Viser 15 indlæg - 1,936 til 1,950 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Connoisseur
    243 Indlæg

Amerikansk Le Mans rædsel !!

Connoisseur
    243 Indlæg

Af Cunningham i 1950: Le monstre

Jens Langdahl
    731 Indlæg

På Cadillac basis. Og jeg som troede, at jeg gjorde det sværere ved at vise bagenden – men nej! :-) Din serv Connoisseur.

Connoisseur
    243 Indlæg

Den var så grim, at jeg ville kunne genkende den fra hvilken vinkel som helst.
    Prøv nu den her til venstre, men I må også godt komme med et bud på den til højre.
    Ledetråd: De stod i den gamle ryttergård på Nurburgring til et Oldtimer GP for et par år siden.

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Jeg har set dem, jeg var der – men ka’ s’gutte huske! Et skud fra hoften: Gordini til venstre og Talbot Lago til højre.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg har ikke noget bedre bud, men efter at have opdaget størrelsen på tromlebremserne på den til højre tvivler jeg alligevel på, at det er en Talbot-Lago. De der tromler ser ikke ud til at kunne stoppe en 4 liters racer.

jewer
    894 Indlæg

Nej, jeg er også i tvivl om den til højre. Synes ikke snuden/kølergitteret passer med en Talbot Lago.

Connoisseur
    243 Indlæg

Det er godt nok fransk, både motor og chassis, og I er på sporet.
    Motor og chassis behøver ikke at være samme fabrikant, jeg skal både have motorfabrikat og chassicfabrikant ( som er meget lille )
    Den er svær, helt ærlig. Men ikke umulig, så I får lige en dags tid.

jewer
    894 Indlæg

Oj! De er irriterende de to hér:>). Der findes/fandtes nogle Simca med Gordini motorer. Er vi ude i sådan noget?

Connoisseur
    243 Indlæg

Ja, vi er ved at nærme os, men det der med Gordini motorer ??
    Det var vel nærmere Simca motorer, som var modificerede af Gordini.

Connoisseur
    243 Indlæg

Er den virkelig så svær ?
    I kan få en lille guide. Det er ikke en Formel 1 bil, men i Formel 2 klassen, også kaldet voiturreette.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Okay. så er det måske alligevel førkrigsbiler? Jeg har haft tanken, men havde egentlig gættet på ca. 1950. med fokus på førkrigsbiler, så tror jeg, at jeg vil gætte videre på basis af Jewers forslag om Talbot-Lago. Bertarione havde sidst i tyverne designet en 1,5 liters række 8’er Talbot, der blev vistnok bygget tre biler. Bilerne blev omkring 1934 solgt til Gigi Platé, der indtil anden verdenskrig kørte dem i voituretteklassen, de sidste par sæsoner under navnet Platé Special. Den stærkt skrånende front var et meget karakteristisk kendetegn for Bertarione’s Talbot’er, så det kunne måske være en sådan ombygget én. altså en Platé Special, den til højre?

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Nej, det tror jeg ikke det er Jens…

Det irriterede mig at jeg synes at jeg havde set den kølergrill et eller andet sted før…
    Jeg har tæsket Delage, DelaHaye, Gordini, Simca, alt muligt

Så gad jeg ikke mere og opgav – og så blev jeg tosset… Jeg fandt et vogntøj til Lars D. istedet
    – jeg tror at han er skabsSimcacist og her er Lars D´s nye køretøj så.

Der var et eller andet designmæssigt der ramte den her – så jeg søgte på Moscadelli og DEHO…ved DEHO
    ramte jeg 102C – Simca… den er altså svær – det er et lille køretøj og hvor er den køn.

Den til venstre betegnes “La Pintade” …Simca – Jewer du ka´det shit – jeg var også en runde omkring Talbot Lago.
    Jeg har set at du konstaterer DEHO til højre nedenunder mit indlæg…det er nu fedt når man kan gå ind og redigere her – lidt som at svare på noget der kommer udi fremtiden – sån lidt clairvoyant agtigt – jeg er ganske sikker på at Lars D. en eller anden dag udi fremtiden måske kommer til at købe en ældre bil
    Om lidt vil Connoisseur helt sikkert bede os om at svare på den til venstre…det har jeg så gjort for lidt siden fire linier længere oppe – den er forøvrigt fra 1934…det er så fedt at være clairvoyant…
    Jeg synes at det er et rigtigt fedt køretøj Lars D. pt. tænker på at købe…tænker på

Lars D. tænk lige over det… http://www.prewarcar.com/index.php?option=com_caradvert&view=ad&section_id=4&id=89400&Itemid=434

jewer
    894 Indlæg

Det må så være den til højre der er en Deho?

Connoisseur
    243 Indlæg

Det er rigtig. DEHO er til højre. Det var ikke spørgsmålet, men bare en tester.
    I får et billede mere af den til venstre.
    Den er ikke nem, da der efter sigende kun er lavet den ene.

Attachments:
Viser 15 indlæg - 1,936 til 1,950 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.