-
ForfatterIndlæg
-
6. april 2013 kl. 20:23 #53978
Ryhl
303 IndlægHaha! – ja Commer er så Engelsk det kan blive, – men på den fede måde i sådan en vogn ;-)
6. april 2013 kl. 21:08 #53980
jewer
894 IndlægDer er jo også Chevrolet Corvair Van eller Greenbrier som de hed med vinduer i siden.
6. april 2013 kl. 21:14 #53981
jewer
894 Indlæg…Og en Commer kan være rigtigt spændende :>).
6. april 2013 kl. 22:25 #53982
Peter Plys Karlsen
586 IndlægNU kan det også bare være helt lige meget….denne tråd har taget en drejning… “xxxxxx, set til salg” Hvad koster jeres køretøjer iøvrigt?
7. april 2013 kl. 09:21 #53986
Ulrik Andresen
2 IndlægBare lige for at kommentere på Barkas som tråden startede med, så har jeg været vild med dem siden jeg var på ferie på Usedom for en del år tilbage, der er også et lille bilmuseum hvor de bare har alle varianter af Barkas. Det er en rigtig sjov bil, men den behøver nu ikke være uoriginal for at have en 4-takts motor, det havde de sidste varianter, men købe en østtysker i Arizona, det er vist alligevel for upraktisk. Der har været en fin restaureret ladbil til salg herhjemme for 35.000 i nogen tid og det var en to-takter
7. april 2013 kl. 10:20 #53988
Kai
583 IndlægDa jeg så den, fik jeg med det samme et billede på nethinden af den ladvogn som mange murere kørte i, i min barndom. Jeg er sikker på at det var en Hanomag, men mener også have set den med stjerne på.
Er der mon nogen ligheder?
7. april 2013 kl. 15:47 #53993
jewer
894 IndlægMercedes overtog Hanomag, Kai. Det er derfor du kan huske dem med stjerne på også
7. april 2013 kl. 17:18 #53994Herluf
28 IndlægMercedes overtog Hanomag, Kai. Det er derfor du kan huske dem med stjerne på også
Før hanomag navnet hed de Tempo matador det er nok det navn du husker Kaj
9. april 2013 kl. 09:59 #54030
Mads H
73 IndlægNu har Citroën Xantia været diskuteret lidt frem og tilbage for nyligt – og i Citroën-kredse er bilen ved at undergå en metamorfose fra billig og taknemmelig brugtvogn til den sidste rigtige mellemklasse-Citroën – den plumpt udformede (og do. kørende) C5, der ikke rigtig har noget at gøre med en rigtig Citroën med dens grimme design, kedelige køreegenskaber og (mon Dieu!) bremsekraftforstærker i motorrummet. Yrk…
Og se her, hvad jeg har forelsket mig i:
9. april 2013 kl. 11:00 #54034Ib Erik Söderblom
423 Indlæg@Mads H said:
Nu har Citroën Xantia været diskuteret lidt frem og tilbage for nyligt – og i Citroën-kredse er bilen ved at undergå en metamorfose fra billig og taknemmelig brugtvogn til den sidste rigtige mellemklasse-Citroën …… …
Jeg er jo lidt smittet, men jeg synes den er ærke-fed. Hvad siger panelet?9. april 2013 kl. 13:23 #54035
Mads H
73 IndlægDet burde afpilles og sælges til én der vil den slags. Selve bilen – en X1 med airbag og nærmest-alt-i-udstyr og dén farvekombination er simpelthen genialt. Man har en tørstig, men komplet overbehagelig rejsevogn i kompakt tilsnit.
9. april 2013 kl. 13:34 #54036
Mads H
73 IndlægJeg hentede en Xantia i Schweiz; samme årgang med samme udstyr (dog uden det drabelige skørtesæt) men i hvid med sort læder – 56000 km fra ny, dog med soltag. En virkeligt begavet langtursvogn; hvis den dovne gamle XU-kværn fik noget at lave af (6 km/l på Autobahn) gik den i 4. ved 140 i timen og så satte jeg fartpiloten til ved 165 – og der blev den i timevis, lige dér hvor drejningsomentet peakede og effekten havde godt ved. Sådan svævede jeg et par timer igennem, til tanken var tom, mellem Ulm og Kassel Nord – uden at tage farten af, en nat mellem onsdag og torsdag – uafbrudt, stressfrit, bare sådan. Med Bob Dylan, Zappa, Grateful Dead og Burnin’ Red Ivanhoe i CD-veksleren, ikke ét eneste afbrud. Fed oplevelse, og Xantiaen beviste at den var sin ånd og sit ophav værdigt. Selvom man “kun” har 121 hk, er sådan en tingst med autoglide et ret godt svæveværktøj.
9. april 2013 kl. 14:38 #54037
Runesten
222 IndlægHallo! Se lige trådens titel! Skal jeg lave en “hverdagsbiler set til salg”? Eller “Tidligere flådemodeller til salg”? Så kan man lige fortælle at man har set en 2009 Mondeo stationcar et eller andet sted :D
9. april 2013 kl. 15:21 #54038Ib Erik Söderblom
423 Indlæg@Runesten said:
Hallo! Se lige trådens titel! Skal jeg lave en “hverdagsbiler set til salg”? Eller “Tidligere flådemodeller til salg”? Så kan man lige fortælle at man har set en 2009 Mondeo stationcar et eller andet sted :DGør du bare dét, Runesten :-D
Faktisk en god idé.
9. april 2013 kl. 15:59 #54040
Runesten
222 Indlæg@Ib Erik said:
Der er så pokkers til forskel på ovenviste Citroën, og enhver Mondeo i fedheds-faktor!
Er der virkelig? Hvorledes? Er Xantiaen en klassiker eller bliver den det? Det var jo en flådebil i stil med Mondeo e.lign. For mig står den som noget af det kedeligste design fra Citroën nogensinde. Vi havde en i familien på et tidspunkt og det var ikke en god bil. Den manglede samtidig alt den charme som de DXere, GSere og CXere der tidligere var i familien havde.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.