Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 122 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Med Scalino´en samt fruens 500L ude af billedet, blev der lige pludseligt så underligt tomt i garagen…? Dette scenarie, ville jeg have det meget svært med, at skulle beskue, hen over de næste 5 mørke vintermåneder, så der måtte findes noget fyld og helst i en fart!
    En god ven foreslog noget engelsk? bevares, jeg havde da stiftet nogle flygtige bekendtskaber med modellen hen over de forgangne solskinsmåneder, både på årets Bossa Nova tur i det syd-fynske og på lørdagenes “must-do” på AJ-tanken. Men havde ikke lagt mere i det end som så, andet end, jeg altid har fundet den utrolig fin.
    Vel oplyst om modellens virke i Le Mans tilbage i 1955, blev jeg lidt nysgerrig på hvad der fandtes rundt omkring i gemmerne herhjemme.
    Jeg vidste ( jeg blev rådet til af selvsamme ven) at jeg ikke skulle gå efter en kørende bil, da min sygelige trang til det perfekte, hurtig ville resultere i en komplet adskilning, ændring, udskiftning, lakering osv. hvilket blot ville være til stor gene for mig selv og mine omgivelser, ydermere har jeg ligesom et par andre projekter som kræver lidt opmærksomhed inden de kan komme på asfalt.
    Jeg har fundet en egnet bil, jeg har brugt adskillige timer i de sidste 5-8 dage med at finde ud af hvad der kan lade sig gøre, hvordan skal den ende med at tage sig ud og ikke mindst, hvilke reservedele findes der og endnu mere vigtigt, hvad er prisindekset på samme?
    Alt, er stort set blevet vendt og drejet, i den retning som omfatter fra A til B punktet, den smule pladearbejde der skal laves er bestilt, ligeledes er bilens endelige farve blevet valgt og lakeringen bestilt. Hvad angår stumperne, så skal disse først sorteres inden der kan tages stilling til deres videre færd, hvad enten det hedder skift til nyt, eller renovering?
    Sælger som bor lidt uden for Vejle, havde tid til at jeg kom på visit lørdag formiddag, denne havde sendt mig en masse billeder samt lidt mere dybdegående info omkring bilens tilstand, så jeg var egentlig ret open-minded da jeg dukkede op på matriklen 40 min. forsinket.
    Kort fortalt, havde sælger afhændet en tidligere kollega bilen for ca. 20 år siden, fået den sandblæst og metalliseret, chassiset pulverlakeret, placeret den i den store garage, hvor den havde stået lige siden, stumperne lå hvor de var blevet lagt, drivlinen placeret hvor den var blevet sat?
    Forklaringen var såre simpel, sælger, havde kort tid efter, fundet en komplet og kørende model og købt denne, hvilket havde gjort, at den første, blot var blevet til en drøm der på et andet tidspunkt skulle opfyldes.
    Mange skiftende årstider efter, var drømmen ikke blevet opfyldt? og nu den skulle videre i fødekæden? og her kommer undertegnet så ind i billedet.
    Efter et par timers gennemgang blev vi enige om et prisleje vi begge kunne stilles tilfredse med, et depositum blev lagt og et håndslag givet (for sådan gør man, lidt uden for Vejle).
    Nu skal den blot afhentes, fragtes til Gentofte, hvorpå der skal sorteres, sendes videre og bruges lidt knofedt på at opnå det fuldendte resultat for at få denne ældre model tilbage i sit rette element.

Soren W
    390 Indlæg

Det ligner s’gu en MGA Dan? Spændende at se hvordan du tolker den, og hvad den ender som….
    Når du er færdig, holder MGCC nogle fine track days under navnet MG Sport. Det er hyggeligt, og højre ben bliver motioneret lidt…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Stort tillykke, MG er det nye sort. Nu maler du den forhåbentlig ikke rød?

holmen
    456 Indlæg

Jeg fik det lige meget, meget bedre. Hva’ fanden – gearkasseskifte er jo en dråbe i havet i forholdt til et nøgent karros

DW
    378 Indlæg

Ja, der er lidt at gå igang med, men umiddelbart virker det forholdvist overskueligt, men glasblæseren, pulverlakéeren og guldchromaten for lidt at se til….
    Der er dog noget som blot skal have en klud.

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Pøj pøj

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

Fredag aften i sidste uge, efter en lang køretur, landede puslespillet af en MGA i min garage.
    Løsdelene fylder ikke meget mere end 2 EUR paller, karrosse og chassis m.m. fylder en autotrailer.
    Dog mangler jeg stadigvæk at få motor og gearkasse hjem (vi var løbet tør for plads) og jeg aftalte med sælger at dette blev afhentet inden jul.
    Karrosse og chassis, er hurtigt sendt videre til klargøring og maling, Dark British Racing Green og andre lækre features, imens bliver der gransket, tænkt, sorteret og bestilt..

DW
    378 Indlæg

Delene til MGA´en er nu grovsorteret og adskillelse og klargøring af div. stumper er påbegyndt.
    Med den seneste video “Den store sodablæsertest” in mente, måtte jeg naturligvis afprøve dette vidunder selv..
    De foreste støddæmpere var udvalgt til testen og den viste sig at være rimelig effektiv, som billederne viser.
    Det højre hjulophæng blev også adskilt, fjederskål og wish-bones skal til sandblæsning og pulverlakering, selve spindlen skal pakkes om, med ny fedt, gummi osv.

DW
    378 Indlæg

I blandt alle stumperne fandt jeg de originale Jeager ure, som er i en tvivlsom forfatning…
    Der er nu på vej til Kent, England, her ligger Smiths-Gauges, Alan som driver biksen har lovet at de kan fikses…

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

For støddæmpere fyldt med ny olie, udluftet og klar til montering, når den tid kommer…
    Der er også dele der kræver lidt mere kærlighed…

DW
    378 Indlæg

Lidt småting retur fra pulverlak, klar til montering af div.

DW
    378 Indlæg

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Flot det forhjulsophæng ser jo ud som nyt. Det ser faktisk ud til at være fuldstændig identisk med MGB, så meget for britisk produktudvikling. If it ain’t broke, don’t fix it.

DW
    378 Indlæg

Sidst i December sidste år, blev de trætte Jeager ure sendt til Kent, England for at blive renoveret.
    Nu, 4 måneder senere er de på vej retur, i top stand…

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

Sommer er (iflg. kalenderen) erstattet med efterår og dermed garagetid.
    Den pulverlakeret ramme, er blevet støvet af, sat på bukke og endnu et projekt er skudt igang.
    Chassis pakninger er limet på (mangler filten) og beslagende til de mere moderne Koni dæmpere er boltet på plads.
    Bremserør og benzinrør følger, dernæst det ny ledningsnet.
    Bundpladerne bliver erstattet med 6 mm aluminium og kardan skjold bliver bukket i aluminium også.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 122 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.