Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Vive La France…sande kunstnere…Ettore Bugatti/italiener

Dennis
    217 Indlæg

Hmm det er nok en Bugatti så, men lige hvilken, det ved jeg ikke.

Tror nu ikke du har slået tråden ihjel. Jeg havde bare vildt travlt igår, og fik ikke lige kigget. Jeg synes det er fint med lidt forskellige billeder. Både af hele biler, udsnit og af teknik.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Det er højst sandsynligt en 35c eller en 35s. Jeg overdrager serveretten til dig Dennis, hvis Langdahl bekræfter.. Jeg har ingen billeder og tid nu. Ha´en god dag.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Eller en 59´er . Hva´blir det til Jens Langdahl?..jeg skal videre ;-)

Kai
    583 Indlæg

Jeg brænder for at stjæle den :-)

Så det gør jeg, og håber at Plys havde ret?

Hvilken hverdagsslider er dette, der skal mere end fabrik og modelnavn på.

Dennis
    217 Indlæg

Helt i orden Kai, jeg kan heller ikke uploade billeder her fra arbejde.

Men det er noget Japansk. Mit gæt er en Toyota af en art.

Dennis
    217 Indlæg

Det er en Corolla SR TE37. Kan du ikke lige poste en ny Kai?

Kai
    583 Indlæg

Så langt, så godt :-)

Kai
    583 Indlæg

@Dennis said:
    Det er en Corolla SR TE37. Kan du ikke lige poste en ny Kai?

Ikke rigtigt, og dog, for de hedder virkelig noget forskelligt, rundt om i verden.

KE35, i dk, og ikke en SR5.

Ke35.jpg

Jeg prøver at finde en ny.

Kai
    583 Indlæg

Denne burde være lidt sværre, men sikkert ikke meget.

gaetbil2.jpg

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hov-hov, jeg har altså et arbejde der skal passes! Motoren var inspirationskilde for en europæisk fabrikant. Det er en Miller 91, 1,5 Liter på 250 HK. Leon Durey havde to biler med sådanne med til Monza midt i 20’erne, Ettore Bugatti blev så inspireret, at han byttede sig til de to Miller racere for tre type 43. Ganske kort tid efter blev Bugatti type 50 og type 51 præsenteret, de første DOHC motorer fra Bugatti. Topstykkerne var næsten en tro kopi af Miller’s. I slås selv om hvem der har serveretten :-) Tilbage til arbejdet….

Dennis
    217 Indlæg

Kai, jeg tror det er en Cheetah? Og jeg giver mig med Corolla’en, det er en KE35.

Og Jens, du løste vel egentlig din egen gåde, så det er vel din tur igen?

Kai
    583 Indlæg
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nåehh, jeg troede bare I var gået videre. Så skulle jeg da have holdt min mund! Men cutaway tegningen var altså en af Harry Millers fantastiske 91 kubiktommer motorer fra mellemkrigsårene. De var dominerende på de amerikanske træbaner og på Indianapolis, og var fuldt ud på højde med det allerbedste der blev lavet i Europa i samme periode – nogle sige endnu finere.

Centrifugalkompressoren var en god ledetråd, den giver høj topeffekt men dårligt bundtræk, en karakteristik der passer fremragende til amerikanske ovalbaner, mindre godt til europæiske løbsformer.

Har ikke lige en ny på bedding, og dårlig tid til at finde en. Men så kan I i stedet fortælle, hvad der er på billedet over mit navn her til venstre – hvorfor har jeg som viaRETRO læser og gammelbilsmand valgt dette billede? Der er selvfølgelig en kobling til vores fælles interesse. 

Connoisseur
    243 Indlæg

Det er jo Tazio Nuvolari’s berømte skildpadde symbol, som du pryder din signatur.

Hvorfor ?

Han var en stor kører, som vi ser på gamle filmstrimler en gang imellem, og du må være en stor fan af netop ham, ikke sandt ?

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.