-
ForfatterIndlæg
-
28. september 2014 kl. 19:13 #83781
Oktan
644 IndlægSet foran nabo-værkstedet i dag.
Denne Subaru Libero, en noget mærkværdig japansk skabning.
Sårn’ en ser man sku’ette ret ofteAttachments:
28. september 2014 kl. 19:14 #83783Oktan
644 Indlæg..blæret dobbelt glas-tag
Attachments:
28. september 2014 kl. 19:17 #83785Oktan
644 Indlæg…den er godt nok smal
Attachments:
28. september 2014 kl. 19:25 #83788Oktan
644 Indlæghttp://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Sumo
Interessant bil.
Der er sårma’ en til salg her:http://www.bilgalleri.dk/galleri/235654-subaru_libero_e12
Den er da ikke så tosset som mini-familie-mini-bil og ca. 650 gange federe end en Berlingo.
Har en bekendt-bekendt der havde en.
Motoren bor sku’ nærmest i bag-kofangeren… !Attachments:
28. september 2014 kl. 20:38 #83803
Claus Ebberfeld
604 IndlægLibero, fnis!
28. september 2014 kl. 23:20 #83815Ib Erik Söderblom
423 IndlægDen er sgu’ da nuser :-)
Fedt med det tag, men så smal og høj og højbenet, at jeg vil være skræmt i hvert et sving !Libero, fnis!
(Hvis der blev skrællet 10K af prisen…)
3. januar 2015 kl. 16:33 #89656
Anders Bilidt
648 IndlægLidt synd at mange af indlaeggene i denne traad er gaaet i stykker saaledes at billederne nu mangler! Er det mon noget redaktionen kan rette op paa??
Uanset, saa lad os endelig holde gang i traaden.
Jeg starter lige med et par halvgamle billeder som jeg vel tog for optil et halvt aar siden.
Denne W116 er da vildt laekker i sin moerke guld metallic!Og denne hvide W107 SLC saa ogsaa temmelig stillet ud som den holdt der i et hav af Hong Kong neonlys paa en lille sidegade inde i centrum.
3. januar 2015 kl. 16:35 #89657
Anders Bilidt
648 Indlæg3. januar 2015 kl. 16:38 #89659
Anders Bilidt
648 Indlæg3. januar 2015 kl. 16:55 #89661
Anders Bilidt
648 IndlægI gaar var toemmermaendene fra den 1. januar fortaget og jeg besluttede mig for at indvie det nye aar paa ordentlig vis.
En Australsk kammerat er i Hong Kong for tiden, saa vi smuttede ud paa en ganske improviseret koeretur i min Trueno uden fastbestemt rute eller destination. Vejret var skoent og vi endte med at vaere paa tur i knap 6 timer. Pragtfult!! :-)
Turen foerte os gennem Shek Kong hvor alle skrotgaardene og de mere baggaardsagtige bilforhandlere ligger. Dertil tog vi den lille snoede bjergvej ind over Lam Tsuen og ud til oestkysten ved Tai Po. Derfra drejede vi nordpaa op langs kystvejen til den pragtfulde Brides Pool Road ved Plover Cove.Da vi koerte igennem Shek Kong lurede vi ind i de fleste af skrotgaardene i haab om at spotte noget interessant. De bestod som forventet hovedsagligt af 5 – 15 aar gamle biler, som egentlig ikke sagde os synderligt meget. Men lidt godter blev der dog fundet. Denne Lotus Excel hang og saa noget trist ud…
Og det samme gjorde denne engang saa majestatiske W108.
Ved indkoerelsen til et stort lastvogns vaerksted faldt vi til gengaeld begge fuldstaendigt i svimme og denne skoenne 77’er Datsun Bluebird 200B SSS. Den var ganske enkelt i vidunderlig stand og den dybe orange farve passede helt perfekt til det harmoniske og velafbalncerede coupe design…
3. januar 2015 kl. 17:21 #89664
Anders Bilidt
648 IndlægI forlaengelse af ovenstaaende, saa koerte vi lidt videre og faldt over et sandt schlaraffenland af klassikere i forfald!!
Det var oprigtigt et besynderligt sted. Paa en gang vildt spaendende, men ogsaa lidt trist…
Her er nogle af mine favoritter samlet – BMW E9, Alfa Bertone, Citroen DS og Hillman Imp. De paastod endda at BMW’en var en CSL, men jeg havde ikke lige mod paa at klartre op og checke stelnummeret…Denne tidlige 1. generations Celica RA22 var endda en sjaelden 1600GT med samme twincam motor som i min Trueno. Bilen var i overvejende fornuftig stand, og interioeret var ganske enkelt som nyt. Men det var desvaerre en bil som var importeret fra Japan uden papirer, saa nu kunne den kun faa lov til at sidde her og raadne op.
Jo laengere man gik ind paa den store aflange plads, jo mere dukkede der op i krogene…
Denne Fulvia og TR4 saa dog ud til at de kunne reddes forholdsvist nemt, selvom de begge kraever en del kaerlighed snart hvis de ikke skal ende som alle de andre.
Og daelme om ikke denne skoenhed af en Rolls-Royce stod og gemte sig aller bagerst inde i det bliktags-overdaekkede vaerksted!!
Mens den ovenstaaende Mini Traveller saa koereklar ud, saa var denne Cadillac den eneste af alle bilerne som fremstod i virkelig flot stand. Bizart, for den er venstrestyret, og kan dermed ikke indregistreres i Hong Kong!
Et sandt eventyrland!! Vi gik begge derfra i en meget forvirret tilstand. Smukt forfald?? Tjaa, maaske. Eller bare synd og spild af ellers dejlige klassikere som burde koere igen. Tjaa, ogsaa det.
3. januar 2015 kl. 19:48 #89665
Juel
46 IndlægDen orange Bluebird er bare for skøn…….
29. januar 2015 kl. 19:52 #91243
Peter Vang
45 IndlægJeps, den Bluebird er bare fed :-)
28. marts 2015 kl. 19:08 #99655
Runesten
222 IndlægSå denne fine sag med det fedeste blå interiør blive slæbt afsted i dag.

28. marts 2015 kl. 20:32 #99657
Jens Langdahl
731 IndlægJeg elsker Pininfarinas Peugeot Coupé’er, uanset om de er baseret på 404 eller 504. Den du viser billeder af har den fedeste farvekombination! Peugeot havde åbenbart en dille med blåt indtræk, (næsten) samme farve stof sad i den 404 Coupé, vi diskuterede for ikke så længe siden.
Storsamler Alex V i Grækenland har i øvrigt lige sat en 504 V6 Coupé til salg. Som vanligt fra ham, er det en bil i fremragende stand, men “din” har flottere farver :-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.