Viser 15 indlæg - 2,086 til 2,100 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

Vi er vist nær noget Australsk Kadett, så den kan hedde Holden Gemini eller Isuzu?

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God aften Ruldal og Kai

Er det australske plader…?

Inden jeg købte min kvadratisk, praktisk…Golf var der en anden driftsikker bil jeg afprøvede…
    Stelvio havde en til salg og en konkurrent havde en jeg “prøvekørte”. Vogntøjet har iøvrigt vundet Monte Carlo Historique tre gange – sidste gang i år med Lareppe bag rattet…
    Om det smager lidt af sport – kig væk Sune ;-)
    Det ligner en Opel Kadett GT(/E) Coupe gejlet a la Japano/americano – det må være et licensprodukt -sidder rattet i højre side…?
    Iøvrigt et vogntøj Opel GT/E Coupe, der ikke herhjemme har de store priser i forhold til Tyskland…

Kai
    583 Indlæg

Så tager jeg jer på ordet og poster dette billede af dejlig 70´er bil :) Men hvad er det for en? :)

Den bagende forvirrer mig.
    Pladerne, dem kender ikke, det kunne såmænd være grønlandske plader, hvis nogen insisterer :-)
    Jeg holder stadig på en Kadett der ikke hedder Opel.

ruldal
    148 Indlæg

Kai jeg kan sige at tampen brænder men jeg syntes dine tidligere forslag lugter lidt af helgardering :)

Kai
    583 Indlæg

Arhh, Kadett i Aus har haft mange badges, bla. de 2 jeg nævner, i følge wikipedia.
    Mere helgardering var det ikke, men et rodet svar, jeg forsøgte at give til Plys.
    Jeg har dog en mistanke om at det ikke er Aus men måske nærmere sydafrika, men mit første gæt er stadig Australiens Kadett-model.

ruldal
    148 Indlæg

Vi kommer det nok ikke nærmere :) Men det er korrekt, det er en Isuzu Gemini. Isuzu versionen er de eneste der har lavet en version af denne smukke coupé fra Opel der næsten er kønnere end originalen, blandt andet pga den flotte chrome indrammede baglygtebom.

Desværre valgte Holden at ødelægge designet med deres valg af lygter…

Til gengæld mener jeg at Isuzu´s version faldt næsten mere heldigt ud end den vi kender fra Tyskland. Det ser dælme godt ud det der :)

Stafetten gives hermed videre til Kai :)

Kai
    583 Indlæg

Jeg kan kun give dig ret, den er styg den grønnes lygter, den brune har næsten klasse.
    Jeg har et godt billede, derhjemme, og der er altså nogen timer til jeg når hjem, så i må lige vente, eller selv poste et nyt. (Det er et billede som sikkert bringer Jens Langdahl helt frem i geleddet :-) )

Kai
    583 Indlæg

Jeg tillader mig at fortsætte denne tråd, i en ny tråd, kaldet “Billedequiz”.
    Dette er ikke for at genere nogen, men for at få linket ind i tråden til at virke.

Håber at i alle vil følge med derover, og ikke poste mere her.

Link: https://www.viaretro.dk/forum/topic/billedequiz/#post-69586

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jamen , jeg holder mig stadig her…

Jeg er samler og gemmer på alt…også tidligere information fra Billedequiz – jeg er meget svær at flytte ;-)

Kai skrev…

“Jeg havde serven, så jeg starter med denne.
    Den er snupset fra en Facebookgruppe der poster billeder af Gamle København, senest 1975.
    Billedet har ikke anden beskrivelse end Kbh. 1902, og jeg har ingen anelse hvad svaret er.
    Jeg vil glæde mig til at, måske, læse Jens Langdahls analyse om hvordan han er kommet frem til svaret.”

Back to the future…ich bin ein Berliner…

Jeg glæder mig også til analysen ;-)
    I mellemtiden kan i læse om et system man skippede på grund af tekniske vanskeligheder. Det røg til Ungarn.
    Noget helt andet end sporvogne, der røg til ………. måtte jeg iøvrigt anbefale sporvejsmuseet Skjoldenæsholm hvis man også er til andet end biler og sport…

Iøvrigt et system der er fremtid i …

God dag

http://www.obus-ew.de/e4103erstobusli.htm

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tak for kaffe! Det er godtnok høje tanker du/I har om mig :-) Men med hensyn til sådan en karl kan jeg altså ikke analysere mig frem til noget fornuftigt, da jeg aldrig rigtigt har interesseret mig for busser og lastbiler.

Men årstallet er interessant, der kan ikke have været mange køretøjer med forbrændingsmotor i byen på dette tidspunkt. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis flertallet af dem var af denne type fremfor privatkøretøjer.
    Men dobbelt kædetræk og centermotor er vist ikke helt ved siden af. Problemet er bare, at det nok var den oftest forekommende konstruktion så tidligt i motorhistorien, så det hjælper ikke rigtigt noget mht. et navn. Pas herfra.

Peter Bødker
    50 Indlæg

Bussen er en ‘Lombard-Gerin’.

Her er et lidt større billede og et andet, der viser den trolley, der følger med på køreledningerne og forsyner bussen. Håber det virker, ellers fandt jeg dem her:
    http://transphoto.ru/photo/600161/
    http://transphoto.ru/photo/461092/

Attachments:
    Peter Bødker
    50 Indlæg

Her er det første attachment.
    Samme billede som Kai’s.

Attachments:
    Peter Bødker
    50 Indlæg

Så prøver jeg lige med det andet attachment, også…
    (klik på billedet, så øverste del vises)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Ha, jeg havde ikke engang set ledningen på Kai’s billede. Så meget for min kommentar om sjældne forbrændingsmotorer i 1902, tsk tsk. Øjnene er åbenbart ligeså ringe som min viden om offentlig transport :-)

Godt at få dit svar på banen Peter, der blev jeg klogere. Jeg studsede over teksten på køretøjet, både Berlin og København nævnes. Hvorfor mon, en trolleybus kan i sagens natur kun bruges i lokaltrafik.

Peter Bødker
    50 Indlæg

Ja, hvis man er god til russisk – eller får noget fornuftigt ud af Google-oversæt – kan man læse om systemet på de to link jeg sendte med. Det blev afprøvet i flere byer i Europa. Jeg troede egentlig først at det var en dansk fremstillet.

Så vidt jeg kan tyde, var system her lidt for usikkert, f.eks hvor to busser mødte hinanden på samme linje, i forhold til det velkendte senere benyttede med en enkelt aftaster der kunne flyttes med lidt håndkraft.

Viser 15 indlæg - 2,086 til 2,100 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.