Forum Arrangementer/Rejser: Hvor, hvornår, hvem og hvordan? The Frederiksen Collection-tur: Landsdækkende kørselskoordinering
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Kære tilmeldte og andre læsere

Klub ViaRETRO-turen til Danmarks MINDST hemmelige hemmelige samling, The Frederiksen Collection i Ebeltoft tiltrækker deltagere langvejs fra, og derfor har jeg oprettet denne tråd, som I kan koordinere kørsel i – hvis I ønsker det.

En del kommer fra Københavnsområdet (p.t. 11), og til dem har Søren Navntoft et morgentilbud: De kan tilmelde sig morgenkaffe og croissant kl. 9 i værkstedet i Bagsværd inden de sætter kursen mod Ebeltoft: Skriv til Søren på sn@viaretro.com, hvis I vil tanke op inden afgang.

RUTEN fra København: Nogle tager færgen fra Odden mod Ebeltoft 11:45, hvilket passer omtrent med ankomst kl. 13. Andre tager de 350 km på motorvejene. Uanset hvad, så kan I bruge denne tråd til at koordinere en eventuel fælleskørsel.

RUTEN andre steder fra: Her må jeg indrømme, at jeg ikke har tænkt mig tilstrækkeligt godt om! Tilmeldte har kunnet angive afgangsstedet som “Midtjylland” eller “Fyn”, men det er lige knapt præcist nok til at planlægge et mødested efter… Det kan I jyder og fynboer også gøre i denne forum-tråd. Jeg har besluttet ligesom Søren, at der også er kaffe fra adressen i Pederstrup Bygade 7, 8560 Kolind: Det bliver så kl. 11:30

Igen: Den almene koordinering er jo kun relevant, hvis man kunne tænke sig fælleskørsel, men det kunne jo også være hyggeligt – idet jeg tror, at mange tager turen i deres klassikere.

P.t. er langt de fleste tilmeldte langvejs fra Ebeltoft, hvorfor det giver mest mening af afvikle den annoncerede turkørsel på Djursland EFTER besøget i samlingen – altså med afgang fra herregården cirka kl. 15 og cirka en time frem. Med slutpunkt i den rigtige retning for hjemadgående mod vest.

Giver det mening? Det håber jeg – ellers spørg. Og koordinér så frit herunder!

Kondrup
    464 Indlæg

Jeg regner med at køre med Jewer, i hans Volvo voldsom ;-)
    Hvis pladsen stadig er der altså….

K. Reinholdt
    25 Indlæg

Jeg kommer til morgenmad i ViaRetro garagen og kører den lange vej over broen med afgang ca. kl. ca. 9.15, i moderne bil (3,5 time beregnet). Hjemturen er med et ekstra kort smut forbi Herning, hvorefter retningen er over broen til København/Nordsjælland (4,5 time beregnet).

Jeg tager meget gerne andre med og der er plads til 1-2 stykker. Giv besked i kommentar felterne.

jewer
    894 Indlæg

Der er masser af plads i Lolvoen, Lars :>). Skal lige have fundet ud af om vi ikke blot skal mødes i Bagsværd. Så skal jeg godt nok i den forkerte retning til at starte med – men hva’ fa’en :>)

holmen
    456 Indlæg

Jeg har fået shot gun sædet i en fin Alfette og regner med ankomst i Bagsværd til god kaffe og croissant

Jeg kommer også til Bagsværd til kaffe, kan godt lægge bil til, og tage flere med , men det bliver nok en nyere model, hvis jeg ikke får Iso’ens gearkasse færdig

Klaus R
    143 Indlæg

Som Pers chauffør må jeg vist også melde mig til i Bagsværd.

jewer
    894 Indlæg

Sidder lige og kigger færgeafgange – det afføder nogle spørgsmål. Hvad vej køres der fra Bagsværd – over broen eller via Odden-Ebeltoft? Hvis det er over broen – kan vi så nå det til kl. 13? Hvis det er over Odden-Ebeltoft er der praktisk taget ingen returbilletter at få – ingen lavpris overhovedet. Så skal man nøjes med en enkeltbillet? – og så tage Århus-Odden hjem – eller hva’? Hvad gør I andre?

K. Reinholdt
    25 Indlæg

Jeg kører som nævnt, tidligt fra morgenmaden for at nå det, men der er ikke oceaner af tid hvis man tager broen. Det blev broen for mig pga. ærinde i det jyske bagefter, og så for bare at opnå lidt rabat ved at tage det samme ud og hjem. For delte enkeltbilletter kan godt løbe op i pris. Ville egentligt foretrække færge over, men af prismæssigt hensyn bliver det den lange tur.

tonnykp
    1 Indlæg

Jeg kommer gerne forbi til formiddagskaffe hos Claus. Har ikke en kørende klassiker så tager en næsten young-timer :-)

jewer
    894 Indlæg

Nå, beslutning taget: Vi er fire der kører i én bil hérfra kl. 8:30 søndag morgen. Tager den over broen. Vi ses derovre:>)

audifirs
    1 Indlæg

henning Berntsen og henrik Poulsen (Holbæk) kører via broen og vil gerne deltage i kaffe og croissant arrangement i Kolind kl. 1130. og gerne i den evt. køretur bagefter.

Kurt Christensen
    2 Indlæg

Hej Claus
    Min bror og jeg kommer forbi dig kl.11,30, og vil også gerne deltage i turen bagefter. Mvh. Kurt Christensen

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Alle er velkomne. Jeg stiller en gul markør ude ved vejen, så huset er til at finde.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tusind tak for a skoen dag blandt nogle ganske fabelagtige biler i dag!
    I saerdeleshed en stor tak til Hr. Frederiksen for at invitere os indefor.
    Ogsaa en tak til Ebberfeld og ViaRETRO teamet for arrangementet.
    Og ikke mindst tak for den gode stemning blandt alle de fremmoedte… ;-)
    Dejlig dag!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.