Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 68 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Med forårets komme, er udsigten til at få luftet en klassiker eller to, nærmest selvsagt og med varmegrader der nærmer sig noget der må betragtes som værende fornuftigt, ligger det jo lige til højrebenet at få vredet nøglen og sat i gear….
    Men, som vanlig sædvane er vinteren gået hurtigere end forventet og de biler der ellers var forventet kørerklar, står enten stille pga. omfangs-acceleration, eller småting der “bare liiiiige tager 5 minutter” tager 100 gange længere tid, eller den bil der skulle være nydt lidt mere end sidste sommer, pludselig har fået en ny ejer….?
    Det sidste har været undervejs de sidste 3 måneder og det har krævet en del armlægning men med et hæderligt udfald, så fra 4 til 3 biler i stald… og dog!
    Undertegnet har sværmet om endnu et forsøg ud i Italiensk decadence, og med nysgerrighed, en tur som shot-gun samt en stor og uvurderlig hjælp fra et andet medlem, hvor jeg var solgt til fetucine i løbet af 2 og 3. gear…..ikke at forglemme et lykketræf af betragtelige proportioner, er der nu endnu engang en Italion Stalion i stalden, så summen forbliver intakt…
    Årgangen er 1970, farvekoden er Champagne 238 på brunt interiør, 55.500 fuldt dokumenterede kilometer på tælleren fra ny, 4 ejere, hvoraf den første erhvervede sig bilen fra ny som 39 årig og solgte bilen til en Lancia forhandler som 71 årig, 42 år efter denne havde underskrevet slutsedlen, da havde bilen kørt ca. 51.000 km, i de næste 10 år kører bilen i alt kun 600 km, i det den for det meste befinder sig forhandlerens udstillingsvindue. året er 2012 da en Nordmand får den til Norge, og den befinder sig i en større samling frem til efteråret 2017, hvor den skifter ejer… På daværende tidspunkt har bilen rundet 54.300 km godt og vel… Jeg hører om bilen fra sælger, ved et rent tilfælde og i de kredse var alle sikre på at bilen forlængst var solgt til anden side… I den forløbne weekend blev bilen grundigt inspiceret af undertegnets “partner in crime” i Oslo og fundet aldeles i orden, med masser af velbevarede detaljer, der ellers har for vane at gå tabt under en eks. omlakering eller lign. her er ganske givet tale om en 90% orig. lak, kabine, sæder osv. selv reservehjul, værktøj og donkraft forefindes stadigvæk på sin plads under tæppet i bagagerummet… Nu mangler blot de sidste designer og efter planen skal bilen køres fra Oslo til København i løbet af 2-3 uger…

Moesgaard
    65 Indlæg

Uhh spændende…!
    Gad vide hvornår du smider et par billeder op…?? ;)

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Dét lyder spændende! Med hjælp fra Facebook har jeg fået en god idé om hvad det er Dan Wils nu er faldet over, og det ser godt ud.

Jeg kan se, @moesgaard, at Dan HAR smidt billeder op, men at de var for store til forum – for ikke at bruge al ViaRETROs serverplads skal de nedskaleres inden upload.

DW
    378 Indlæg

Jeg prøver lige igen med lidt billeder, der må savles….

Soren W
    390 Indlæg

Wouw, lækker vogn. Stort tillykke…

holmen
    456 Indlæg

Hvor er jeg glad for at dele garage med dig Dan – og hvis jeg er rigtig heldig, så kommer den til at side om side med min ;-)
    Jeg må snart få svunget til Italiensk ..

Moesgaard
    65 Indlæg

Lækker.. Lækker…Lækker!!
    Tillykke! :)

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Superfed farve, simpelthen. Lysegrønt jakkesæt med brede bukser og revers, så er der ikke et øje tørt, Dan!

Hold nu kæft, en fed bil! Jeg har også altid været vild med de “recessede” instrumenter.
    Tillykke med den!

Anders Prip
    102 Indlæg

Che figata!

Torben EVO
    13 Indlæg

Figata ? – hvad mener du Anders. Det er ikke et italiensk ord. Swahili eller urdu ?

Kondrup
    464 Indlæg

@Torben EVO Che figata = that´s cool det er vist slang sprog :-)

Tillykke Dan, en fin fin Dino, er det en 2000 eller en tidlig 2400???

Torben EVO
    13 Indlæg

Jo Kondrup, det må det være. Men hvor har den gode Anders fundet det ord ? Jeg er rimelig velbevandret i italiensk og har desuden rådført mig med Zingarelli´s italienske ordbog med 118.000 ord uden held. Jeg mødes med Anders en dag hvor vi sparker dæk og hører nærmere. Fin bil i øvrigt Dan har fundet der.

DW
    378 Indlæg

Korndrup… Tak skal du have…
    Her er lidt fra sælger…

Ekspert på Dino i Italia, Antonio Ponzio, sier om denne bilen;
    “The car is in best condition of originality, one of the best in the world for me, with the preserved original interior (very rare on the dino 2400 coupè), perfect engine and mechanical, with the paint still almost completely original. In general I think it is one of the few remained preserved and above all it’s all original. If I had to recommend buying a Dino I would say that this is one of the best ever, and not because I’m friends with Kimm but because it is the pure truth.”

Historikk;
    Kjøpt ny og levert 17. juli 1970 i Campabasso Italia til 39 år gamle Miguel Petrucci. Han har bilen frem til 2002. Han er da 71 år og tar bilen til den lokale bilforhandleren og bytter Dinoen i en ny Lancia. Bilen har da gått 51.000km.

Forhandleren tar Dinoen i innbytte og registrerer den på seg selv privat. I løpet av 10 år kjører bilselgeren 60 mil. Bilen står for det meste i forhandlerens showroom, men ikke til salgs.

I desember 2012 gjør en italofil herremann fra Oslo drøm til virkelighet og henter denne bilen hjem. Bilen får da det den trenger av pleie og service, og blir registrert på norske skilter mai 2013.

Den italofile herremannen kjøper seg også både en Ferrari, en Maserati, en DeTomaso og enda en Dino Coupé, og jeg kjøper da denne Dinoen av han i fjor høst.

Klaus R
    143 Indlæg

Det er ikke så ofte at jeg er forbi ViaRetro, men kan nu se, at Dan har lagt sin fine nye Fiat Dino Coupe ud her.

Jeg kan 100% bekræfte, at bilen er formidabel, og i ganske original stand. Jeg kender den italofile herremand der importerer den til Norge i 2012 (han har en imponerende samling italienske biler), ligesom jeg kender ham der efterfølgende købte den. Begge er ægte bilentusiaster, der har taget endog rigtigt godt vare på den.

Beklager at jeg fik dig bragt i uføre med køreturen i den nordsjællandske – det gik vist galt allerede første gang vi rundede 6.000-7.000 omdrejninger ? At det kun blev til shotgun, var i øvirgt ikke min skyld……

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 68 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.