-
ForfatterIndlæg
-
26. februar 2017 kl. 21:57 #129865
DW
378 IndlægTak Bo, jeg vælger dog at holde mig til mine egne biler ( Med undtagelse af én enkelt, for en ven) dette giver mig frie tøjler både i tid, økonomi og udtryk, vigtigst af alt så giver det mig ro i hovedet.
Jeg syntes faktisk, det er langt mere tilfredsstillende at bygge end at kører dem…4. marts 2017 kl. 20:42 #130135DW
378 IndlægEt par dage i Stuttgart i selskab med gode venner og flotte biler, var et tiltrængt break fra garagen..
Ud over at kigge på biler og så korn til fremtidige køb, så skulle der også kigges efter nogle stumper, så alt i alt en produktiv tur.
Undervejs, meldte krome manden klar på rude-ramme og center møtrikker, UPS meldte om endnu en forsendelse af stumper, så de kommende aftener vil byde på aktivitet endnu engang.
Dog blev der lavet lidt inden afgang til Retro Classic, instrumentbord, ure, kontakter er installeret og godt igang med at blive forbundet.Attachments:
6. marts 2017 kl. 17:14 #130278DW
378 IndlægDet blev endelig tid til at få monteret forruden, stagene som bliver fastgjort i karrosse, er udført i mat-krome, selve rammen i blank, dette giver 2 vinkler på bilen, hvor den over centerlinien er fortrinsvis blank, vil bilen fra siden vise sig i mat-krome….
Næste træk er forbindelse af EL, påfyldning af hydralikvæske, olie i differentialet, udluftning af bremser og kobling…11. marts 2017 kl. 09:12 #130469DW
378 IndlægFredag aften, bød på ilægning af motor, så udstyret med motorkran, tilløb, adrenalin, lidt eder og snilde, blev motoren langt om længe sat i..
Alt passer, bortset fra de 2 huller hvor starter motor skal sættes, disse er off med ca. 3-4 mm..?
Lidt søgen på “the old inder-web” afslører at der blot er tale om en mindre operation og en anden starter motor….!
Således vidnende, må jeg få syn for sagen, når værkstedet igen entreres, lørdag formiddag…Attachments:
12. marts 2017 kl. 09:28 #130488DW
378 IndlægEfter montering af de sidste bremserør, efterspænding, påfyldning af bremsevæske, udluftning af både bremser samt kobling og slutteligt påfyldning af olie på bagtøj, kunne der atter sættes hjul på og bilen kunne trilles ud i solskin..
Der er en lille bid vej endnu, førend motoren kan tørnes….Attachments:
16. marts 2017 kl. 07:59 #130568
Soren W
390 IndlægSer fortsat fantastisk ud. Du må glæde dig til den kan trille ved egen kraft?
19. maj 2017 kl. 21:14 #132419DW
378 IndlægEfter et par ugers stilstand i garagen, fremavlet af andre gøremål, er det nu atter tid til det sidste stint i mod målstregen, en god uges tid, så skulle bilen endelig kunne kører ved egen kraft?
Som med alle mine andre projekter, er der lavet adskillige “To-Do” lister som efterhånden er indskrænket til et A4-ark.
Undervejs i projektet, fik jeg kastet et nærmere blik på SU´erne som ved første hik, så til forladelige ud, men ved nærmere inspektion afslørede møre pakninger samt et slidt træk.
Således måtte de en tur over Nordsøen, til G.W. Carbs, Essex, Hvor Glen har udført intet mindre end et fantastisk stykke arbejde og ikke nok med at han har renoveret dem og dysset dem til den motor størrelse, han har tilmed lagt et lille sortiment af dysser, såfremt dette skulle være nødvendigt?
Nu afventer jeg blot forsendelsen fra UPS i kommende uge, så kan dette punkt også streges på listen…
Weekenden, byder på fokuseret og intensivt arbejde i garagen og målet er 98% færdiggørelse når søndag middag er nået.Attachments:
21. maj 2017 kl. 19:00 #132450DW
378 IndlægWeekenden blev brugt effektivt og temmelig taktfast, listen med ting der skulle gøres, blev fulgt uden omsvøb og overspringshandlinger.
Hvis alt går som forventet, så burde bilen kunne startes op i den kommende uge….?Attachments:
26. maj 2017 kl. 19:59 #132566DW
378 IndlægLørdag eftermiddag og bilen er i store træk klar til at blive startet.
Eneste mangler er indstilling af forhjul, batteri, omdrejningstæller, rør til olietryksmåler og frontskørt.
De første 4 er der råd for, derimod kræver det lidt tilpasning af frontskørt (glasfiber) dog ikke mere end at det kan sendes til maler midt i ugen…
Planen var at male det i bilens farve, men går nu med tanker på at male den i en kontrast farve, eks. gul?
Vejret er jo mageløst, så hvorfor ikke rulle bilen ud i vejret og fotografere den..:-)Attachments:
26. juni 2017 kl. 20:17 #133441DW
378 IndlægLørdag blev en milepæl nået, da bilen efter lidt justering, sprang igang ved første tryk på start-knappen….
Det betyder i store træk, at bilen er færdig og så alligevel ikke, de sædvanlige issues med det el-bare, en underfront der stadig mangler at blive malet (tilpasning er foretaget) og naturligvis told-syn samt plader.
Det er sjældent jeg er helt tilfreds med udfaldet af mine projekter, men med den seneste, ligger jeg på en rund 8´er ud af 10…. Og så lyder den sindsygt godt, nej helt vildt sindsygt godt…:-)Attachments:
26. juni 2017 kl. 21:35 #133449
A VINTAGE RUN
313 IndlægDet ser nu ikke så ringe ud herfra på computeren – Dan Wils med den score du beskriver har du nået 4/5 dele til UG, og de sidste 1/5 dele sandsynligvis til yderst vel bestået!
(Der gå som regel “sort magi” i ting der tilstræbes perfektionen) Bare lyt herefter:)~
Er der dig med pandelampe og hænderne i motorrummet?Glæder mig til at se du får den på gaden igen…
Njal
27. juni 2017 kl. 20:12 #133467DW
378 IndlægNjal..
Det er mekanikeren der roder med SU´erne…
Selv foretrækker jeg at være uden for fokus….:-)27. juni 2017 kl. 22:04 #133471
A VINTAGE RUN
313 IndlægAha ja, det er pibemesteren. Han er ved at stemme orglet ind!
Ham skal du holde dig god ven med. ;-)Njal.
8. juli 2017 kl. 20:09 #133820DW
378 IndlægToldsynet og synet uden indvendinger, første shake-down foretaget og efter 25 km var der en lækage ved hovedcylinderen til bremser og kobling.
Dette blev udbedret og den efterfølgende tur viste ingen tegn på defekter
Nu afventer et besøg hos SKAT for at få den afgiftsplaget…Attachments:
9. juli 2017 kl. 21:48 #133832
A VINTAGE RUN
313 IndlægDet må være afvekslende i disse moderne tider at få sådan en fin bil ind til gennemgang for den lokale synsmand.
Simpel og lige til ikke så meget at være i tvivl om.-
Jeg mødte en forhenværende pensioneret automekanikker på en motionstur rundt om Grenå. Han er i gang med at restaurere en Nsu prinz fra 1963. Det foregår i hans garage om vinteren og under et halvtag her om sommeren. Under vores samtaler som mest handlede om hans arbejde med restaureringen af hans Nsu. Fortalte han mig i at han dengang som automekanikker kørte mange biler til syn, og at synsmændene gik bilerne mere omhyggeligt til værks end senere og i dag.
Derfor fik de tit bilerne med hjem igen med en liste af fejl og havde så nogle dage til at bringe dem i orden og bilen synet uden mer omkostning. Grunden til dette var lovgivningen – plus at bilerne kørte længere tid på vejene og at hammeren derfor slog lidt hårdere på metallet dengang.
(Hmm…Måske var mekanikkerne ikke så omhyggelige selv dengang!)Men tillykke herfra og sikken fryd at se…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.