-
ForfatterIndlæg
-
7. marts 2014 kl. 21:03 #70092
Kai
583 IndlægDer er flere kendte detaljer, synes jeg, det er bare detaljer fra andre biler, jeg genkender.
Jeg kan ikke lige Corvettemodellerne, men den røde front, den minder mig eks. om en Corvette, jeg tror at den hed C3, måske C4.
Hele bagenden og specielt lygterne, dem har jeg også set et andet sted, osv.
Men ingen seriøse bud herfra, jeg tænkte bare højt.7. marts 2014 kl. 21:03 #70093
Kondrup
464 IndlægHvad så drenge ?? skal i lige have lidt hjælp ;-)
Jeg er ikke 100% sikker, men tæt på… Det er en Voodoo Imp, 1971/1973, og hele 2 biler kom der i de år … !?!?
Hvis jeg er helt ude i hampen, bedes i venligst glemme første linje :-) og hvis jeg ikke er, giver jeg hvem som helt ret til at smide den næste op …
God weekend
7. marts 2014 kl. 21:44 #70096
Peter Bødker
50 IndlægJamen, Lars har da helt ret. :-)
Det ER en Voodoo, baseret på en tunet Imp motor, men med eget chassis og glasfiberkarosse. Den første blev designet og bygget af Geoff Neale og John Arnold, som planlagde at lave een hver. Den første mock-up fra 71 blev så godt modtaget på udstillinger og i blade at de sammen med en tredje person bestemte sig for at lave en serieproduktion. Der blev dog kun lavet tre, da Arnold døde i et biluheld og den tredje person trak sig.
Jeg synes det er en herlig vogn, som havde potentialet til at være blevet meget mere. Og selv om sjældenheden jo nok gør sit til at begrænse mulighederne for nogen sinde at erhverve sig een, må man vel godt have lov at drømme lidt.
Læs mere her: http://www.imps4ever.info/specials/voodoo.htmlNå, men hvis ellers ikke Lars kommer først, så er der vist frit slag nu…
7. marts 2014 kl. 23:03 #70115
jewer
894 IndlægDen har jeg s’gu aldrig hørt om før – så lærte man også noget nyt i dag :>) – Og Lars K: Gå ud og lav nogle cykler :>D
8. marts 2014 kl. 16:41 #70187
Jens Langdahl
731 IndlægOgså ny for mig. Synd det aldrig blev til mere end det gjorde, det er klart en af de flotteste “selvbyggere” jeg har set. Og for min skyld gerne på den oprindelige Imp-basis, med Coventry Climax designet motor.
Jeg tillader mig at lægge en ny opgave frem, når nu I andre ikke har gjort det. Både grimmere og mere sjælden en Voodoo’en, men alligevel et ganske interessant koncept – selv om manges reaktion sikkert vil være: WTF?
Attachments:
8. marts 2014 kl. 18:26 #70195Oktan
644 IndlægWTF
8. marts 2014 kl. 22:17 #70207
jewer
894 IndlægJeg synes som Oktan synes.
8. marts 2014 kl. 22:50 #70209
Kurt
61 IndlægGo’ Prix aften.
Når man forstørrer billedet, ser man tydeligt et fint rundt knastakselhus i aluminium.
Så tænker jeg jo på Offenhauser.
Det må være midt-tresserne, måske Indianapolis.
Jeg kan ikke komme det længere.Kurt
9. marts 2014 kl. 08:42 #70217
Jens Langdahl
731 IndlægBilen er ganske rigtigt forsynet med en Offenhauser og prøvede uden succes at kvalificere sig til Indy 500 i 1964, så du kom rigtig langt Kurt :-)
Hvis nu jeg siger, at at bilens navn henleder tankerne på en barmfager blondine, og at idéen til raceren er udtænkt i en “forbandet god garage i byen” Daytona Beach, så bliver det måske nemmere?
9. marts 2014 kl. 11:32 #70225
Klaus R
143 IndlægDet er en Henry ”Smokey” Yunick Sidecar – også kaldet Hurst Floor Shift Special og Capsule Car.
Den kvalificerede sig ikke, måske mest fordi køreren havde lidt problemer med at forstå dens køreegenskaber, og plantede den baglæns i muren……….
I øvrigt huskes Indy 500 fra 1964 mest for nogle store uheld, der kostede et par kørere livet, og den her ret specielle bil blev stort set ikke omtalt.
Den er vel noget nær det ultimative nogensinde udviklet til oval-race, og der var absolut ingen beskyttelse af køreren i tilfælde af at man skulle ramme noget som helst med venstre side først. Jeg kan godt lide INDY 500, men har alligevel aldrig helt forstået fascinationen af oval-race, og bilen her bidrager bestemt heller ikke til det.
Bilen står permanent udstillet på Indy Car Museum hvis man vil se den – dog uden den barmfagre blondine, som jeg ikke helt kan placere i denne sammenhæng?
9. marts 2014 kl. 11:45 #70238
Kai
583 IndlægJeg mener det samme som Jewer og Oktan.
Der kommer virkelig mange sære og spændende ting frem, i denne tråd.10. marts 2014 kl. 09:57 #70294
Jens Langdahl
731 IndlægKlaus R har fuldstændigt ret, bilen kan studeres i detaljer her:
http://www.conceptcarz.com/z18216/Hurst-Floor-Shift-Special.aspxJeg kan i øvrigt anbefale at læse om “Smokey” Yunick, der er en fin lille historie på Wikipedia. Fascinerende personlighed! Klaus, du server.
PS blondinen jeg hentyder til er “Miss Hurst Golden Shifter Girl” Linda Vaugn, der i flere tiår var frontfigur i markedsføringen af “aftermarket” gearskiftere fra Hurst. Sætter lige et billede ind, selv om det ikke er fredag.Attachments:
10. marts 2014 kl. 10:03 #70297
Peter Plys Karlsen
586 Indlægkvalitet…
19. marts 2014 kl. 19:35 #70919
Kurt
61 IndlægGod aften.
En kollega har arvet denne motorcykel.
Men ingen ved hvad det er.
Kan nogen hjælpe?
Den skulle være fra 1937.Kurt
Attachments:
19. marts 2014 kl. 19:36 #70921
Kurt
61 IndlægGod aften.
En kollega har arvet denne motorcykel.
Men ingen ved hvad det er.
Kan nogen hjælpe?
Den skulle være fra 1927.Kurt
Attachments:
Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.