Forum Introducér dig selv og din bil En lille samling af glemte hverdagsvogne
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    JH
    9 Indlæg

Først en tak for en rigtig god og seriøs side til os med hang til gamle biler.

Årgangen er 1975, og interessen for biler har været til stede siden jeg var en helt lille purk. Husker stadig hvor herligt det var at komme med familien ud og se på bil ved de forskellige autohandlere. Ja det var nærmest det bedste jeg vidste, og heldigvis byttede min far ofte bil. Det var nærmest en selvfølge at jeg skulle i mekanikerlære, hvilket jeg kom ved den lokale Ford-forhandler. Efter 7 år på værksted, skiftede jeg dog karriere, så i dag skrues der kun på hobbyplan. Min interesse, ligger hovedsageligt ved hverdags-biler fra 1965 – 85. Jeg foretrækker biler der har kørt i Danmark fra ny, med kendt historik og helst med et kilometertal under de 100000, og sidst men ikke mindst meget gerne med de originale nummerplader. 

Claes
    129 Indlæg

Lyder herligt. Så kan det være det er dig, som skal hjælpe hvis der er problemer med Granada MK1’eren hvis den en dag driller. ;-)

JH
    9 Indlæg
    Claes
    129 Indlæg

Krydser fingre for det ikke sker! Men vil skrive det bag øret!

Daniel Read
    31 Indlæg

Fantastisk!

Jeg er årgang 1976, og er på de seneste blevet ganske interesseret i “hverdagens” helte fra 60erne til 80erne..

Jeg troede det var mig der var mærkelig :-)

JH
    9 Indlæg
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

@JH said:

Det er sikkert dig der er mærkelig, men du er ikke den eneste :-)

Vh JH

Helt rigtigt, men vi er stadig for få! Jesper, hvor er din Rekord bare fin, fin, fin…! Farve, navkapsler og dæk, jeg er direkte tilbage til barndommens køreture i min farbrors 2 dørs sedan i samme udstyr.

Kim Nielsen
    17 Indlæg

Jeg melder mig også som mærkelig. Så er vi da fire. Det er en utroligt flot samling du har, Jesper. Har du ikke også et billede af 1308’eren? 

Kai
    583 Indlæg

Det der, det er biler jeg “forstår”.

Havde jeg penge og alt det andet der skal til, var det biler som dem, jeg ville samle på, og bruge.

Min drømmegarage, indholder mange flere af dine biler, end alle de eksotikere andre kan remse op.

JH
    9 Indlæg
    Runesten
    222 Indlæg

Fedt! Bilerne ser virkelig velholdte ud på billederne. Jeg gad virkelig godt have sådan en vognpark, men parkeringsmuligheder i København sætter lidt en stopper for det. 

Mads H
    73 Indlæg

Sympatisk samling.

JH
    9 Indlæg
    Claes
    129 Indlæg

Billederne fungerede ikke på min computer da jeg kommenterede i første omgang. Nøj, hvor er de bare fine! Jeg drømmer selv om en så fin samling. Men – mine bliver nok ikke HELT så fine – for så kan jeg ikke nænne at køre dem og bruge dem. Med så få kilometer kørt skal du så ikke ofte rode med hængende kalibre / skiver med lidt rigeligt rust på (selvom mine holder inde kan der komme lidt rust på skiverne). Jeg spørger fordi jeg selv gerne vil have flere biler – men er lidt nervøs ved tanken om ALT for få kilometer om året – vedligeholdsmæssigt?

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Velkommen, Jesper: Hvilken skøn samling af hverdagens helte. Caprien er nok min favorit, og Rekord varevognen var den jeg skulle have købt sidste år, men var for langsom! Utrolig dejlig farve.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.