-
ForfatterIndlæg
-
13. februar 2014 kl. 23:40 #68774
Runesten
222 IndlægSe hvad der dukkede op i Sverige
http://www.blocket.se/stockholm/Ovanlig_Veteranbil_Mazda_121_Landau_51390632.htm?ca=1_8&w=3
14. februar 2014 kl. 01:21 #68815
Claes
129 IndlægHej Runesten
Ja, jeg har godt set den. Den ser rigtig flot ud. Den første jeg har set til salg magen til min. ;-)
Attachments:
14. februar 2014 kl. 04:10 #68819
Claes
129 IndlægJeg kan se alle billederne i min selvintroduktion er forsvundet. Her kommer så et par billeder af mine nuværende og forhenværende køretøjer, så man måske bedre forstår hvilken sammensat personlighedssplittet person jeg er:
Nuværende køretøjer i samlingen:

Solgte køretøjer 2013:

14. februar 2014 kl. 12:42 #68830Ib Erik Söderblom
423 IndlægGo’ billedserie Claes :-)
Overvejer kættersk, om jeg skal lægge vinyl på bagerste del af Preluden.
For Landau-stilen :-DNå, nu skal den først shines op !
Overvejer, at gå efter, at udskifte den med en 3′-gen. Prelude, hvilket må anses som endnu mere kættersk.
Primært af interiør-, dernæst småtekniske årsager…3’eren er mindre sjælden, så jeg kan ha’ lidt friere hænder.
Men der går mindst et helt år inden, da jeg har rigeligt i to projekter for tiden.Er det kun mig som synes, at Audi Cabrio’en falder lidt ved siden af resten af selskabet af køretøjer ?
14. februar 2014 kl. 13:30 #68832
Claes
129 IndlægLyder spændende med Preluden – og taget. Håber du når det inden 7. Juni! Hvad er egentlig forskellen på en 2. generation Prelude og en 3. generation?
Ja, du kan da hygge dig med den hér Prelude indtil du finder lige præcis den du vil have.
Audien er snart så gammel, så den begynder at passe bedre og bedre, synes jeg. 1991. Desuden har den jo den gamle “klassiske” 5-cylindrede motor. Jo, jeg er faktisk glad for den. Dejligt rent og kompromisløst design i sammenligningen med afløseren A4 Cabriolet.
Tak for kommentaren.
14. februar 2014 kl. 14:54 #68838Ib Erik Söderblom
423 IndlægMisforstå mig ikke, jeg er skam meget glad for min 2′-gen Prelude :-)
Blot temmelig iriteret over, at jeg skal bøvle så meget med stumper jeg ikke kan skaffe.Nok nemmest at beskrive 3′-generationen af Prelude, som en naturlig evolution/færdiggørelse af 2’eren.
Udvendigt er det primært fronten, som blev endnu mere strømlinet, og at de bagerste sideruder blev konstrueret, så plastlisten over de bagerste udluftningshuller (listen jeg bare ikke kan finde… :-( ) ikke er nødvendig.
2.0 motoren blev vinklet fremefter, så der ikke længere var behov for den potente udbuling i motorhjelmen, som jeg har på min.
Motorhjelmen blev normaliseret, med hængsling bagerst, hvor 2’eren er hængslet forest i bedste sportslige stil :-)
Indvendigt er største forskel, at instrumentbordet blev designet af én, som sørgede for, at designet hang sammen med bilens udseende og propertioner, hvor 2’erens tydeligt er designet på et kvadreret ark papir, uden at nogle gad stikke hovedet ned i bilen og se, om det harmonerede i øvrigt :-)Men det ændrer ikke ved, at 2’eren er hamrende charmerende og det ændrer ikke på min påstand om, at Preludernes virkelige stamfader er 2’eren.
At Honda af uransaglige årsager lod Preluder, CRX’er og Accord Coupér ligge og konkurrere med hinanden i disse år, er mig en gåde og det førte til udvanding af Preluderne, da 3’er generationen skulle afløses.Hvor meget jeg når, inden d. 7 juni ved jeg ikke, da det også afhænger af Alfa’en.
Men hvis årets tema bliver “pletter” så komme jeg bare som hun er :-D14. februar 2014 kl. 16:02 #68844
Claes
129 IndlægTag den da med som den er. Celica Supra skal da have en ikke så pæn ven. ;-)
14. februar 2014 kl. 17:43 #68846
holmen
456 IndlægOg hvad er det nu årets tema er?
14. februar 2014 kl. 19:44 #68849
Claes
129 IndlægÅrets tema er “Vinyl & Velour”.
14. februar 2014 kl. 20:22 #68851Ib Erik Söderblom
423 IndlægJamen, så er jeg da tvunget til midlertidigt, at trylle Preluden til en Prelude Landau :-D
Velour er der rigeligt af !Celica’s grimme veninde :-D
Sådan er det med cheerleader’s. De skal ha en grimmere og klogere veninde, som er med på den værste ;-)14. februar 2014 kl. 20:27 #68852
Vincenzo
38 IndlægHerlevgaard træf er årets bedste havefest. Årets tema er bedste fald sekundært.
Den virkelige attraktion er træffet i sig selv. Sæt hele dagen af. Det er ikke muligt at kede sig.14. februar 2014 kl. 20:55 #68854
jewer
894 IndlægJeg vil udvide det, Vincenzo. Aftenen med. Så kan det være vi skal ha’ flere pølser med til aftengrillen i år:>)
14. februar 2014 kl. 22:02 #68856
Claes
129 IndlægGod idé. Og tak for de pæne ord. Kan næsten ikke vente til at nyde dagen med jer!
24. marts 2014 kl. 10:06 #71280
Anders Bilidt
648 IndlægHej Claes,
I traaden Mazda Mekka snakkede vi lidt om din 121 Landau. Jeg skrev til de Mazdafile Danny og Adrian nede i Brisbane, og sendte dem ogsaa et link til dine billeder her af din flotte Landau. Her er hvad de svarede:
Your friends 121 Landau is superb! Sorry but we don’t know how many were made…. and yes they are rare everywhere! I recommend posting it on this FB page https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/370937912995193/
Haaber det maaske kan hjaelpe dig lidt paa vej.
Ellers saa proev at opret en profil inde paa JNC og opret en traad under “Mazda Garage”…
http://japanesenostalgiccar.com/forum/
Der maa vaere nogle derinde som ved mere, og om ikke andet saa ville de uden tvivl elske at se en saa fantastisk uspoleret Landau som din! ;-)26. marts 2014 kl. 18:25 #72010
Claes
129 IndlægTak for hjælpen, Anders.
Jeg har anmodet om medlemskab af omtalte gruppe. Bliver spændende at høre hvad de har at sige!
Claes
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.