-
ForfatterIndlæg
-
17. juni 2018 kl. 20:04 #145321
holmen
456 IndlægSatans også – satans. Det gør ondt. Rigtig, rigtig ærgerligt.
17. juni 2018 kl. 20:13 #145323DW
378 IndlægJa, Holmen… Det er ikke så godt…
17. juni 2018 kl. 20:39 #145324
Soren W
390 IndlægØv øv øv Dan, der er gode dage og der er dårlige dage…
19. juni 2018 kl. 18:24 #145377DW
378 IndlægMed blandingen af olie og kølervæske drænet, kunne der igen konstateres metalspåner..
Dette sammenfattet med demontering af knastaksler i samme side som de sammenfaldne ventiler, forstærkede blot omfanget af skaden.
Oven i hatten, må motoren have haft nogle udfordringer med køling af toppe, idet der er blevet flottet med flydende pakning.
Dog oven i malurten, er der fundet et værksted uden for grænsen, der skal forestå den kommende renovering, Nose2Tai Classic Car Engineering i Holland får æren og den forventes retur og klar til sæsonen 2019Attachments:
22. juni 2018 kl. 08:47 #145428DW
378 IndlægEfter at have tænkt, vurderet og voteret hen over ugen, har jeg besluttet mig for at mit italienske eventyr med stor sandsynlighed stopper her, nærmest inden det fik lov at starte.
Selvom, bilen ville få en frisklavet motor, med alle de upgrades der før er fundet svage, kan jeg mærke den stikkende følelse af usikkerhed der vil trænge sig på, når man drejer nøglen for at kører en tur og det blot vil blive til småture frem for at kunne nyde bilen på længere stræk.
Der har på nuværende tidspunkt meldt sig et par interesseret købere til “projektet” og spørgsmålet står nu blot på, hvor stort et tab jeg er villig til at tage, da det i sagens natur ikke er en optimal salgspris man opnår, når man står med udsigten til hvad man kan købe en mindre ny bil for…:-)
Jeg vil benytte den kommende weekend, hvor der er lovet dejligt vejr, til at beslutte mig for Dino´ens videre skæbne…?22. juni 2018 kl. 20:22 #145465
Peter Vang
45 IndlægHvis du laver den, så har du altid en køber….
(Har jo fulgt dig længe og alt hvad du laver 112%)
Men er dog ikke sikker på om du får dine omkostninger igen ?
Men hvis jeg havde råd ville jeg altid købe en bil af dig UBESET :)
God weekend22. juni 2018 kl. 22:13 #145468
holmen
456 IndlægNetop Peter – lige mine ord. 112%. Mindst.
23. juni 2018 kl. 09:18 #145486DW
378 IndlægJa,nogle swinger og andre kaster blot gode penge efter noget gammelt lort der ikke kan køre, så dan er vi så forskellige…:-)
23. juni 2018 kl. 12:07 #145491
Soren W
390 IndlægHej Dan, du har jo nok fået et overslag på hvad sådan en motorrenovering koster? Og så er der risikoen for at det bliver dyrere….
Så du kan jo lave regnestykket: Hvad får du mest ud af? At sælge en bil med defekt motor nu, eller sælge en bil med nyrenoveret motor? Og så er spørgsmålet jo også om du er motiveret for at afmontere og montere motor, når du ved at du vil sælge den? (Og hvis jeg kender dig, kan du nok heller ikke lade være med at renovere motorrummet, når motoren er ude..?)Nå det var mit nøgterne regnestykke, men jeg har jo heller ikke følelser og penge i klemme…
God weekend…
23. juni 2018 kl. 19:05 #145492DW
378 IndlægSoren W. Ja det er valget imellem pest eller kolera…
Prisen på en motorrenovering ligger nogenlunde på hvad der tabes på gulvet, hvis jeg vælger at sælge den som den står nu.
Spørgsmålet er så, om den merpris der skal tillægges bilen, kan holde på den lange bane? Hvilket jeg har svært ved at gennemskue?
Jeg har nu ikke noget imod at tage motoren ud, med en lift og løftebord, er det ikke nogen stor opgave og tro det eller ej, jeg ville vælge at lade motorrum stå, da det er en del af bilens historie, ligesom jeg heller ikke ville tilstræbe at shine motoren op, som var den pillet af hylden i 1970, det ville se forkert ud!
Jeg har i skrivende stund modtaget et par seriøse bud, der nærmer sig og en hel del fra dem der vejrer blod…24. juni 2018 kl. 10:01 #145493
Casper
5 IndlægHej Dan, æv og sikken en historie. Har læst beretningen igennem her til formiddag og æv igen. Det du har gennemgået er vel hvad vi alle frygter.
Men så går billivet videre. Jeg synes, du skal sælge den i bliver aldrig et godt makkerpar efter den omgang. Der findes sikkert noget der er bedre alligevel. Og nu vil jeg køre en tur i min gamle MB og prøve at forstå hvorfor den ikke gider holde en konstant fart på100 km/h efter 20 min kørsel? Håber det er et tilstoppet filter i benzintank som skammeligt aldrig er skiftet. God søndag.Casper24. juni 2018 kl. 13:33 #145494DW
378 IndlægCasper, Æv.. er mildt sagt, men tak…:-)
Ja, jeg vil nok heller ikke mene at den kommer til at byde mig megen mere glæde.
Nu får vi se om det kan lykkedes at få en nogenlunde hæderlig pris hjem eller om den skal om at stå bag laden indtil der er bid..?
Håber din MB blot døjer med et filter der trænger til udskiftning…26. juni 2018 kl. 20:15 #145519
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet er midt værste mareridt du er havnet i dér, Dan – og den risiko er der jo hver gang man skifter bil.
Men den risiko er stort set væk, hvis du får motoren lavet som den skal være – og/eller som du vil have den (det er jo ikke altid det samme…), for Dino-motoren er jo ikke en dårlig maskine. Tværtimod, vel?
Så jeg ville ikke bare afskrive den.
På den anden side…så reagerede jeg selv nogenlunde på samme som du, da motoren i min Mercedes 250 stod af: Jeg fik bilen repareret, men dybest set med henblik på at sælge den – jeg havde fået lidt sår på sjælen.
Det skal dog siges, at jeg HAVDE haft mange gode kilometer i den bil før den stod af, så vi havde ikke “unfinished business” som I har.
Og det ER altså en voldsomt lækker vogn, sådan en Dino Coupé.
27. juni 2018 kl. 07:27 #145523DW
378 IndlægClaus Ebberfeld… Ja, det er et af den slags eventyr, man godt kan være foruden… mildt sagt..:-)
Jeg er ganske afklaret med risikoen for haveri, det kan ske, selv på en velholdt bil, for ikke at nævne en ny bil, så jeg har nu heller ikke nogle horn i siden på sælger..
Det er nok mere, som du rigtig nok skriver, såret på sjælen ( læs. hullet i tegnebogen) der har været den stærkeste faktor i beslutningsøjemed og som altid, bør de naturligvis ikke tages når bølgerne er allerværst.
Nu er der gået henved 14 dage siden balladen startede og de værste frustrationer har lagt sig, hvor det hele ender, er endnu ikke 100% afklaret, men motoren bliver ihvertfald hevet ud, så der kan dannes et mere klart billede af skadens omfang.
Det skal også understreges, at inden uheldet, var det med begejstring at nøglen blev drejet…
Og ja, det er en pisse fed slæde, smuk, meget italiensk og en fantastisk historie hvorfor og hvordan den blev til, ingen diskusion der!
God tur sydover, hold hovedet koldt og vinen endnu køligere…28. juni 2018 kl. 11:41 #145566
Claus Ebberfeld
604 IndlægTak i lige måde, Dan: Hold også hovedet koldt med din beslutning i denne sag.
Da du jo tydeligvis er glad for bilen, så kunne jeg godt tro, at du ville kunne få glæde af at få den tilbage. Det havde jeg da også selv de få kilometer, inden jeg solgte min Mercedes.
Jeg har haft ganske få biler, som jeg aldrig rigtigt har fået kørt noget videre i, og det giver ikke rigtigt samme tilfredsstillelse at de bare kommer hurtigt videre.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.