Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 187 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Same shit

.-)

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Visuel udgaven er blot mere krævende for browseren og giver i visse browsere kvababelse.
    Utallige erfaringer gennem de sidste måneder i alle mulige andre internetsammenhænge viser, at Windows 8 og deres standardamputerede Internet Exploderbrowser, er grænsende til sammen elendighed, som windows Vista.
    Alle de steder jeg har afmonteret Windows 8 og erstattet den med Windows 7, er der sket et markant fald i software-relaterede fejl og mangler !
    Lidt paradoksalt hér, så kører viaRetro bedst på min Windows 7, med Internet Exploder 10 !
    Normalt plejer det at virke bedst med Firefox.
    At Chrome giver fejl, peger på noget javascript relateret.
    Nogle softwarefirmaer sætter egne javascript-ideer over at følge standarden (men ok, standarden er ikke verdens mest effektive…)

I virkeligheden er vi i vore dage tvunget tilbage til virkeligheden fra Internet Exploder 5 dagene (da Microsoft prøvede at tvinge verden over i deres selvdefinerede og lukkede browserstandard – Den de danske Myndigheder (som de eneste i verden) fik lavet et væld af systemer på… ), hvor man måtte have flere browsere for, at kunne få tingene til, at virke.

Attaching systemet er formentlig blot en standard for denne type forum og nok mere et valg, der måtte følge med…
    Om det på en simpel måde, uden at knække et eller andet andet er til at ændre, det kan jeg ikke svare på.

Loginproblemet tror jeg er blevet løst i disse minutter, men måske skal man lukke browseren, tømme cachen og logge ind igen…

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Nu har jeg slået funktionen fra, mens jeg forsøger at finde fejlen.

Oktan du skriver: “Er der nogen der vil være venlige at forklare det blændende smarte i at man ikke kan ‘attache’ et foto så det kommer op i fuld størrelse , som førhen ?!”

Nej det er der ingen der kan forklare dig, heller ikke mig. Da jeg valgte at gå med den nye forum model, var det af hastighedsårsager og den bedre integration. Der var dog to funktioner jeg måtte give afkald på, i første omgang:

1. Billeder der bliver vist inline i teksten ( Som før)
    2. PM meddelelser mellem brugere.

Der komme en løsning på billederne. Udviklerne bag bbPress forum har af ukendte grunde valgt at udskyde denne helt elementære funktion lidt endnu. Jeg synes selv den er afsindig vigtig, så jeg presser på.

Oktan
    644 Indlæg

Der er totalkludder i ‘log-in’
    Ude på forsiden (Lørdagsmatiné etc.) optrådte jeg som værende logget IND
    , men på forum’et var jeg logget UD ( ja, jeg genindlæste siden 6-7 gange ).
    Ikke een, men to gange , måtte jeg logge ud ( mens jeg var på forsiden )
    for igen, igen, igen at logge ind…for at kunne poste her.

Nu er den før omtalte Tekst/Visuel -funktion helt forsvundet.

Tak for forklaring Ib Erik ( selv om det delvist fiser hen over hovedet på mig,
    men det er jo mit problem ) .
    Det underlige (?) er at da jeg postede første gang her, med det nye format
    var ‘Visuel’ funktionen brugbar. Da jeg af nysgerrighed klikkede på ‘Tekst’
    forsvandt den…og jeg har siden ikke kunnet komme tilbage.

Oktan
    644 Indlæg

Tak Søren ! … jeg ser først dit indlæg nu.

Igen: det er IKKE en kritik af jeres arbejde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…jeg VED i kæmper
    en hård kamp med al det her.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Jeg tror nu ikke Søren ser det som brok/negativ kritik. Han skal jo ha’ noget at arbejde med, hvis tingene skal rettes.
    Har du prøvet forskellen hvis du kører “Private Browsing / Incognito / inPrivate” i din browser ?
    Det virkede for mig i går, da tingene skulle rettes op og også nu her, da der er noget, som belaster siden igen.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Den er jeg helt med på oktan. Kampen er nu ikke længere så voldsom. Vi ER blevet belønnet med langt bedre hastigheder. Login og de nævnte detaljer på forum er vi dog igang med, og de skyldes den samme årsag, nemlig at noget holder fast på noget data, så login status og nye forum indlæg tager noget tid for at opdatere.

Som altid kan og skal brugere ikke forholde sig til tekniske problemer. DET SKAL BARE VIRKE. Jeg informerer bare for at fortælle, at vi forsøger at tage hånd om problemerne.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Ib Erik, jeg har lige kørt denne måling af sitet:

http://gtmetrix.com/reports/www.viaretro.com/45GAJIX6

det ser fint ud hvad angår hastigheder nu.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Hej Søren.
    Hastighederne er fine.

Det eneste jeg støder på er:
    1: Når jeg skriver et indlæg, er det ikke synligt før jeg logger ud og derefter logger ind igen (hovedside og forum)
    2: Når jeg skifter frem og tilbage mellem forum og hovedsiden forsvinder mit login nogengange (men login er der så igen, hvis jeg går ind på en underliggende artikel, som Lørdags matinéen f.eks.)…

Det er nok primært de af os, som hopper rundt og frem og tilbage, som render i problemer :-)

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Ib Erik, det er den samme oplevelse jeg har omkring login.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Ved ikke om jeg også skal indskyde, at Adobe udruller opdateringer for tiden.
    Det er en global internet hastigheds- og båndbredde dræber og verdens største mallware (Mcafee) inficering.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

For alle der slås med login-problemer:

Det mest effektive er, at skrotte Microsofts elendige styresystemer og miserable browsere !

Microsoft er for computerverdenen, hvad Audi (VAG) er for automobilverdenen ! (Faktisk et uretfærdigt udsagn overfor VAG)

Specielt Windows 8 giver læssevis af problemer i netværkssammenhænge og browsersammenhæng. Blandt andet fordi folk ikke indser, at de får to (2!) udgaver af Internet Explorer med Windows 8.
    Den ene udgave er en udmarvet letvægtsudgave, hvor masser af internettets normale funktionalitet er manglende.
    Den anden udgave (pt. ver. 10) er blot fyldt med fejl og mangler !

Selv min gamle Android Tablet virker bedre !

Oktan
    644 Indlæg

<div class=”d4p-bbp-quote-title”>Ib Erik wrote:</div>For alle der slås med login-problemer:

Det mest effektive er, at skrotte Microsofts elendige styresystemer og miserable browsere !

Specielt Windows 8 giver læssevis af problemer i netværkssammenhænge og browsersammenhæng. Blandt andet fordi folk ikke indser, at de får to (2!) udgaver af Internet Explorer med Windows 8.<br>
    Den ene udgave er en udmarvet letvægtsudgave, hvor masser af internettets normale funktionalitet er manglende.<br>
    Den anden udgave (pt. ver. 10) er blot fyldt med fejl og mangler !

Jeg har ingen problemer på nogensomhelst andre sider.
    Kører Windows 8, og er for inkompetent og doven til at skifte det ud.
    Har naturligvis droppet Explorer ( for læææææææææææææænge siden )
    og kører Google Crome , med AdBlock.
    Fungerer fint, hurtigt og helt uden at annoncer af nogen slags
    får lov at forpeste mit liv,

Smeden
    110 Indlæg

Hej Søren :-)

Et lille suk! Jeg gik min tråd (Jaguar xj6 rat/race/retro igennem.
    Efter flytning mangler der lidt afsnit hist og her. Og det virker også som om kronologien halter.
    Har du mulighed for at finde de ting der mangler i en hemmelig data skuffe et eller andet sted? Eller skal jeg forfatte nogle nye afsnit? Der mangler også lidt kommentare fra andre forum brugere! Håber du kan hjælpe :)

Med venlig hilsen Christian (Smeden)

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Hej Christian

Martin LW gjorde mig i dag opmærksom på mangler efter konverteringen til det nye forum. Jeg må indrømme, at jeg ikke har været opmærksom på disse mangler. Da jeg havde konverteret, synes jeg det så helt fint ud.

Jeg har en hemmelig dataskuffe med de gamle data, så jeg kan overføre disse til det nye forum. Jeg tør dog ikke køre en samlet overførsel, da jeg tror det vil give fejl. I stedet tager jeg lidt af gangen, manuelt, de næste par aftener.

Håber Du/I kan vente lidt på disse data.

Søren Navntoft

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 187 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.