-
ForfatterIndlæg
-
26. februar 2014 kl. 20:04 #69536
Kai
583 IndlægSøren, gider du kigge på den billedequiz-tråd, der bliver ved at linke til side 1 (kun den), når der nye indlæg på forsiden?
Eller er det kun mig der oplever det?26. februar 2014 kl. 20:58 #69539
Søren Navntoft
326 IndlægKai. Jeg får også den fejl. Den er sat på listen over de næste fejlrettelser.
27. februar 2014 kl. 10:24 #69548
Kai
583 IndlægTakker.
Det er så levende en tråd, der desværre nogengange går i stå, måske pga. dette.
Kan du ikke bare tage det sidste ubesvarede spørgsmål og flytte over i en ny tråd, med samme navn, det er da en slags quickfix af de simple?13. marts 2014 kl. 12:55 #70457
Anders
5 IndlægHej Søren
Det er måske diskuteret et hav af gange (i dette tilfælde beklager jer mit spørgsmål her), men kan man ikke rette i ens egne postede indlæg? – og hvad med muligheden for at kunne lægge flere billeder op på en enkelt kommentar?
Mvh.
Anders13. marts 2014 kl. 13:26 #70458
Søren Navntoft
326 IndlægHej Anders
Det har ganske rigtigt være diskuteret. Rettelse af egne kommentarer bliver ikke en mulighed, måske mulighed for at rette inden for 15 min. efter man har skrevet indlæg. I øjeblikket har jeg andre prioriteter på sitet, så måske senere.
Flere billeder i kommentarer? Ja måske. Jeg tester et modul som giver denne mulighed i galleriform, og som også ville være aktuel at benytte i forum. Test af denne funktion har ikke givet nogle problemer, så den tror jeg snart kommer.
Da jeg stadig kæmper noget med den nye serveløsning, har dette mit fokus, og alle nye funktioner er derfor udskudt til vi er kørende på den nye server.
13. marts 2014 kl. 13:36 #70459
Anders
5 IndlægHej Søren
Tak for hurtigt svar! Det lyder godt. – Det kunne også være rigtig fint med 15 min. til at rette stave- og slåfejl. Af en eller anden grund opdager man dem altid først, når man har trykket send :-)
Held & lykke med serverproblemerne – og håber snart at vi ses i Bagsværd mv.
Mvh. Anders
13. marts 2014 kl. 23:39 #70474
Søren Navntoft
326 IndlægHej Alle
Hvem ville sætte pris på Tapatalk understøttelse af ViaRETRO?
Vil det hovedsageligt være forum eller er der interesse i understøttelse af artikelbloggen også?14. marts 2014 kl. 12:01 #70510Ib Erik Söderblom
423 IndlægTapatalk kan i enkelte yderst uheldige tilfælde give nogle billed/video issues…
Medmindre det giver entydigt bedre login for de forskellige platforme/software, så…?Kan det sættes op til noget test?
14. marts 2014 kl. 12:06 #70511
Søren Navntoft
326 IndlægTapatalk vil give udfordringer med hensyn til vores layout, men sikkert ikke værre end det kan ordnes.
Login bliver bedre på den nye server, da problemet skyldes caching og performance på den nuværende server.
Test? jo jeg ser på noget opsætning i løbet af 14 dage.
14. marts 2014 kl. 14:34 #70538
Kai
583 IndlægJeg ynder at bruge Tapatalk til fora. Der kan vist næsten kun laves god struktur, når det går gennem Tapatalk.
Jo tak, og da også gerne blog, hvis det er muligt.
Bare sig til hvis du vil have testet mere.14. marts 2014 kl. 21:38 #70551
Kondrup
464 IndlægSøren, jeg bliver nød til at spørge… Er det kun mig som oplever, at http://www.viaretro.com er møg langsom stadig ??
Fra for siden til dagens indlæg, lidt over ½ min. det er altså lang tid i min verden, tror kun http://www.skat.dk er langsommere …
Men måske er det bare mit internet der er møg langsomt…..20. marts 2014 kl. 10:53 #70950
Peter Bødker
50 IndlægSøren,
var det ikke en ide at genindføre RSS-knapperne for de forskellige tråde i forum og for selve artiklerne på viaRetro?
Jeg bruger meget den nuværende TILMELD for de interessante forum-tråde, men ville nu hellere læse dem i min rss-reader end modtage dem som emails (som i dag).
Tilsvarende savner jeg en TILMELD-knap for artiklerne. Det er tit at en artikel-tråd liver op igen efter nogle dage og det opdager man sjældent.
Er der en god teknisk grund til at RSS-knapperne er væk?
20. marts 2014 kl. 12:22 #70952
Søren Navntoft
326 IndlægLars K, nej det er ikke din forbindelse der er langsom, men vores server der er langsom på travle tider af dagen. Vi er som nævnt, utallige gange, midt i serverflytningen. Vi har fået vores helt egen server med de kræfter der behøves. Jeg har udskudt den endelige flytning nogle gange, da vi stadig finder optimeringer på opsætningen. Jeg vil være helt sikker på det kører som det skal inden vi flytter ViaRETRO. Så Please, hav lidt tålmodighed endnu.
Peter Bødker. Sjovt du lige nævner RSS. Jeg sad og ryddede op i vores mange RSS feeds i går. Vi har mange feeds liggende bag systemet og min plan er at lave en oversigt her på siden med de forskellige feeds. Jeg tror dog det er nødvendigt, at oversigten også indeholder en beskrivelse af RSS’ lyksagligheder, da mange ikke bruger dem, sikkert i uvidenhed.
De var fjernet fordi jeg arbejdede med at forenkle brugerfladen, men kun middelertidigt.
Så jo, feed knapperne kommer igen på indlægskommentarer, Forum og Rubrik m.m.
21. marts 2014 kl. 11:35 #71023
Peter Bødker
50 IndlægTak for svar.
Mht. RSS-feeds, vil jeg meget gerne komme med input, hvis det er nødvendigt. Både mht. dem viaRetro har i dag, og dem det ser ud til du nu planlægger. Men også mht. hvordan de så opfører sig i f.eks. min rss-reader, hhv. hvordan andre hjemmesider løser det mere eller mindre elegant. Det ku’ måske også bruges som en appetitvækker for andre der overvejer hvad det der RSS er for noget, og fordele/ulemper derved.
Skriv en mail, hvis/når det er relevant, så laver jeg lidt skærmdump af det. :-)
21. marts 2014 kl. 22:46 #71091
Runesten
222 IndlægEr det muligt at gøre sådan at links postet på Viaretro åbner i en ny fane og således ikke åbner i stedet for Viaretro? Jeg vil så nødigt forlade siden og glemmer alt for ofte at højreklikke på linket og trykke åben i ny fane.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.