Viser 15 indlæg - 1,156 til 1,170 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Jeg har ingen anelse, men et vildt gæt er Horch.

De ku’det der med at pakke to reservehjul ind med stil:

250GP27
    12 Indlæg

Nope. Men enig med stilen, rigtig flot.

Jeg har taget billedet på Museo Nicolis og 70 % af læserne her har vist noget fra samme familie..

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nå, med den sidste hjælp vover jeg et gæt: Alfa Romeo 8C2300 med cabrioletkarrosseri fra Castagna?

250GP27
    12 Indlæg

Alfa og Castagna er rigtigt..

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Betyder det, at jeg har serveretten? Meat Loaf sang jo, at “…two out of three ain’t bad”, så jeg tager chancen. Har tjekket Museo Nicolis hjemmeside, og kan se, at bilen er en 6C1750. Det er næsten umuligt at se forskel på en 6C og en 8C, hvis man ikke kan se hjulene med bremsetromlerne – de er langt større på en 8C. Anyway, her er en ny i en helt anden boldgade

rsz_quiz91.jpg

Ryhl
    303 Indlæg

Det kunne ligne en ældre Lotus racer, uden jeg lige kan ramme en “formel” …

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nope! Man skal nok tænke lidt “uden for boksen”, den er ikke helt logisk :-)

Morten Alstrup
    55 Indlæg

Den er da enkelt nok. Det er Saabs fabriksracer af en Formel Junior fra 1960. Den var med forhjulstræk og motoren var placeret så langt fremme, at vægtfordelingen var 70/30 med udtrykt understyring som konsekvens. Der kørte bl.a. to stk. på Roskilde Ring.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Netop Morten! Jeg er ikke forbavset over du “naglede” den, men mener alligevel ikke, at den var så nem. SAAB er i hvert fald ikke den første producent jeg tænker på, når vi snakker formelracere. Heller ikke den anden eller tredje for den sags skyld. Glæder mig til at se hvad du finde på som opgave :-)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

En lille indskudt kommentar – når i nu nævner SAAB. I går til DASU Classic lånte jeg en gammel to-takter 96´er. Hold da kæft hvor den kører godt på grus. Selv vejbeliggenhed på almindelig vej  føltes bedre end Golfen og Alpinen. Jeg er overrasket. Spekulerer lidt over hvordan den mon er på is…

Morten Alstrup
    55 Indlæg

Jens, det er ikke for at være ‘selvfed’, men jeg vidste, at jeg havde gættet rigtigt og havde faktisk også tænkt mig, hvad der skulle være mit udspil. Men jeg skulle jo lige have bekræftet det fra dig, inden jeg postede det.

Og nu har jeg så glemt, hvad jeg havde valgt.

Så det bliver noget helt andet. Jeg skal blot videre fabrikatet af køretøjet til højre på fotoet (jeg skrev forkert tidligere):

Morten Alstrup
    55 Indlæg

Der sker åbenbart ikke noget her. Så jeg vil bringe to ledetråde:

Den ene er Tyskland.
    Den anden er Danmark.

Det ene sted er fotoet taget.
    Det andet sted er bussen fra (og vi taler ikke bare om et simpelt karrosserifirma)

250GP27
    12 Indlæg

Jeg prøver..

Er det en Triangel her fra Odense ?

Oktan
    644 Indlæg

Jeg har ingen anelse.

Busser er mildest talt ikke min spids-kompetence.

Herluf
    28 Indlæg

DEt er en gammel Esbjerg nr plade Nederste skilt ligner Ørum P Fra Herning og de byggede mest på Scania Vabis chassier Men kan også være en Østergård Vejvad bus som var den lokale Volvo forhandler i gamle dage i Esbjerg

Viser 15 indlæg - 1,156 til 1,170 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.