• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

nineteen + four =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

19 + four =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Wentzel

Profilbilled af Wentzel

Wentzel

@wentzel

Active 6 år, 7 måneder siden
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Leo Jensen

    Leo Jensen commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] Vis

    @wentzel of @per-m-joergensen
    Jeg vil gætte på en den nye 504 er blevet stoppet af ViaRetros moderne-bil-filter.
    Jeg er lidt bekymret over at det tilsvarende tekst-filter har svigtet, men det er set før.

  • Profilbilled af Per M Jørgensen

    Per M Jørgensen commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] Vis

    Jeg tænker præcis det samme som @wentzel.

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Ferietid er klassikertid: Jaguar i Sverige 6 år, 11 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det kunne også have været “Mercedes i Tyskland”, men det blev det ikke – og dén forklaring får I snart. Men Sverige i Jaguar er bestemt også lækker ferietid. Det ved jeg jo af er […] Vis

    Af flere forskellige årsager tror jeg nu jeg holder mig til at nyde England i mindre doser, @wentzel :-)

  • Profilbilled af Anders Prip

    Anders Prip commented on the post, Bilers fejl og mangler anno 1978 6 år, 12 måneder siden

    In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Bilproduktionen har gennem tiderne givet os mange komplet idiotiske konstruktioner, som har været til stor irritation for bilejerne. Når man tænker på HVOR mange timer der er lagt […] Vis

    @wentzel Jeg elsker tyskernes ingeniørlogik; EC knappen til at AFBRYDE airconditionen med. Jo jo, når man har købt en bil med aircon er det vel meningen at den skal bruges :-)

    I min Fulvia sidder knappen til handskerummet bag ved panikgrebet. Så du må krænge din finger/hånd ind bag grebet for at trykke. Og så skal du have din anden hånd kl…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matine Nr. 244 7 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Min næste bil skal være manuel. Engang troede jeg jo aldrig nogensinde jeg skulle køre andet end manuelt gear. At automatgear var til folk, der ikke kunne skifte gear selv – hv […] Vis

    @Wentzel, den blå Taunus 12M P4 er velkommen på den pt. begrænsede plads på AJ-tanken fordi:

    1. ViaRETRO hylder diversitet.
    2. Den er over 35 år gammel.

    Den er med andre ord lige så velkommen, som en hvilken som helst Aston Martin eller Ferrari, der også opfylder 1. og 2.

    Når det er sagt, gælder det naturligvis, at alle andre er velko…[Læs mere]

  • Profilbilled af kasperbech

    kasperbech commented on the post, Om at holde sig på måtten – hvis man kan 7 år, 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ovenpå den dårlige nyhed om at det bliver dyrt med min Mercedes SLC købte jeg et sæt måtter. Men altså: Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, som man siger. For den dy […] Vis

    @wentzel
    Hvem er den gode mand i Tilst? Jeg har en W124 CE 300 med et irriterende problem, som flere folk ikke har kunnet løse.

  • Profilbilled af Anders Bilidt

    Anders Bilidt commented on the post, Spænd selen og vær sikker 7 år, 2 måneder siden

    In reply to: Anders Bilidt wrote a new post I et forum som dette og blandt andre klassiske bilentusiaster vil der altid være en passende forståelse for alt, hvad der er gammelt og nostalgisk. Vi foretrækker gammel teknologi fr […] Vis

    @morteng – dejligt at se at dine unger også nyder at komme med i klassiker! Det er vigtigt at vi giver næste generation en forståelse for det med gamle biler… ;-)

    @wentzel – man får åbenbart gode stænger af at køre med hoftesele!

    @niels-v – det lyder da som om at @kenneth-poulsen lige har givet dig svaret på alle dine bekymringer…

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Den virtuelle duel: Maserati Biturbo vs. Buick GNX 7 år, 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tal siger ikke alt. I denne sammenhæng siger de faktisk nærmest ingenting. ALT peger på Buick’en, hvis man bare kigger på tallene: Den er mere sjælden, der er hurtigere, den er ( […] Vis

    Oooooh, @skaanning , du stiller årets spørgsmål der: “Grundlæggende forstår jeg derfor ikke, hvad du vil med nogen af de 2 biler. Hvilken rolle skal de spille?”

    Det samme spørgsmål kan man imidlertid stille med omtrent samme ret til samtlige de (klassiske) biler jeg nogensinde har haft! Og svaret – hmm, det er vel bare noget med, at deres…[Læs mere]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, In the A35 tonight: Phil Collins' Austin uden merpris? 7 år, 5 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Få dage efter at en del ViaRETRO-læsere har ytret, at de ikke vil betale ekstra for en bils celebrityfaktor kommer Phil Collins’ Austin A35 på auktion her i weekenden. Læsernes bøn […] Vis

    Den er sikkert også flere penge værd, @leo-jensen – din snu spekulant :-).

    Næ, det er muligt at den omtalte kendiseffekt simpelthen ikke virker i Danmark, @wentzel: Hvis ikke Ole Ritter i 1976 kunne, hvem kunne så? Jeg kender faktisk ingen eksempler på danske kendisser, hvis bil er solgt dyrere på grund af deres ejerskab.

  • Profilbilled af Erik II

    Erik II commented on the post, Nu er jeg virkelig en Jaguarmand! 7 år, 7 måneder siden

    @wentzel Mon din XJ12 er til salg her: https://www.vibbo.com/alicante/helge-johnsen/a117874480/?ca=0_s&st=a&c=5

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Nu er jeg virkelig en Jaguarmand! 7 år, 7 måneder siden

    Dén forening vil jeg gerne være med i, @ole-jagmann : Tweed og sorte negle?

    Det var dog en fuldstændigt fantastisk farve, @wentzel !

    @svend-carstensen , jeg er opmærksom på udstillingen, og det ville glæd […]

  • Profilbilled af Soren W

    Soren W commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden

    @wentzel – nej jeg tænker faktisk mere generelt. Køreegenskaber må generelt være mindst lige så vigtige som looks i definitionen på en GT vogn. Jeg har for
    Varigt også siddet med krydsskemaer for udstyr […]

  • Profilbilled af Søren Navntoft

    Søren Navntoft commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden

    @wentzel. Ja selv nummerpladen og den mangende sideliste stemmer.

    Bilen er iøvrigt nu solgt fra Craigslist.

  • Profilbilled af Søren Navntoft

    Søren Navntoft commented on the post, En GT, som ikke hænger på træerne og passer til en mindre tegnebog 7 år, 10 måneder siden

    Du har ret @wentzel. Der skulle stå Skyhawk og ikke Skylark som Buick’s model på H-platformen. Det er nu rettet i teksten.

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, De tre musketerer på vej til Le Mans Classic 7 år, 11 måneder siden

    Frygteligt billede, @peter-plys-karlsen ! Men lækker vogn :-)

    @wentzel, amperemeteret har altid stået deromkring den nedre region, og bilen har aldrig manglet strøm: Jeg hælder til, at det er instrumentet, der […]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 196 8 år siden

    @wentzel , men så er der så meget andet engelsk – også fra samme “hus”.
    RR må have fået Camarque designet billigt, prøv at sammenligne den med FIAT 130 Coupé – et andet Paolo Martin design!

  • Profilbilled af Søren Navntoft

    Søren Navntoft commented on the post, Europæisk åndshovmod – eller er vi bare bedre til biler? 8 år, 3 måneder siden

    @wentzel – med “nonchalante indstilling til brændstoføkonomi” mener jeg, at bilerne i USA blev produceret med meget lave brændstofpriser for øje. Uanset sammenligningen med motorer i f.eks Fiat 500, så skulle der […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Jaguar sælger ud af deres kæmpesamling – af andet end Jaguar 8 år, 3 måneder siden

    Vauxhall Velox Estate, @wentzel – den glemte jeg at nævne. Den er maroon og ualmindeligt funky i sit hækdesign.

    Og ja, jeg tænkte også “special”,. da jeg så det bare Riley-chassis.

    MG Metro Turbo er hell […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 183 8 år, 3 måneder siden

    Kun til dels, @wentzel – du remser al elektronikken op, men der er dæleme også sket meget med undervogne og selve chassiset. Bedre forståelse for geometri hjalp jo helt gevaldigt i halvfjerdserne – og selvom ge […]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Lørdags Matiné Nr. 176 8 år, 5 måneder siden

    @kjeld-jensen , hvis du synes godt om “Lynaktion Ipcress”, må du ikke gå glip af “Gør Carter Kold”.
    @wentzel , jeg har set “Den Fjerde Protokol”, og der er helt klart klassisk koldkrigsstemning over den. Jeg […]

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Sorensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Tony Wawryk Weekend Matiné Nr. 616
  • kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Keld Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO