Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • Forfatter
    Runesten
    222 Indlæg

Her en tråd til biler der måske ikke fortjener deres egen tråd, men bare til pudsige biler man er faldet over. Jeg faldt lige over denne:

Kai
    583 Indlæg

Du kan være helt rolig, jeg byder ikke over.

Kan godt lide skæve biler, men ikke lige den der.

…men et godt emne, du har taget hul på.

Runesten
    222 Indlæg

Jeg ved ikke hvorfor jeg har en eller anden fetisch for obskure varevogne.  :)

Kai
    583 Indlæg

Jeg er helt med.

Skæve hverdagsbiler fra en svunden tid, er lige mig.

De behøvs’ ikke at have være betragtet som skæve, da de var nye.

Ryhl
    303 Indlæg

Spøjs ! :-)

Men den må ku findes billigere i Tyskland, Tjekkiet, Polen el. lign. – end at hente hjem fra Arizona…

Christian Helmer
    5 Indlæg
    Kai
    583 Indlæg

@Christian Helmer said:
    http://www.ebay.de/itm/DDR-Barkas-B1000-1-3-ehem-4-Takter-/251254249931?pt=Automobile&hash=item3a7feb99cb Ser dem ofte i berlin. Et fremragende køretøj. Mvh Christian

Jeg forstår ikke tysk, men der står 4-takter. Er der så ikke noget galt, ikke som originalpolizei, men skal sådan en ikke sige ring-ding-ding-ding?

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Rune, du kan godt glæde dig…og så siger jeg ikke mere!

Runesten
    222 Indlæg

Claus, jeg glæder mig naturligvis, når du siger jeg skal :) 

Christian Helmer
    5 Indlæg

Kai, du har helt ret, der står at dette er en 4-takt-udgave. Samt at motoren ikke følger med. Og enig!!! sådan en maskine skal være 2-takt som en trabbi.

Yderligere faldt jeg over denne sjove vogn idag: http://www.ebay.de/itm/Fiat-850T-Minivan-von-1971-in-komplettem-sehr-gut-erhaltenen-Originalzustand-/190820770477?pt=Automobile&hash=item2c6dcde2ad

Samme “butik” har også en bedaget 404 coupe til Ebberfeld tilsalg ;-)

Runesten
    222 Indlæg

Den minder mig lidt om den der amerikaner? Hvad er det den hedder? Den helt firkantet, hvor motoren ligger inde i kabinen?

Ryhl
    303 Indlæg

@Runesten
    said:
    Den minder mig lidt om den der amerikaner? Hvad er det den hedder? Den helt firkantet, hvor motoren ligger inde i kabinen?

Ja – godt spørgsmål !

Der er Dodge A100 Fargo her:

Ryhl
    303 Indlæg

Så er der jo de Britiske Commer, der også er ikoner på området …

Runesten
    222 Indlæg

Haha den sidste er jo alt for fed. Jeg er forelsket! Det var præcis Dodge A100 jeg tænkte på. Kunne huske det med 100, men F100 gav kun kedelige trucks på google. 

elp
    19 Indlæg

Kanon navn de fandt på til DDR varevognen, rimer på “Barking Mad” :)

Jeg var ikke klar over, at de opdaterede Barkas med en VW motor, inden produktionen foldede helt i ’91. 

Den blev bygget på de gamle DKW og Audi fabrikker i Karl Marx Stadt, Chemnitz før og efter DDR staten. 

Mig bekendt blev fabrikken overtaget af VW efter sammenlægningen af øst og vest Tyskland.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.