Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    jewer
    894 Indlæg

Got it! Men jeg var s’gu nødt til at google efter hvad jeg regnede med at mærket var, såeh det er jo lidt snyd:>). Lad os se om der ikke er andre der kommer med det rigtige svar.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Den er svær! Dimensionerne minder lidt om Fiat 1500 Ghia eller Glas 1700 GT og fronten på denne her ku’ godt stamme fra Frua’s pen. Mon et af de to huse er involveret? Forlygterne er magen til dem der sidder på en Fiat 850 Spider fra første serie, så årstallet er nok 1965-67. Der er i denne periode lavet et mylder af specialkarrosserier på basis af Fiat, men jeg synes fælge og dæk ser for kraftige ud til et mellemklassechassis. Og har jeg ikke set den forkofanger før på en Ferrari? Hmmm, finder nok ikke løsningen uden at grave dybt i bøgerne på hylderne. Andre der har et bud?

Redigeret: Nå, ser at Jewer fandt den, mens jeg fintænkte og skrev – glæder mig til at se svaret :-)

Kondrup
    464 Indlæg

Hej Jens den er designet af Giugiaro hos Carrozzeria Bertone i 1964, forlygterne ja dem havde jeg ikke lige set, men jo de sidder da på 850 spider/berlinetta serie 1 men også på en Miura og sikkert en masse andre :-)
    Motoren er helt unik det er en Ferrari V12 fra 250 serien der er flækket ned til 1,8 liters V6 på 60¤, det er sgu da kool…

Så tror jeg ikke i få mere hjælp af mig….

Jewer syndepels ;-)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

At bruge bøger i stedet for at google er jo bare old-school snyd :-) Fin opgave du har fundet, den bil har jeg aldrig set før! Glæder mig til at blive klogere, når alt bliver afsløret (af Jewer?).

Kondrup
    464 Indlæg

Old school snyd kræver trods alt noget, af synderen google snyd er jo bare at trække billedet over i google og vupti alt kommer frem ;-)

Ja det er en ret spændene bil den her, og da jeg var ung og naiv troede jeg en dag skulle eje sådan en, så blev jeg lidt ældre og fandt ud af der “måske” var 2…. ja suk…
    Jeg så den vist første gang i FDM´s Motor som min far havde, i sort og hvid vist, stående i garagen….
    Så faldt drømmen på en Dino 206/246 GT… umm så smuk… men det løb er vist også kørt….

Kom nu med den Jewer Jens ryster af spænding ;-)

jewer
    894 Indlæg

Arh Lars – det er altså ikke sådan jeg bruger google til det hér;>). Jeg har en formodning om hvad det er, hvorefter jeg googler for at se om jeg har ret:>) – Det må være lige så godt som at bladre i bøger:>). Det er en Innocenti 186 GT. Jeg startede med at synes at fronten kunne ligne noget Innocenti hvorefter jeg googlede Innocenti Prototype. Så dukkede den op :>).

Kondrup
    464 Indlæg

Jamen Jewer dog…. Det er jo ganske rigtigt….

Jewer server….

jewer
    894 Indlæg

Hohoh:>) Så får I lige at gå i seng på:

Attachments:
    Jens
    162 Indlæg

Hanomag Singapore?

At dømme efter grill / lygter og skriften på siden….

I hvert fald en skævert med schwung – både mit gæt og bilen ;D

Kondrup
    464 Indlæg

Uff den ligner jo noget VW noget dog nok med V8 motor ser det ud til….
    Så mon ikke vi er ude i noget, fra Brasilien?? Men jeg har jo før taget fejl….

Men hvis jeg ikke tager meget fejl, så hedder den 4200 også noget mere ;-)
    Det må blive når jeg kommer hjem, syntes have læst om sådan en, eller noget ligende i et eller andet stort og kulørt magsin jeg har ligende og flyde….

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Det er den der brasilianske Interceptor! Som jeg heller ikke kan huske hvad hedder. Noget med U.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Brasinca Uirapuru!

Kondrup
    464 Indlæg

Arghhhh en halv nat spildt på gammel magasiner :-) Ebberfeld slog mig på mål stregen…..
    Men de 4200ccm var med 6 cylindre og ikke 8 som jeg havde fået printet på hjernen….

tillykke til Ebberfeld med sejren ;-) Ja jeg regner da med at det er rigtigt, for det er den samme jeg kom frem til….

jewer
    894 Indlæg

Jamen det er naturligvis den:>) Brasinca Uirapuru eller blot Brasinca 4200 GT. Ebberfeld server..

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Og eftersom Claus tilsyneladende har haft for travlt med matinéen til at komme med en ny opgave, så giver jeg lige tråden lidt kunstigt åndedræt. Hvad har vi her?

Attachments:
Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.