Viser 15 indlæg - 751 til 765 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Med 1000 cc og forbindelse til Ferrari, kom jeg til at tænke på ASA. Vidste dog ikke, at de havde lavet racere, så det krævede lige et besøg på Google, før jeg fandt den:

ASA RB 613 fra 1966.

Artcuriel havde en til salg ved deres auktion på Le Mans 2012. Den var ifølge foromtalen anmeldt af NART til LeMans 1966, hvor den startede med nummer 54. Fabrikken anmeldte også et eksemplar, den havde startnummer 61. Begge bilerne udstyret med en 1300 cc motor. NART’s udgik efter 6 timer pga. afkørsel, fabrikkens efter 8 timer med transmissionsfejl.

Kender du mere til de to andre motorstørrelser, Dennis, der er tilsyneladende kun bygget 3 biler i alt?

Dennis
    217 Indlæg

@Niels Abild said:
    jeg tager hatten af for din viden,jeg var ikke klar over at der fantes en fabrikant i sverige der hed ocklebo,og nu når jeg har funden siden kan jeg se at det må være en 500 paganini,men da jeg talte med sælgeren af bilen,ja man skal passe på med de svenskere,der sælger dele og biler til en,de er ikke altid helt pålidelige,men han sagde at det var et hjemme byg på en ww,men vær ærlig da jeg sagde blocket,gik du så ind under bil tilvirkere og karosserimagere i sverige og fandt ocklebo der

niels

den anden har jeg opgivet

Hej Niels, det kan jeg ærligt sige at jeg ikke gjorde. Jeg har arbejdet sammen med en Svensker der havde en såkaldt Ocklebo Ferrari. Mener den var en 750 Monza de afstøbte. Hans var et hjemmebygget chassis med Alfa twin cam, forsynet med en Ocklebo karosse. Jeg synes den lignede den her en del. Da du så nævnte den Svenske forbindelse, så blev det lidt mere åbenlyst. Her er et meget lille billede af Alvars Ocklebo Ferrari. Det var det eneste jeg kunne finde, det er taget herfra:
    http://www.svenskakungsrallyt.se/2006.html

Niels Abild
    218 Indlæg

asa.jpgidiot niels abild,jeg kender godt asa,havde ovnikøbet tænkt at sætte den ind som billed spørgsmål

men i mine bøger står der inget om den du viser,der står de har produkseret 70 stk 1000 gt,og 30 stk 1000 spider i perioden 62 til 68,og de havde en motor på 1032 cu som gav 91 hk karosseriet var lavet af de nora,de sidste der kom havde 1300 cu,og ny prisen var ca 20,000 dm i perioden 64-67

fin bil

kapelmesteren

jewer
    894 Indlæg

Sådan en Ockelbo “Ferrari” deltog i det første Copenhagen Historic Grand Prix tilbage i 1996. 

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Lad mig så fortsætte med en racer. Som sædvanlig får I lidt mere info senere, hvis den er for svær. Men prøv nu…:-)

Kai
    583 Indlæg

Fisk!

…men er det stålfælge med knock-offs?

jewer
    894 Indlæg

Hansa 1500 Rennsport – mener jeg den hedder. Den var vist i øvrigt også med et af de første år med CHGP.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Det var sgu godt “fanget” Jewer! Borgward Hansa 1500 Renn Sport fra 1953. Ikke lige det mærke man forbinder med motorsport, men de deltog bl.a. i Le Mans og Carrera Panamericana i 50’erne. Lavede også en fin DOHC motor der blev brugt i Formel 2 i et Cooper T51 chassis, kørt af Stirling Moss.

Kai, jeg kender ikke mere til fælgene, du kan sagtens have ret. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanke om, hvornår man begyndte at lave fælge i letmetaller, altså uden egre. Er Dunlops hjul på Jaguar D-type mon nogle af de første? I får lige et ekstra billede af RS’eren, inden Jewer server. Læg mærke til vinduesviskeren der ligger op over taget. Er det mon en “back-up”, hvis de normale viskere skulle svigte? 

Quiz14.jpg

jewer
    894 Indlæg

297677_2388266555058_744805623_n.jpgBORGWARD Hansa – ja, det er s’gu rigtigt:>) Her er der en ny at lege med:

Dennis
    217 Indlæg

Det er en Cooper Jaguar T33?

Niels Abild
    218 Indlæg

det er sjovt at lige de 2 biler,jeg var med i chgp i 96,inde foran børsen,det var det år da jeg havde pool position,med tom kristensen på 2 pladsen,han i en grøn mini,og jeg i min lotus cortina,og starten gik og jeg jog min i bak,heldigvis ham bar bag mig havde alerede trukket ud i midterbanen,men jeg kan ikke huske svenskeren,og mon det ikke bare var til opvisning,de konkurerende biler skulle alle have en gyldig fia vognbog,men der var mange biler med til opvisning.

hansaen kørte jeg imod i min frø over på holmen,og den klarede sig ikke godt

dennis måske skulle jeg have købt den svensker,men jeg tror ikke at man kan få den synet herhjemme

niels 

jewer
    894 Indlæg

Det er en Cooper Jaguar T33?

Jøps! Serven over.

Dennis
    217 Indlæg

Niels, hvis du siger at den var bygget på en folkevognsbund, så tror jeg egentlig godt at den kunne synes. På samme måde som en Beach Buggy og en 356 Speedster replica?

jewer
    894 Indlæg

Fiat 8V (Ottovu).

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nej, hvis man ser godt efter kan man genkende Ac logoet: AC Ace Bristol Zagato.

Viser 15 indlæg - 751 til 765 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.