-
Claus Ebberfeld commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 2 uger, 5 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] Vis@skaanning, det er sandt. Jeg tror ligesom @fisherking77 også, at de bedste biler også vil finde købere i fremtiden – og han nævner som eksempel Jaguar E-type Serie 1, som er en bil der til fulde lever op til prædikatet “Ikon” og i øvrigt stadig er en fremragende sportsvogn hvor man da slet ikke mangler kræfter. Men jeg må indrømme, at jeg er b…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 2 uger, 6 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] VisBegge dele, @fisherking77: En XK er efter min mening både et tungt bæst uden servo OG rapfodet racekat. Den skal selvfølgelig være manuel, men så mangler man altså heller ikke en en almindelig 3,4-liters kræfter – på landevej og motorvej er sådan een altså hurtig. Især når man så tænker på, at der både skal bruges kræfter på styring og bremse…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Mit Maseratimareridt: Khamsin med spejl 4 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mit Maseratimareridt: Khamsin med spejl Nogle syn kan bare ikke […] VisNej, @sport: Mine spejle er runde og meget mindre.
Enig, @fisherking77: Dét spejl er meget bedre end de store plastikkryddere.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Pagodehuset: Et hus til en bil 1 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Pagodehuset: Et hus til en bil Når man bygger et hus omkring en bil, så er man m […] Vis@westmus, jeg synes også ting som biler skal se pæne ud og pynte. Og kunne godt finde på at have lavet noget lignende. Tror jeg. Omend jeg så ville have givet pladsen til en bil, der var decideret skulpturel – eksempelvis den i teksten nævnte Lamborghini Countach. Den af @fisherking77 foreslåede Alfa Romeo SZ kunne også være en kandidat.
Dén…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Det sidste nye: Fortiden der aldrig fandtes 1 år, 6 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det sidste nye: Fortiden der aldrig fandtes Hvad kan være mere sjældent end en u […] Vis@fisherking77, det er en interessant sammenligning med Morgan Aeromax og du har ret i, at man sparer en del penge – OG får en bedre bil. Men det er jo fordi det er en moderne masseproduceret bil (hvis man tager med i betragtning, at den er baseret på Aero 8), og derfor egentligt nærmere er et retrodesign end steampunk. Eller rettere: Den er si…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Win on Sunday, Sell on Monday 1 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Normalt har jeg antaget, at der er tale om mandagen efter sejren. Men det har åbenbart (også) ændret sig. Den meget berømte talemåde siges at være opfundet af den ameri […] Vis@fisherking77, dit link kom vist ikke med, men det må være det her klassiske klip, ikke?
Altid et gensyn og genhør værd.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Min forsinkede julegave: M3 med rabat 1 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Med overgangen fra almindelig handelsprisvurdering til veteranafgift bliver en BMW M3 meget billigere. Jeg havde i går besøg af en bilentusiast, der lige havde købt en BMW M3. De […] Vis@fisherking77, jeg skal lige i arkiverne. Afgiften er en funktion af nyprisen, så den skal man finde. Hvis den fra ny var dyrere end en M3 er afgiften højere, og ellers er den lavere. Jeg tænker vi er omkring 125.000-150.000 kroner?
Så med de lyserøde briller på: Afgiften er en brøkdel af bilens basispris i dag – så det er sådan set ikke afg…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 438 1 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Jeg har fået en Porschebog, der giver mig lyst til en Porsche. Der er blandt andet reservedele i. Måske er det for meget at kalde det en bog, når det nu tydeligvis er et stykke re […] VisJeg vidste ikke @fisherking77 , at der senere er kommet en begrænsning på brugen af Daimler-navnet i USA. Det er jo ellers (også for den britiske aflægger) et pænt gammelt mærke …
Og her sad jeg lige og satte mig op til, at der en dynamik som i en fremadskridende bølge i de to Hooper-modeller, og så siger du @Kjeld Jensen , at de minder…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Årets første bilmesse: Interclassics Maastricht 1 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Bredt udbud, god handel og fin stemning: Interclassicsmessen åbnede sæsonen med manér Deres udsendte led af abstinenser efter klassisk bilmangel, men får i disse dage modgiften i H […] Vis@fisherking77, den guldfarvede Khamsin var jeg også vild med, men så stak jeg hovedet ind i kabinen og så den havde automatgear. Så var jeg videre.
Selvom jeg er overbevist om, at @skaanning har ret og at en Khamsin simpelthen er lavet til mig!
Du er også inde på den bedste forklaring på min fascination af Le Dandy: “Bare fordi”.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Hvad er en Shooting Brake? 1 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det er meget muligt, at sproget er en levende ting, der udvikler sig – men i de senere år er den hæderkronede modelbetegnelse Shooting Brake blevet strukket til det me […] VisJoeh, det kunne den vel godt, @fisherking77: Jeg undlod bare de ældste bilmæssige fortolkninger og gik direkte til David Browns Aston fordi de er nemmere forståelige. Men jeg er enig, der er også dejlige Shooting Brakes før dem.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Klassiske sneharer: Får du også lyst? 1 år, 12 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det slår aldrig fejl for mig: Når den første sne falder får jeg lyst til en klassiker, der er god i dét element. Men hvad er det så lige? Her i min kommune fik vi masser af sne i […] Vis@skaaning, jeg er ældre end dig! Men hvis jeg har kørt mere sidelæns, så er min biologiske alder nok yngre. Ja, det må være forklaringen! Og hør, man får ikke våde og splattede sko ved at køre sidelæns – medmindre der er hul i bunden af bilen. Eller man laver en fejl…ved jeg af erfaring :-)
Jo, @Søren-Glindvad-Nørgaard, jeg har skam tænkt t…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Den smukkeste Mercedes-coupe? 2 år siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Dét er der sikkert mange meninger om. Og intet rigtigt svar. Men lad os prøve alligevel. Jeg har selv haft to coupéer fra Mercedes, og var kisteglad for dem begge. Min første var […] VisDu har ret @fisherking77 , den video sætter absolut Mercedes W112 280 SE 3.5 Coupé i det bedste lys. Der er også en Jay Leno’s Garage episode, hvor han siger, at han synes, det er en bedre bil end Rolls Royce Corniche https://youtu.be/9obeU_R1uwU
Bare at smække døren i en Mercedes fra den tid er ren “Franz Jäger”. Det er svært at gøre bedre … -
Claus Ebberfeld commented on the post, Auto e Moto d'Epoca: Italiens Mekka 2 år siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post I hvert fald hvis man er bilentusiast. Over tre dage tiltrækker den italienske klassikermesse henved 130.000 besøgende, og er dermed Italiens største. Og ja, den er meget it […] VisPræcis, det bliver næste gang i Bologna, @dan-wils. Jeg kender ikke messecenteret der, men byen fejler bestemt ikke noget, og der kan næsten ikke undgå at komme noget mere Lamborghini ind over, vil jeg tro.
@fisherking77, SZ’erne kostede mellem 75 og 125.000 Euro, den dyreste med 5.000 kilometer på tælleren, og jeg deler som det fremgår din be…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Fredag fra Fieraen: Padovas paradoks 2 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Deres udsendte er på Italiens største bilmesse, Auto e Moto d’Epoca i Padova Fiera, og der er meget at tænke over. I virkeligheden lægger dagens morale sig tæt op af mand […] Vis@fisherking77, jeg er vild med formuleringen “ingen særlige nedbrud” :-)
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Motor-Mandag: BRM V16 2 år, 2 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Da British Racing Motors efter Anden Verdenskrig ville vise hele verden hvad England var i stand til rent teknisk, så blev resultatet en af verdens vildeste motorer. Det er […] Vis@audifirs, jeg mente nok, at jeg ikke var den eneste i ViaRETRO-kredse, der havde den bog og medfølgende CD. Bogen er jo i øvrigt også ret god.
@fisherking77, V16’eren vil IKKE skuffe, så behold den endelig på listen. Filmene er flotte og egentlig er historien om motorens (og bilens, selvfølgelig) genfødsel som replika jo ganske god, da den nu…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Når Zagato rammer rent: Ferrari 250 GT TdF #0515 2 år, 2 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Dette er min helt suveræne yndlingsbil fra onsdagens Salon Privé concours på Blenheim Palace. Arrangementet var storslået i den helt oprindelige betydning af ordet. Blenheim Pal […] VisHelt enig i alt ovenstående, @fisherking77: Desværre inklusive det med ” så er der lige det med afgiften”.
Men Alfa SZ er virkelig er bil jeg (også) er blevet mere og mere glad for i de senere år. Også selvom dens historie ikke er ren Zagato.
-
Jens Langdahl commented on the post, Fransk på en fredag er altid lækkert 3 år siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mange drømmer om en omgang fransk, men får ikke altid nok. Nu er chancen her Grand Temps! (Big Time, ikkesandt?) Min første franske klassiker var en Renault 5 GT Turbo og jeg hu […] Vis@fisherking77, MIn fejl! Ved nærmere eftersyn tror jeg, at du holder klar til at køre ud af pitten og ind på banen! Blev snydt af lyset og kameravinklen, gætter nu på at billedet er taget meget sen eftermiddag eller tidlig aften?
-
Jens Langdahl commented on the post, Fransk på en fredag er altid lækkert 3 år siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mange drømmer om en omgang fransk, men får ikke altid nok. Nu er chancen her Grand Temps! (Big Time, ikkesandt?) Min første franske klassiker var en Renault 5 GT Turbo og jeg hu […] Vis@fisherking77 Søren, det er et skønt billede! Hvis jeg har gættet rigtigt, så holder du dog med næsen i den forkerte retning. I hvert fald hvis du vil køre ræs :-) Er det ikke start/mål på D27 på Circuit de Reims? En af de største scener i motorsportshistorien, og helt klart et rejsemål for mig selv. Det er fantastisk, at bygningerne er bevarede…[Læs mere]