.
    Hjemme igen, bilen stod hvor jeg forlod den og der var ikke tilbagelagt nogle nævneværdige landvindinger, hvad progressive løsninger angår?
    De seneste dage er ledningsnet, potientiometer, luftmængdemåler, kontakter, stik osv, målt igennem, alt peger på, at det er ECU´en, den er gal med!
    Så en ny er bestilt hjem, så må jeg bare krydse fingre for at det, er der, problemet ligger?
    I mellem tiden er nye idéer dukket på på vinterens to-do liste, men mere om dette senere i programmet.
    Men de her sataner, vil blive en del af set-up´et.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

For mig er Fuchs faelge konge paa en 11’er, men Minilites er en af de faa alternativer som rent faktisk duer, hvis man oensker at skille sig ud fra maengden. De sad jo trods alt originalt paa bagakselen af velsagtens den fedeste 911 nogensinde bygget – den sjaeldne og legendariske 911ST 2,5.
    Haaber din 76’er snart er klar til kamp igen… ;-)

DW
    378 Indlæg

Der er ikke tale om Mini-lites, men der i mod de übercoole Campagnolo 15″x7″ & 8″…..:-))

Anders Bilidt
    648 Indlæg

My bad!
    Billedet er ikke lige af den hoejeste oploesning, saa de lignede lige et oejeblik Minilites.
    Men autentiske Campagnolo faelge kan bestemt ogsaa kun godkendes! Det er vel ganske enkelt det ypperste indefor gamle tidstypiske alufaelge – eller rettere, magnesiums faelge.
    Jeg har selv et saet laekre Campagnolo faelge liggende som jeg gerne ville have paa min groenne track-02. De er pivfraekke, men problemet er bare at finde et sted som kan og vil renovere magnesiums faelge. Tilsynladende ikke den nemmeste opgave…

DW
    378 Indlæg

ALT…. er efterhånden gennemgået på bilen og måske er vi nået den ujævne motorgangs mysterie et skridt videre…
    Imens er jagten gået ind på udtrykket af bilen, som jeg vil love, bestemt ikke bliver kedeligt…..

DW
    378 Indlæg

En uge før jul, blev den røde kriger afhentet.
    90% af de arbejder der er blevet foretaget på bilen er lykkedes til punkt og prikke, men der også nogle som ikke er, og det er bilens udseende.
    Bevares, den har da høstet anerkendelse fra både ind/udland, men det virker ikke når jeg ikke selv var tilfreds?
    G modellens i øjenfaldende for og bag-kofanger, har altid generet mit øje, ikke så meget selve udtrykket, men mere hvorpå alle delene der udgør enheden, er sat sammen. Som min far ville kalde “noget daller-værk”…
    Dette har jeg i samarbejde med en god ven, fundet en anden løsning på, faktisk vil bilens ydre være ændret radikalt, når den står klar….

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Uhmmm… spaendende…
    Jeg maa tilstaa at jeg er sjaeldent tilhaenger af at man begynder at rode med at aendre paa en bils udseende (altsaa ud over lidt faelge, stafferinger og den slags…), men bevars, jeg glaeder mig til at se hvad du har fundet paa.
    Held og lykke med det!

DW
    378 Indlæg

Anders, jeg kan berolige dig med at jeg forbliver tro mod bilens oprindelige design, men jeg gør den blot lidt mere “slick”..

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg kan ikke vente på at se det, det lyder virkelig spændende.
    Måske er jeg ved at blive Originalpolizei-swinger?

DW
    378 Indlæg

Godt nyt fra Porsche-Shoppen…. På trods af mindre overraskelser under adskillelsen ( typisk!) forløber det hele planmæssigt og den “røde kriger” forventes være færdig i slutningen af denne måned….
    Dog er der ikke taget hul på opgradering af bagvognen og jeg har en mindre mistanke til at også den byder ind med overraskelser?
    Ellers er meldingen, at alt bliver lavet til kryds og bolle og alle idéer virker!!!
    Der ligger nu kun en mindre udfordring, nemlig instrumenterne. De blev sendt til NHS i Californien i November for en mindre modificering og komplet renovering.
    På afsendelses tidspunktet, havde de en forventet turn around på ca. 4 måneder, så jeg håber at de er tilbage i Marts?

DW
    378 Indlæg

Så er det det meste lined-up og alle gaps er de obligatoriske 4 mm.
    I den kommende weekend bliver den malet, så den kan påbegyndes færdigmontering i den kommende uge…
    Allerede nu, ser det hele rigtig fint ud.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hold da fest hvor kan tingene tage om sig!
    Var det ikke meningen at dette skulle vaere et hurtigt lille projekt for at faa en Porsche paa gaden mens 12’eren blev gjort perfekt?
    Men bevars, det ser jo forbandet godt ud maa jeg sige… :-)

DW
    378 Indlæg

Anders
    Som altid, får jeg rodet mig ud i mere end blot lige…..
    Men, jeg er helt sikker på at det, der bliver lavet nu, er det rigtige…. (ellers er der jo en vinter igen om 6 måneder)
    Bilen skulle meget gerne være i malerkabinen i skrivende stund, så mon ikke den er retur og klar til de sidste småting om små 14 dage….?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Dan du er en stor inspiration for mig.
    De omfattende opgaver du får løst er med til at motivere mig til at komme videre med mine mindre opgaver på MGen.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.