-
ForfatterIndlæg
-
6. april 2020 kl. 08:44 #164881
stefan
147 IndlægKald mig bare primitiv. Søndag var det jo super vejr. Jeg er til daglig skolelærer og nu begynder jeg sgu at få lidt Corona-kuller. Når nu det var super vejr, så måtte jeg ud. MC lykkedes det mig at skille ad lige inden Corona. Reservedelene ligger på arbejdet, hvor jeg ikke må tage over.. Heldigvis kører “old reliable” som min kone kalder den stadig. Det er den veteranbil jeg har haft i mere end 15 år efterhånden. Bevares den har suget nogle penge og forbrugt noget tid og en del reservedele, men den starter og kører fint med alle dens små finurligheder, der medfølger i en smart 53 år gammel brugt bil. Den er også slidt og kunne bruge lidt maling osv. Jeg vil bare hellere bruge mine penge og min tid på benzin og køreture med ungerne (eller alene).
Heldigvis ville min kone gerne have Hokkaidosuppe. Det flyder ikke med disse orange tingester hernede på landet, så jeg kunne køre en noget længere tur.
Nu til det primitive. Forestil jer at man kommer kørende ned forbi tanken/macdonalds. På den ene side står en eller anden “bikerbande” på den anden en forsamling af leasingdrenge i solbriller med en stribe Porsche 911’ere parkeret lige midt i det hele. Ned et enkelt gear og et infernalsk skrig og nogle sorte streger sender “old reliable” afsted. Det kan man bare ikke i de hersens nye PDK/PSM potter.
Det er barnligt, det er plat, det er “lille-diller” agtigt osv. Men det er sjovt og så bliver jeg aldrig træt af, at køre i noget, der potentielt prøver at tage fusen på dig, hvis du gør noget dumt. Men måske det hele bare var en drøm.. Jeg er jo trods alt en moderne mand med alle de dødsyge korrekte ting, der følger med. Glædelig påskeferie… til dem der fyre feriedage af i denne spændende tid.6. april 2020 kl. 11:09 #164884
Leo Jensen
154 IndlægLidt primitive er vi vel allesammen. Hvis man har bilen, der kan den slags, er det nemt at ‘falde i’.
7. april 2020 kl. 08:32 #164886jakob356
170 IndlægJeg faldt også i lørdag aften ved Bellahøjtunnellen, og kom i den lille lette lyseblå turbobil til at tvære en sortbilskører i noget nyere VW af alufælgetypen, der ellers satte igang med fuldt drøn og hvinende dæk ved siden af mig i venstrebanen.
7. april 2020 kl. 10:52 #164887westmus
122 IndlægUha ..seriøse Viaretro er blevet invaderet at lømler og motorbøller der vil køre dørtræk. På den anden siden er det vist nærmest historisk korrekt. “Nåede de færgen” er jo fra 1948. Amerikanerne havde også film i datiden der advarede mod hotrodderne og deres hensynsløse kørsel på offentlig vej. Også alle de borede knallereter, uha uha verden har altid været af lave. ?
7. april 2020 kl. 16:47 #164888
stefan
147 IndlægHov hov lømler og motorbøller?? Interessant med ordet “seriøse” . Hvad betyder det egentlig i vores klassikerverden? Jeg vil mene det er ganske seriøst at trække en V8’er i hallen og se om man kan holde sig i sadlen? Jeg er forresten i sommerhus i Søllested ude i enden af Lolland. Jeg skulle lige se om pizzamanden tør holde åbent i coronaland. Samtidigt kom der lige en MG A (tror jeg det var) i sølv forbi. Den var fed og duftede dejligt af olie. Og så ide i ingenting på Lolland – fedt!!
7. april 2020 kl. 18:23 #164889westmus
122 IndlægBare rolig det er ikke nødvendigvis noget man vokser fra, det der med dækrøg og motorlarm. Køretøjet her har haft samme ejer siden ’68 . ?
10. april 2020 kl. 18:11 #164973
Michael Sehested Lund
32 IndlægGodt at se, at andre også kan “falde i synd”. Selv kan jeg ikke nære mig – en gang imellem – for at fyre hækmotorbilen af ud ad rundkørsler og tilkørselsbaner til motorveje.
16. april 2020 kl. 15:33 #165092
Jensby
39 IndlægDejligt at høre Stefan, hold barnligheden højt
Jeg var tilfældigvis ude at køre i min 42 hestes raket den dag der faldt en hulens masse hagl i København, så præsterede at kunne sætte forhjulene rundt i 3 gear for fulde omdrejninger – fantastisk.
Ellers er det jo en dejlig ting at køre en undermotoriseret bil da man næsten altid kører med klampen i bund uden at man laver lakridser eller skræmmer gamle damerNå, jeg vil ud at corona dvalen og køre lidt lidt rundt på havnen
16. april 2020 kl. 21:46 #165094
A VINTAGE RUN
313 IndlægFint nok med lidt afmærkning af territoriet, og mange vandalisere nettop den offentlige asfalt indimellem. Uden baner anlagt til de formål i nærområdet.
Det tangere til kriminelt, hvis det absolut bliver gjort foran ordensmagten.
Men gaderace inde i byerne mener jeg tilgengæld er meget dumdristigt og er af karakter der ikke hører hjemme her nær beboet områder.
Asfalt koster penge ligesom dæk, brandstof, reservedele, forsikringer, tid, osv.. Det er nok årsagen til der ikke er så mange små baner som drives ude omkring i landet mere. Men fedt hvis det var muligt, også at tilskue på. Det kunne måske flytte problemerne væk fra byerne og landevejene i nogen grad og dække en slags behov på et sådant lukket område. De fleste bryder sig ikke om andres vilde kørsel i trafikken og der er nok også mange der ikke vil bryde sig om en brøle larmen fra sådan områder, når kaffe, småkager i ro og mage skal indtage ude i sommerhaven.:-)
Jeg ved godt dit indlæg ikke omhandler specifikt emnet, men behovet er der tilsyneladende, og så må den offentlige og stats vejnet lægge asfalt til.
God hjulspind ud i det fri…17. april 2020 kl. 08:51 #165108
stefan
147 IndlægNjal. Det er en gammel diskussion. Banerne ligger der ikke pga af støj. Dem der trods alt er der bliver vel med tiden kvalt af endnu mere krav om støjdæmpning (folk vil have ro i deres alt for dyre hus) og miljø? Man skal køre ordentligt, men det tænker jeg også langt de fleste gør?
Svenskerne har baner alle vegne, men de har også plads. Her kommer de aldrig19. april 2020 kl. 13:06 #165190
Soren W
390 IndlægJeg underviser også Stefan, men savner sgu snart at gøre det live igen.
Jeg har også før Corona haft en vane i de små gader i Faaborg med lige at geare et gear eller to ned og så under fuld kontrol naturligvis og under klip i kørekort grænsen lige at give E-typen fuld smadder for at høre de 6 cylindre runge mellem de gamle mursten. Hvis min datter er med fik jeg i starten blikket. Nu får jeg kun blikket, hvis jeg glemmer seancen…
Voksent? Nej, korrekt? Nej…. ….jamen så ViaRETRO da? Jaaaaa….22. april 2020 kl. 11:50 #165232
Flemming Nielsen
82 IndlægBare synet af enhver form for tunnel fremtvinger prompte nedrulning og nedgearing til brølende omdrejninger. Så’n er det. Det er så også den eneste form for ‘autopilot’ min Alfa V6 har.
Uh, men nu står den så stille pga ventilhavari (NEJ, den har ikke været overdrejet) og har så prøvet det samme med Cinquecento 1.1 Sporting vinterbilen – men det er ligesom ikke det samme.
Længe leve legebarnet.Attachments:
24. april 2020 kl. 14:51 #165295
stefan
147 IndlægSøren sådanne numre med gear ned midt inde i byen, gør jeg ikke. Der er simpelthen for meget bulderbasse over sådan en gammel amerikaner med mange kubik kombineret med en generøs udstødning. Jeg er sikker på at 95% procent af befolkningen vil se mig som idiot, uansvarlig, svagt udrustet eller en kombination af det hele :)
Jeg er forresten begyndt at undervise – os i specialklasserne er i gang!!
Min gamle bil har forresten fået en konkurrent nu forårsvarmen er kommet. Et vaske ægte luksusproblem!!Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.