Viser 15 indlæg - 706 til 720 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Mads H
    73 Indlæg

Korrekt, Plys. C’est un XM Berline

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg
    Connoisseur
    243 Indlæg

image-27.jpg

Det er dit køretøj på vandet, en gummibåd med hjul i tilfælde af at vandet skulle blive stift !!

Så kommer der en her. Hvad er det for en bil: klasse og mærke, som har den frækhed at overhale mig indenom.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

JA – Connoisseur ikke bare en gummibåd – vi mangler  stadig mærke og oprindelse. Når vandet er stift…så er det altså isbåd

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Pause i fodboldkampen, så et hurtigt gæt: Linjerne siger Brabham BT 44, startnummeret og sponsorer at det vist ikke er en vogn anmeldt af fabrikken. Et vildt gæt: Jac Nelleman i RAM’s bil, midt-halvfjerdserne? I så fald er det en BT44B og året må være 1976. Så, nu fløjtes i gang…må tilbage og heppe – selv om det sgu nok ikke hjælper :-/

Connoisseur
    243 Indlæg

image-28.jpg

Rigtigt Plys.

Ja, det er rigtigt det med chassisnummeret, det har jeg skrevet en længe afhandling om til Palliser registret.

Der er kun bygget 2 stk. Palliser Formel 3 chassis’er i  1971, den jeg har med chassisnummer WD3/2-1

Len Wimhurst og Hugh Dipley var ejere/konstruktører, deraf WD, og 3-tallet er formel 3, i nr.2. serie af F3 vogne er denne chassis nummer 1, den anden med chassisnummer WD3/2-2 ejes af Gareth Walters, som også har haft sin i meget lang tid. jeg har haft min i næsten 20 år.

Jeg er umanerlig glad for den, selv om jeg til enhver tid ville bytte den med en Gemini FJ med frontmotor.

Der findes en del ombyggede FF biler, men deres chassisnummer hedder WDF3, og så tror de fleste at det er en F3 vogn, fejlagtig.

Den Brabham BT 44 fandt du hurtigt, om det er den Jac. N havde lejet til løbet på Anderstorp kan jeg ikke helt se.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jens Langdahl ramte den lige i bagtøjet, det var et hurtigt og fantastisk godt gæt.  

Værsgo´at serve…hvem spiller egentlig fodbold?

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

@Peter
    Plys Karlsen said:

Ups, beklager at have sinket billedquizen, så kører vi igen, hvad er dette? Der må gættes

Jens Langdahl
    731 Indlæg

God historie og gode billeder Connoisseur. Tak!  Til Six Hours på Spa har der et par år været rigtigt store felter med Formel Junior, tidlige Formel 3 og Formel Ford. Det er en stor fornøjelse at se dem både på banen og i pitten – spinkle, elegante, de rene delikatesser! Samme sted har jeg været så heldig at se netop Brabham BT44 – efter sigende en af de få Brabhams der ikke ejes af Bernie Ecclestone. En stor oplevelse at se den vinde løbet. Den er efter min ringe mening et af de største F1 ikoner fra perioden, og en af dem jeg husker tydeligt fra drengeårene. Derfor heller ikke så svært at gætte Plysbjørnens billede.

Men nu til noget helt andet:

Quiz12.jpg

Niels Abild
    218 Indlæg

ford prototype mustang 109 hk,omkring 1961-62

kapelmesteren

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nemlig! Redigeret: Bygget med samme drivlinie som den forhjulstrukne Ford Taunus. Her er V4’eren dog centermonteret. Bønnetællerne slog den ihjel, fordi den var for dyr at producere og fordi målgruppen i henhold til Fords politikker var for lille. Din serv Niels..

Soren W
    390 Indlæg

Og hvem kan så gætte hvem denne smukke skønhed er?gæt.jpg

Connoisseur
    243 Indlæg

Ligner noget Stanguellini har lavet.

Soren W
    390 Indlæg

Geografisk er du på rette spor, men tænk hellere i retning af brødrene Maserati…

Dennis
    217 Indlæg

Osca 1600SP

Viser 15 indlæg - 706 til 720 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.