-
ForfatterIndlæg
-
30. januar 2017 kl. 15:36 #128665
DW
378 IndlægEt lille sneak-peak fra læder-smeden…
Attachments:
30. januar 2017 kl. 16:12 #128667
Peter Vang
45 IndlægEndnu en gang får du lavet en super flot og fed bil…..
Men er meget ked af at høre det med spraydåsen ;-(
(jeg har mange spraydåse på mit værksted, måske jeg skal sætte net for)30. januar 2017 kl. 16:40 #128668DW
378 IndlægPeter… Tak skal du have…
Ja, det var en streg i regningen, men igen, der er et lille job til bule-doktoren.31. januar 2017 kl. 21:17 #128714DW
378 IndlægSæder blev meldt klar og skulle lige sættes løseligt i..:-)
Næste punkt er tilpasning af ræling, heldigvis var de 4 originale alu-hjørner med i bunken af dele, de kræver lidt arbejde, men passer 100% bedre end det man kan købe sig til. Med lidt held kan det hele afleveres til læder-smeden sidst i ugen.Attachments:
2. februar 2017 kl. 20:42 #128846DW
378 IndlægDe oprindelige aluminums hjørner, er blevet afrenset og “sålen” er blevet monteret med 4,5 mm kernelæder, som de var originalt.
Næste skridt, er at få alle 8 dele til at passe sammen, inden de kan afleveres til læder-smeden som vil kaste noget læder ud over dem..:-))Attachments:
6. februar 2017 kl. 17:32 #129150DW
378 IndlægTilpasning af lister tilendebragt og resultatet er hæderligt alt taget i betragtning, nu venter der blot at blive beklædt med læder, inden det kan montores og kabinen kan meldes færdig.
Ellers har weekenden budt på opsamling af diverse småting eller overspringshandlinger, om man vil?
Nævnt i flæng og med rundhåndethed, montering af nummerplade-lys, montering af bagklap, bagerste udløser-træk, færdig montering af ledningsnet til lygter, montering af bagerste benzinrør, fastspænding af diverse bolte m.m. montering af sædeskinner samt en del andre småting.
Næste større opgave er tilpasning af forruderamme…12. februar 2017 kl. 09:28 #129304DW
378 IndlægDenne lørdag var målet at få tilpasset alle delene der udgør forrude-rammen, da alt er lavet i messing er det både ret nemt at tilpasse og på samme tid også ret skrøbeligt at arbejde med, da det bliver mørt..
Forud for dette, var nogle af delene blevet afleveret hos min lokale gørtler for at få lagt sølv i nogle små revner.
Der var denne dag ikke flere undskyldninger for ikke at give sig i kast med at få det hele klart til prøvesamling, montering og tilrettelser, inden det skal en tur forbi forkromeren.
Der blev også tid til at montere kontakter m.m. i instrumentbordet, igen drager jeg stor nytte af de forskellige stumper, som her med de orig. bakelit greb, som blot bliver renset og olieret, da er de som næsten nye.
Sidst men ikke mindst, blev sæderne monteret med skinner og boltet fast, dog skal der lige monteres Zircotec i førersiden, hvor udstødning monteres.
En produktiv dag hvor der igen kunne streges på listen som snart kun nærmer sig at fylde et A4 arkAttachments:
15. februar 2017 kl. 20:07 #129412DW
378 IndlægKardantunnelen er efterhånden nået så langt i processen, at den kunne prøvemonteres endnu engang, dette udelukkende for at kunne fange de sidste små tilrettelser inden de forskellige sektioner bliver fastgjort.
Det mangler blot at blive fastgjort for at kunne mærke op hvor der skal justeres lidt…
Alt i alt, er det blevet som tænkt, der er lagt et stort stykke arbejde i at få det til at ligne den originale og det hele emmer af dygtigt håndværk, Tak Mik….
Overfladen bliver slebet med K120, dels for at opnå en lidt rå overflade, men rent praktisk tjener dette også et formål, nemlig at den “åbne” overflade vil oxyderer og dermed lave en mere bestandig og ensartet overflade.
Sidst men ikke mindst, så har jeg altid været en sucker for rå alu-karosser, hvor man kan se mennesket i hvert slibe-spor.Attachments:
16. februar 2017 kl. 21:04 #129439DW
378 IndlægLæder-smeden gav besked om at ræling var klar…
Det tegner til at blive en lang og produktiv weekend i garagen.Attachments:
17. februar 2017 kl. 22:05 #129497DW
378 IndlægDe sidste par aftener har budt på polering af bilen, dette var udtænkt til at skulle gøres inden rælingen skulle monteres, idet jeg ikke fandt det hensigtsmæssigt at lege med en roterende polérskive op ad nyt læder. Så efter 3 omgange med forskellige produkter og adskillige timer senere, kunne rælingen endelig monteres.
Det har været et af projektets fix-punkter, at få den monteret og hvilken forskel det har gjort, der skal lige justeres det sidste inden den kan fastspændes endeligt.
Ligesom rælingen, har kardan-tunnelen også en stor betydning, og aftenen har budt på mange justeringer, inden den kunne sættes sammen og for første gang boltes fast, dette udelukkende for at fange de sidste ting der skal gøres inden den skal fastgøres endeligt.
Lidt klistermærke-tuning blev der også tid til at lege lidt med, den tid den glæde…Attachments:
23. februar 2017 kl. 19:47 #129682DW
378 IndlægSå blev kardan-tunnel klar og monteret. Selve “puklen” er sendt til polering og burde være klar til montering i den kommende weekend.
Næste træk, er montering af instrumentbord, bakspejl og et sidste finish af ræling.
Efterhånden er der ikke nogen undskyldninger for ikke snart dumpe motoren i…:-)Attachments:
23. februar 2017 kl. 19:51 #129685
Peter Vang
45 IndlægGlæder mig meget til at se det færdige resultat….
Kan man se den øst eller vest for muren (Storebæltsbroen) ?25. februar 2017 kl. 16:27 #129734DW
378 IndlægPeter, Det samme hér… Den vil fortrinsvis kører i den østlige del. Dog udelukker jeg ikke et besøg på Kalø Vig henover sommeren…
26. februar 2017 kl. 17:57 #129762DW
378 IndlægSøndagen blev brugt til at krydse endnu et par punkter på listen, kardan-tunnel blev endelig færdimonteret incl. den polerede pukkel, dog mangler der lige en læder manchet til gearstang.
Sæderne blev ligeledes fastgjort, ligesom, instrumentbordet samt bakspejl.
Kontakter og ure afventer endelig montering og tilslutning, dette påbegyndes i den kommende uge.
Undervejs, bliver der evalueret og gjort notater omkring eventuelle ting der skal gøres inden bilen atter står på egne hjul, bla. mangler jeg et rat, nogle orig. bakelit knopper og sikkerhedsseler?Attachments:
26. februar 2017 kl. 19:04 #129834
Bo
44 IndlægIntet mindre end fremragende arbejde Dan, som altid en fornøjelse at følge dine projekter. Du burde overveje at gøre dette til din levevej.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.