Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    jewer
    894 Indlæg

Ej mand! den har jeg dælme set et billede af lige hér den anden dag. Hva’ filen var det nu det var?

jewer
    894 Indlæg

Den står sammen med nogle Imps. Var der ikke noget med Zagato og Imp? Zimp, tror jeg den hedder.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Rigtigt, bygget i tre eksemplarer. En af dem var til salg for et par år siden for omkring 200.000 kroner. Egentlig billigt for et så sjældent køretøj. Du server Jewer :-)

jewer
    894 Indlæg

Jøps! Her er der en ny:

Attachments:
    Jens
    162 Indlæg

En Cobra konkurrent baseret på Buick? (baseret på hullerne i siden)

Ser lidt ufærdig ud.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Buick har 4 huller…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Det er kun de højere udstyrsniveauer hos Buick, Roadmaster og Super, der har 4 huller, for eksempel har Special serien kun tre. Jeg mener nu heller ikke den er baseret på sådan en Special, størrelsen passer li’som ikke :-)
    Jeg tror mere på Cisitalia 202 fra Italien og omkring 1948, men i lighed med min navnebror synes jeg også, at den ser lidt ufærdig ud. Eller den har måske snarere haft en frontskade og er blevet genopbygget i en lidt anden stil?

jewer
    894 Indlæg

Det er ikke en Cisitalia – men landet er korrekt.

Jens
    162 Indlæg

Det må næsten være Italien så. Er Frua også italiensk?

jewer
    894 Indlæg

Frua er Italiensk – men har ikke noget at gøre med denne bil.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Der er jo et mylder af små producenter i efterkrigstidens Italien, og jeg kan ikke skille dem ud fra hinanden uden hjælp fra bøger. Det kunne måske være en Siata, men synes alligevel ikke helt det ligner. Hælder nok mere til, at det er en Nardi.

jewer
    894 Indlæg

Hints: Det er en one-off, bygget i 1948-49, Neri skulle have lavet karrosseriet, rørgitterchassis, nogle få dele på bilen er fra en Topolino, motoren er fra en Zündapp.

Kondrup
    464 Indlæg

Det er en Becherini Spider fra 1948 bygget af Carrozzeria Fratelli Neri på en Nardi platform….
    Kendte den ikke, men husker at have set den til salg, omkring sidste forår på classic virus så måtte lige bruge noget tid til at finde frem til den…..
    læs selv mere her, og meget andet … http://classicvirus.com/2013/10/16/one-of-one-1949-becherini-spider-by-nardi-vignale/

Jens
    162 Indlæg

Åååh, den vinder meget ved at være overraskende lille – jeg troede det var rigtig store hjul og a la Cobra – i denne lille størrelse (at dømme efter manden) ser den langt bedre ud!

jewer
    894 Indlæg

Tænkte nok at Lars ville nagle den:>). Serve over.
    .

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.