-
ForfatterIndlæg
-
19. november 2013 kl. 15:12 #62819
Smeden
110 Indlæg:-) Tak for det Søren! Det glæder mit lille bil hjerte!
19. november 2013 kl. 16:02 #62824
Jacob B
216 IndlægSøren kan man ikke længere redigere i sine indlæg på forum, eller er det bare mig, der ikke kan finde knappen?
19. november 2013 kl. 16:09 #62825
Søren Navntoft
326 IndlægJacob, øverst i dine indlæg skulle du gerne have en lille EDIT – knap. Den er tilgængelig 60 minutter efter indlæggets oprettelse, herefter er det ikke længere muligt at rette i sine indlæg.
Skulle der opstå et behov for alligevel rette i indlæg efter 1 time, så kan man kontakte mig, og jeg laver rettelsen.
19. november 2013 kl. 16:10 #62826
Ole Wichmann
815 IndlægHvorfor er layoutet OK på MAC og en katastrofe på Windows PC?
19. november 2013 kl. 16:14 #62827
Søren Navntoft
326 IndlægOle JAGmann : “Hvorfor er layoutet OK på MAC og en katastrofe på Windows PC?”
Ingen af de Windows maskiner jeg har kørt, er der fejl i layoutet. Ib Erik har lavet en hel del test for os på PC. Heller ikke han har rapporteret nogle problemer.
Kan du evt. sende mig en skærmdump på sn@viaretro.com ?
19. november 2013 kl. 18:39 #62828
Kai
583 IndlægJeg synes at det hele virker ret hæderligt nu, på PC, Firefox.
20. november 2013 kl. 06:14 #62883
Kai
583 IndlægDog er der lige det med forum, der hele tiden hopper tilbage til første side, efter postning.
Kan du ikke også tilføje tidsstemplet på kommentarerne på bloggen?
(og skrive med stort, øverst, når artiklen er under opdatering, gårsdagens Fiat127 den voksede og voksede, vist helt frem til 10.30, artiklen giver en anden mening når den er komplet)22. november 2013 kl. 20:23 #63065
Flemming Lohmann Mikkelsen
37 IndlægHvordan kunne mit profilbillede pludselig forvandle sig til noget som jeg ikke havde uploaded, men mere lignede en meget glad LarsD i Arnes fine Lancia Fulvia? Er kortene blevet blandet, så man nu får et vilkårligt profilbillede?
6. december 2013 kl. 10:05 #63973Smeden
110 IndlægHej Søren :) Jeg har lidt ting jeg godt vil opdatere min Hvad sker der i Garagerne tråd med. Jeg kan se der stadig mangler en del tekst og billeder. Er det helt forsvundet? For så vil jeg starte forfra for at få lidt sammenhæng i hele sagaen?
Med venlige Julehilsner Christian :-)
6. december 2013 kl. 10:48 #63974
Søren Navntoft
326 IndlægHej Christian
Da vi flyttede til det nye forum viste der sig en fejl i vores importrutine, som fjernede alt indhold efter et bestemt tegn. Så det nye forum fik et amputeret indhold på mange poster. Desværre nåede jeg ikke at se fejlen før forum var sat i drift og nye indlæg var skrevet. Jeg kan derfor ikke reimportere indholdet fra det gamle forum uden at nyere indlæg påvirkes.
Løsningen er at jeg kopiere fejlramte poster manuelt (næsten) fra det gamle forum til det nye. Det tager lidt tid, og den er knap i disse dage. Jeg forventer dog at være færdig inden jul.
Så Christian, intet er forsvundet, permanent ihvertfald, så fortsæt endelig sagaen.
Søren
10. december 2013 kl. 14:46 #64241
Søren Navntoft
326 IndlægDe nysgerrige har sikkert bemærket et par udvidelser på ViaRETRO. Vi sniger langsomt flere muligheder ind i systemet og som giver mulighed for at have et personligt netværk og interessegrupper på ViaRETRO.
De første tiltag er nu sat i drift:
-Private Beskeder eller bedre kendt som PM er nu igen at finde i Forum.
-Avatar Upload og Oversigt over personlig konto.
-Man kan koble sig med venner på ViaRETRO og dermed få en oversigt over deres aktiviteter på Forum og kommentarerDet interessante bliver når vi aktiverer grupper. Her vil interessegrupper kunne dannes og følges alt efter temperament.
Der kommer snart et link i hovedmenuen til den personlige konto, men indtil videre finder man adgangen ved at klikke på “Beskeder” i boksen i højre hjørne af Forum, efter du er logget ind. (Se billede nedenfor).
Stay tuned for more, men leg med systemet og giv gerne kommentarer
Attachments:
25. december 2013 kl. 10:49 #65064Oktan
644 IndlægDu kæmper sandsynligvis med det , men hvis du skulle have overset det:
..når man klikker et link til en ‘nye indlæg i forum-tråd’ ude til højre på forsiden
bliver man sendt til FØRSTE side i tråden, og ikke til sidste aktuelle indlæg..når man har post’et i en tråd bliver man ligeledes bragt tilbage
til FØRSTE side i tråden, og ikke til sidste aktuelle side.Nogen chance for at komme tilbage til systemet hvor man kunne
post’e billeder INDEN I et indlæg, og ikke som nu KUN kan
poste billeder der popper op EFTER den skrevne tekst.
Det er rimelig umuligt at lave f.eks. en bygge-tråd med masser
af billeder hvortil der skrives en forklaring til hvert enkelte billede,
hvis alle billeder kommer i en bunke til sidst.Tak.
25. december 2013 kl. 10:53 #65065Oktan
644 IndlægMmmmm: sjovt nok kom jeg i dette tilfælde tilbage til den aktuelle side
efter at have post’et ovenstående.
Det gør jeg ikke i billed-quiz tråden.Kan jeg mon linke billeder fra min PhotoBucket konto,
som jeg kunne i det gamle forum-format ?TEST:
http://i207.photobucket.com/albums/bb220/octane98extra/skygge.jpg
Lad os se hvordan det gik.
25. december 2013 kl. 15:20 #65069Oktan
644 IndlægOK, jeg kan ikke attache en ganske lille fil ( screen-billede ),
men her er den meddelse jeg har fået 7-8 gange idag:Error 520 Ray ID: e262882db9a05a3
Web server is returning an unknown error
You
Browser
Working
Stockholm
CloudFlare
Working
http://www.viaretro.com
Host
Error25. december 2013 kl. 15:55 #65070
Søren Navntoft
326 IndlægOktan, jeg får tid i aften til at se på de problemer du beskriver, så jeg vender tilbage?
Den error 520 du beskriver opstår når udbyders databaseforbindelser stresses. De arbejder på den sag, men juledagene gør at løsningen nok først kommer på fredag.
Stat tuned
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.