-
Leo Jensen commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] Vis@wentzel of @per-m-joergensen
Jeg vil gætte på en den nye 504 er blevet stoppet af ViaRetros moderne-bil-filter.
Jeg er lidt bekymret over at det tilsvarende tekst-filter har svigtet, men det er set før. -
Per M Jørgensen commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] VisJeg tænker præcis det samme som @wentzel.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Ferietid er klassikertid: Jaguar i Sverige 6 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det kunne også have været “Mercedes i Tyskland”, men det blev det ikke – og dén forklaring får I snart. Men Sverige i Jaguar er bestemt også lækker ferietid. Det ved jeg jo af er […] VisAf flere forskellige årsager tror jeg nu jeg holder mig til at nyde England i mindre doser, @wentzel :-)
-
Anders Prip commented on the post, Bilers fejl og mangler anno 1978 6 år, 12 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Bilproduktionen har gennem tiderne givet os mange komplet idiotiske konstruktioner, som har været til stor irritation for bilejerne. Når man tænker på HVOR mange timer der er lagt […] Vis@wentzel Jeg elsker tyskernes ingeniørlogik; EC knappen til at AFBRYDE airconditionen med. Jo jo, når man har købt en bil med aircon er det vel meningen at den skal bruges :-)
I min Fulvia sidder knappen til handskerummet bag ved panikgrebet. Så du må krænge din finger/hånd ind bag grebet for at trykke. Og så skal du have din anden hånd kl…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matine Nr. 244 7 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Min næste bil skal være manuel. Engang troede jeg jo aldrig nogensinde jeg skulle køre andet end manuelt gear. At automatgear var til folk, der ikke kunne skifte gear selv – hv […] Vis@Wentzel, den blå Taunus 12M P4 er velkommen på den pt. begrænsede plads på AJ-tanken fordi:
1. ViaRETRO hylder diversitet.
2. Den er over 35 år gammel.Den er med andre ord lige så velkommen, som en hvilken som helst Aston Martin eller Ferrari, der også opfylder 1. og 2.
Når det er sagt, gælder det naturligvis, at alle andre er velko…[Læs mere]
-
kasperbech commented on the post, Om at holde sig på måtten – hvis man kan 7 år, 2 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ovenpå den dårlige nyhed om at det bliver dyrt med min Mercedes SLC købte jeg et sæt måtter. Men altså: Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, som man siger. For den dy […] Vis@wentzel
Hvem er den gode mand i Tilst? Jeg har en W124 CE 300 med et irriterende problem, som flere folk ikke har kunnet løse. -
Anders Bilidt commented on the post, Spænd selen og vær sikker 7 år, 2 måneder siden
In reply to: Anders Bilidt wrote a new post I et forum som dette og blandt andre klassiske bilentusiaster vil der altid være en passende forståelse for alt, hvad der er gammelt og nostalgisk. Vi foretrækker gammel teknologi fr […] Vis@morteng – dejligt at se at dine unger også nyder at komme med i klassiker! Det er vigtigt at vi giver næste generation en forståelse for det med gamle biler… ;-)
@wentzel – man får åbenbart gode stænger af at køre med hoftesele!
@niels-v – det lyder da som om at @kenneth-poulsen lige har givet dig svaret på alle dine bekymringer…
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Den virtuelle duel: Maserati Biturbo vs. Buick GNX 7 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tal siger ikke alt. I denne sammenhæng siger de faktisk nærmest ingenting. ALT peger på Buick’en, hvis man bare kigger på tallene: Den er mere sjælden, der er hurtigere, den er ( […] VisOooooh, @skaanning , du stiller årets spørgsmål der: “Grundlæggende forstår jeg derfor ikke, hvad du vil med nogen af de 2 biler. Hvilken rolle skal de spille?”
Det samme spørgsmål kan man imidlertid stille med omtrent samme ret til samtlige de (klassiske) biler jeg nogensinde har haft! Og svaret – hmm, det er vel bare noget med, at deres…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, In the A35 tonight: Phil Collins' Austin uden merpris? 7 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Få dage efter at en del ViaRETRO-læsere har ytret, at de ikke vil betale ekstra for en bils celebrityfaktor kommer Phil Collins’ Austin A35 på auktion her i weekenden. Læsernes bøn […] VisDen er sikkert også flere penge værd, @leo-jensen – din snu spekulant :-).
Næ, det er muligt at den omtalte kendiseffekt simpelthen ikke virker i Danmark, @wentzel: Hvis ikke Ole Ritter i 1976 kunne, hvem kunne så? Jeg kender faktisk ingen eksempler på danske kendisser, hvis bil er solgt dyrere på grund af deres ejerskab.
-
Erik II commented on the post, Nu er jeg virkelig en Jaguarmand! 7 år, 7 måneder siden
@wentzel Mon din XJ12 er til salg her: https://www.vibbo.com/alicante/helge-johnsen/a117874480/?ca=0_s&st=a&c=5
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Nu er jeg virkelig en Jaguarmand! 7 år, 7 måneder siden
Dén forening vil jeg gerne være med i, @ole-jagmann : Tweed og sorte negle?
Det var dog en fuldstændigt fantastisk farve, @wentzel !
@svend-carstensen , jeg er opmærksom på udstillingen, og det ville glæd […]
-
Soren W commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden
@wentzel – nej jeg tænker faktisk mere generelt. Køreegenskaber må generelt være mindst lige så vigtige som looks i definitionen på en GT vogn. Jeg har for
Varigt også siddet med krydsskemaer for udstyr […] -
Søren Navntoft commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden
@wentzel. Ja selv nummerpladen og den mangende sideliste stemmer.
Bilen er iøvrigt nu solgt fra Craigslist.
-
Søren Navntoft commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden
Du har ret @wentzel. Der skulle stå Skyhawk og ikke Skylark som Buick’s model på H-platformen. Det er nu rettet i teksten.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, De tre musketerer på vej til Le Mans Classic 7 år, 11 måneder siden
Frygteligt billede, @peter-plys-karlsen ! Men lækker vogn :-)
@wentzel, amperemeteret har altid stået deromkring den nedre region, og bilen har aldrig manglet strøm: Jeg hælder til, at det er instrumentet, der […]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 196 8 år siden
@wentzel , men så er der så meget andet engelsk – også fra samme “hus”.
RR må have fået Camarque designet billigt, prøv at sammenligne den med FIAT 130 Coupé – et andet Paolo Martin design! -
Søren Navntoft commented on the post, Europæisk åndshovmod – eller er vi bare bedre til biler? 8 år, 3 måneder siden
@wentzel – med “nonchalante indstilling til brændstoføkonomi” mener jeg, at bilerne i USA blev produceret med meget lave brændstofpriser for øje. Uanset sammenligningen med motorer i f.eks Fiat 500, så skulle der […]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Jaguar sælger ud af deres kæmpesamling – af andet end Jaguar 8 år, 3 måneder siden
Vauxhall Velox Estate, @wentzel – den glemte jeg at nævne. Den er maroon og ualmindeligt funky i sit hækdesign.
Og ja, jeg tænkte også “special”,. da jeg så det bare Riley-chassis.
MG Metro Turbo er hell […]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 183 8 år, 3 måneder siden
Kun til dels, @wentzel – du remser al elektronikken op, men der er dæleme også sket meget med undervogne og selve chassiset. Bedre forståelse for geometri hjalp jo helt gevaldigt i halvfjerdserne – og selvom ge […]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Lørdags Matiné Nr. 176 8 år, 5 måneder siden
@kjeld-jensen , hvis du synes godt om “Lynaktion Ipcress”, må du ikke gå glip af “Gør Carter Kold”.
@wentzel , jeg har set “Den Fjerde Protokol”, og der er helt klart klassisk koldkrigsstemning over den. Jeg […] - Hent mere