Viser 15 indlæg - 1,246 til 1,260 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Pausen trækker ud, så jeg fylder tiden ud med denneher :

jewer
    894 Indlæg

Godt du kan tage over, Oktan. Jeg har ikke lige noget billede:>)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Den har jeg set før! Hmmm, var der ikke noget med at Hotchkiss og/eller Gregoire lavede nogle få hundrede biler efter 2. verdenskrig. Vistnok i alu. Ku’ det være den?

Oktan
    644 Indlæg

Bingo !

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tak :-) Selv er jeg det i mindre grad, ka’ nogle gange huske sådan nogle ting, men til gengæld ikke altid navnene på de mennesker jeg møder på mit arbejde :-/

Bilen har været beskrevet i en artikel i et af de engelske månedsblade for år tilbage, og jeg gennemlæste den grundigt dengang. Hotchkiss har en interessant historie, der står en fin én på Jysk Automobilmuseum, og Gregoire havde mange spændende idéer, ikke mindst mht. forhjulstræk. Det er nok derfor, at noget er blevet hængende bagerst i hukommelsen.

jewer
    894 Indlæg

Ligner en Osca – Dog noget større end de man normalt ser.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Helt rigtigt Jewer. Det er en Osca tipo 4500 G fra 1951, bygget til den daværende formel 1 serie, der tillod 1½ liter trykladede eller 4,5 liter sugemotorer. 60 graders V12 på, sjovt nok, 4500 ccm. Mere her:

Oktan
    644 Indlæg

Så hopper jeg lige ind som pauseklovn igen.

Eftersom i er al for dygtige og al for hurtige ,

prøver jeg noget nyt:

i får kun en stump af billedet nu, og hvis i ikke ka’ gætte bilen

får i en stump mere …etc.

Herluf
    28 Indlæg

Kan se at jeg skal have min annonce om berlina baglygter opdateret til både at omfatte Ferrari og De Tomaso Pantera  og når sidste billede får svar også Giulia baglygter fra årg 62 til 66

Oktan
    644 Indlæg

x2-1.JPG

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God aften. Det var mit hurtigste gæt indtil nu – refleksmæssigt…ATS 2500 GTS – den er jeg bare glad for. Den synes jeg har noget streg a la  Alpine A110 – Alpinen er bare mere nuttet.  Men ATS….mums.

Oktan
    644 Indlæg

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAuuuurgh!

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jeg kendte den …da den minder mig om Alpinen og slægtskabet til baglygterne minder stærkt om ATS´s.

Alpinen deler iøvrigt baglygter med Renault R8 Gordini.

Jeg kom i tanke om en auktion i 2009 – i skal ikke snydes for lidt om ATS – det må være guf for Ryhl og Jens L. , der  talte lidt om Bizzarinni forleden… det her er noget af det ultimative i mine øjne…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

G’aften Plys, og tak for indlægget. Du har helt ret, det er guf! Synd at projektet aldrig rigtigt fik luft under vingerne. I øvrigt en fin pointe, at der er ligheder med Alpine, det havde jeg ikke selv tænkt på.

Oktan
    644 Indlæg

Jeg prøver igen desperat om jeg kan præsentere noget der ikke bliver gættet på 18 sekunder:

Viser 15 indlæg - 1,246 til 1,260 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.