Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce FIA racer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)
  • Forfatter
    Per Einarsson
    120 Indlæg

test drive

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Per dit heldige asen…!!  Du er paa Nordschleife, og jeg er naesten ikke misundelige…  ;-)

Enjoy!!  :-D

Per Einarsson
    120 Indlæg

Første omgang med Gert Sterner’s Alfa Romeo 145Q lige i røveren med et kamera monteret.

Det var i fredags og vejret var ustadigt; det er min første prøve med bilen på grænsen,så det går pænt langsomt. Den vejer ikke alverden og bagenden danser på en nok for hård dæmpning og den overbremser på baghjulene – en lidt uheldig kombination.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ihhh… selvom jeg blot sidder her bag min computerskaerm, saa goer den video mig simpelthen glad langt inden i…!

Det er ganske simpelt en fornoejelse at se en anden entusiast nyde sin klassiske bil som det var meningen.  Koere den som den boer!  Uden frygt for et par stenslag og lidt slid.  Per – I salute you…  ;-)

Og neeeej hvor jeg dog savner at komme paa Nordschleife med en af mine elskede 02’ere nu!!

Ryhl
    303 Indlæg

Lækker debut-video for Giulietta!  Godt det lykkedes at omgås kamera-polizei …

Jaa – det er lidt liv i røven v. Brünnchen og Planzgarten, hvor der kommer vand :-)  Jeg er sikker på du får den sat godt op, med tiden Per, – og mon ikke den endda bliver sjovere end Bertonum Brutalis …

Efter at have set videoen, faldt jeg lige over denne, fra lille legendariske Lime rock, i Connecticut (som jeg jo kender til hudløshed fra iracing) – og der er da også godt gang i røven i det svære T3 …. ;-)  – som om bilen bare skal køres sådan…

Giulietta experimentalis …. :-)  spændingen fortsætter !

Herluf
    28 Indlæg

Per wistoft købte i sin ejertid en undervogn bestående af fjedre  krænger og støddæmper  som jeg monterede og efterfølgende lavede om på da  den vistnok mest egnede sig til en tur Island rundt uden for hjulsporede Mener det var justerbare dæmpere der blev monteret  om ikke andet så har jeg de dæmpere som Frank havde monteret liggende til salg

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Smukke stemnings-fyldte billeder – fedt! :-)

Per Einarsson
    120 Indlæg

@Herluf said:
    … Mener det var justerbare dæmpere der blev monteret  …

Hej herluf, jo det er nogle sorte nogen med en justerskrue, så jeg må nok igang ?!?

Per Einarsson
    120 Indlæg

Så kom vognen i kamp. Fantastisk arrangement med næsten 100 biler tilmeldt. Jeg var 8’nde-ældst i min Alfa-potte og det gik helt over forventning. Både med at møde mennesker og med at vinde pokaler :)

Ryhl
    303 Indlæg

FED fimmel :-)
    Og flot debut, for Giulietta og dig …

Håber Pryds får mere styr på englænderolien ;-) – og ikke mister modet …

Er der noget med et climb i det fynske … snart ?
    Kommer i ?

Henning Pryds
    12 Indlæg

Ryhl. Jeg er også temmelig imponeret over Per Einarssons Alfa, først og fremmest dens look, det er jeg ret vild med – men også hans resultat på 1.15 på Munkebjerg. Det er en drømmetid for mig. Sidste år var min bedste tid på 1.28, og jeg mødte faktisk i år med en forventning om, at Spriten kunne komme under, det var jo derfor jeg havde anskaffet den,  men min hurtigste tid om formiddagen var omkring 1.40.  Det ene problem er mig selv, skal lære at koncentrere mig bedre. Og så har Ryhl jo lært mig ordet APEX, det må jeg indøve i praksis. Det andet problem er bilen. Den vil ikke accelerere og den vil ikke trække, (hvorfor ved jeg ikke, men det skal undersøges) og sagt på en anden måde, så skal jeg nok lære at køre den på omdrejningstælleren, hvorfor det første der skal ske, er at få den til at virke. Ind til videre har jeg ikke mistet tilliden til Spriten – men både den og jeg skal rettes til. Så jeg har ikke mistet modet – men må acceptere, at det nok tager noget længere tid, at komme ned i tid.

Der tales vidst stadig om et hill climb på Fyn i slutningen af september, men ved ikke om det bliver til noget. Heldigvis er MG klubben aktiv med endnu en track day i Kolding

Soren W
    390 Indlæg

Vi ses i Kolding, Pryds…

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Imponerende debut Per!
    Stort tillykke med det…  :-)

Se kunne jeg nu bare faa en nybygget motor smidt i min groenne track-02, saa gad jeg daelme ogsaa godt at planlaegge min naeste sommerferie i DK omkring et hillclimb!!  Kunne vaere hygsomt at goere det sammen…

Per Einarsson
    120 Indlæg

Ikke specielt stolt – men meget tilfreds!IMG_7053-1.JPG

Per Einarsson
    120 Indlæg

Købte lige en gadeversion, da jeg var på Spa 6H :)giulietta_tiltshift_side.jpg

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.