Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Hjælp bilswingeren med at finde en anden bil
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Forfatter
    holmen
    456 Indlæg

Især når det ikke kan blive en GT400 med hingst på hjelmen ;-)

Kondrup
    464 Indlæg

Zagato Per ;-)

Du er jo lidt fix og gør det selv, så kig lige her..
    http://www.subito.it/auto/lancia-fulvia-sport-zagato-1-3-s-ii-seri-anni-70-foggia-105325435.htm

Klaus R
    143 Indlæg

Det var netop Peter jeg tænkte på da jeg omtalte BMW 6’er. Han har haft flere, og det har alle være meget fine – men også lidt mere kostbare end den du har fundet.

Lancia scenen fra RUSH er næsten nok til at købe bilen, men jeg holder fortsat på Gamma’en . KØØØØØØBBBB!!!!!

PS
    BMW E3 har alt det i raffinement, teknisk overlegenhed og køredynamik som en Crown ikke har. De kan bare ikke sammenlignes – basta!

holmen
    456 Indlæg

Enig med at BMW E3 er uberlækker – men jeg tror bare at jeg er mere til noget Italiano. Jeg kiggede faktisk på en af de 6 serie biler som Peter har dealet de sendte år. Det var en 628 og den var klart indenfor rækkevidde rent prismæssigt.
    Gamma trækker – hvad mon afgiften på sådan en fætter ville være?
    Er der nogen som ligger inde med bilpriserne fra omkring 1977-1982?

jewer
    894 Indlæg

Svineheld! Bil Revyen fra 1977 lå lige på spisebordet :>). Lancia Gamma Berlina 2500: Ca. 170.000. Lancia Gamma Coupé 2000: Ca. 180.000,-.

Klaus R
    143 Indlæg

Kender ikke lige afgiften på sådan en, men ved der lige er betalt kr. 21.000 på min sidste anskaffelse. Men den kostede vist også kun det halve i 1975………

Hvordan værdisætter SKAT sådan en ældre dame?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Med 1. reg. efter 23. august 1977 findes afgiften således:

(Nyvognspris + 13.140) : 2,8 = X

X er bilens nypris uden afgift. Som veteran skal der betales 105 % i afgift af 40% af X.

Altså sådan her:

Afgift = ( X x 0,4) x 1,05

Da Gamma Coupé 2000 fra 1977 til 1979 i DK kostede ca. 180.000 – 220.000 kroner (iflg. Bil-revyen) ender afgiften på mellem 28.900 og 35.700 kroner. Måske endda lidt mere pga. af lavere beskatning af sikkerhedsudstyr dengang. Hertil kommer så benzinafgiften.

Jeg sidder her med en sær fornemmelse af, at min udregning gør mig til “Spielverderber” for Per. Hvis det er tilfældet beklager jeg. Men måske er det værd at undersøge, om man ikke kan tage en af de sidste årgange ind som normal brugt bil.. En Gamma kunne være et af de tilfælde, hvor det er billigere at brugtvognsregistrere end at veteranregistrere.

/Jens

holmen
    456 Indlæg

@Jens – ja det lyder som om at afgiften godt nok er i den høje ende.
    Hvordan hylen finder man så ud af at få den afgiftsberegnet ud fra brugtvogn og ikke veteran?
    Der skal vel findes en pris den en lignede model er handlet til og så regne baglæns – men hvordan var det nu det var …?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

For en bil der (endnu) ikke er veteran, beregnes afgiften som ca 68% af markedsprisen hos en forhandler. Men hvordan dælen finder man markedsprisen i Danmark på en sjælden fugl som en Gamma.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Holmen, husk også, at du ikke kan vælge: Når bilen har alderen, så bliver den automatisk beregnet som veteran, uanset om den almindelige beregning måske var gunstigere for dig som kunde.

Jeg har jo haft en af Peters 628’ere, og kan bare skrive under på, at det er en totalt pragtfuld vogn. Vanvittigt suveræn slæde, og det både at se på og køre i. Men den er ikke særligt italiensk, nej. Det taler nu bare til dens fordel, synes jeg.

holmen
    456 Indlæg

Ja Claus – og det er hele dilemmaet ift bilswingeri. Der er sku så meget at vælge imellem og så mange gode grunde for og i mod.
    Lige nu er begejstringen for Crown genfundet, bla grundet indlægget omkring Monaro. Handler måske om hvor ens rødder er …
    Så nu står prioritetslisten på 1. Lysrelæer 2. Fikse revne i førersædet 3. Fikse bagkofangeren 4. Købe w58 5 trins gearkasse 5. Nye fjedre for og bag
    Med mindre den lige pludselig er væk

Kondrup
    464 Indlæg

Claus, det passer ikke det du skriver…..
    I syns hallen kan du selv vælge, faktisk skal DU gøre synsmanden opmærksom på et evt. vetaransyn, du kan sagtens vælge at syne den normalt…. men så er der heller ikke 1/4 vægafgift eller billig forsikring, hmm for Holmen er det nok ikke så dyrt, han er vel elite-bilist ;-)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg mener at 1/4 vægtafgift og billig forsikring skete automatisk da JAG blev 35, men jeg måtte selv få den omregistreret som veteran for at slippe for syn hvert 2. År.

holmen
    456 Indlæg

Et er vel veteransyn, noget a det er den afgift som skal betales ved import. Der tror geg desværre at Claus har ret.

Kondrup
    464 Indlæg

Ja måske han har ret i det….. Læste lidt på skat og det ser ud til 35 år og bum så er man fanget….

http://ww3.autoscout24.de/classified/261459196?asrc=st|as

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.