-
ForfatterIndlæg
-
15. august 2016 kl. 21:28 #122398
Ole Wichmann
815 IndlægSå!
Attachments:
16. august 2016 kl. 23:21 #122467
Anders Bilidt
648 IndlægHeHe… man kan da heller ikke holde noget skjult fra jer herinde… ;-)
Tak for at du deler siden fra C&SC paa min traad Ole. Saa er jeg fri for at skulle rode med det.
Var daelme ellers et godt traef vi var til nede i Oberammergau! Ganske enkelt vardensklasse… :-D17. august 2016 kl. 23:01 #122490
Anders Bilidt
648 IndlægJeg arbejder pt paa en lille video fra Munkebjerg Hillclimb, men jeg maa desvaerre sande at mine redigerings evner er vist noget lavere end mine ambitioner… :-D Men maaske lykkes det alligevel paa et eller andet tidspunkt…
Om ikke andet saa opnaaede jeg da en gaeste optraeden i Ultimostiles som altid fantastisk flotte video fra Munkebjerg. Jeg er meget beaeret over at min noget patinerede gamle tysker fik lov til at lege med paa en side dedikeret til smukke italienske skabninger! ;-)17. august 2016 kl. 23:03 #122498
Anders Bilidt
648 IndlægOg indtil jeg faar gjort mere med den Munkebjerg video, saa er her i mellemtiden lidt friske billeder…
Forest de sidste billeder af min Groenne Djaevel inden den blev pakket vaek for vinteropbevaring ude hos Ebberfeld. Vi ses igen til foraaret min patinerede gamle ven. Undskyld den lange ventetid, men saa skal du til gengaeld nok faa to fine nye klistermaerker fra Team No Trailers!Og saa havde vi i dag et ganske fantastisk vejr her i Glossop, saa jeg brugte naturligvis det meste af dagen paa at koere ganske maalloest rundt i det smukke Peak District i AMY…
10. april 2017 kl. 00:24 #131222
Anders Bilidt
648 IndlægPyha! Det er da noget tid siden jeg sidst opdaterede min traad. Men det har selvfoelgelig ogsaa vaeret vinter, og jeg maa sande at jeg ikke fik hygget i garagen naer saa meget denne vinter som jeg ellers havde planer om.
Sidst paa efteraaret fik baade AMY og NullZwei en grundig vask, et olieskift og lidt ekstra luft i daekkene, og saa blev de pakket vaek for vinteren. Jeg havde ellers udarbejdet en fin liste over ting jeg ville hygge mig med at forbedre paa dem over vinteren, men saadan gik det ikke.Men lidt er det dog blevet til – mest paa NullZwei.
I evigheder har jeg koert rundt med en Bosch forlygte paa venstre side og en Hella paa hoejre side. De ligner selvfoelgelig hinanden til forveksling foruden skriften i glasset, og der er naeppe mange andre end mig som nogensinde ville bemaerke det. Men jeg ved det jo, og det har generet mig laenge nok nu til at jeg langt om laenge fik taget mig sammen. Jeg afmonterede begge koelergitter og nyren. Hella lygten fik jeg ogsaa af, og efter en grundig rengoering af glas og parabol, saa kom der en fin Bosch lygte paa hoejre side. Men nu skinnede den jo noget mere end den Bosch lygte som havde siddet paa venstre side de sidste 23 aar (siden NullZwei blev sat i stand), saa jeg maatte paent til at afmontere den lygte ogsaa, saa den ligeledes kunne blive rengjort og pudset. Naar nu koelergitterne alligevel var af, saa blev koleren ogsaa naensomt rengjort med en gammel tandboerste for at fjerne doede insekter og andet skidt fra riberne. Det hele blev samlet igen, og tilfredsstillelsen var stor, selvom kun jeg kan se forskellen! :-)Dertil har jeg laenge haft et meget sjaeldent traerat fra en 2002ti liggende paa hylden. Nu skulle det vaere! Lakken paa rattet var dog krakkeleret og skaldede ligefrem af i smaa flager. Saa rattet er blevet noejsomt renoveret over vinteren, og fremstaar nu naesten som nyt, og saagar i en tone som matcher en traegearknop som jeg ligeledes havde liggende paa hylden. I loebet af i dag blev jeg faerdig med midterkonsolen i NullZwei, som jeg havde adskilt i et forsoeg paa at finde aarsagen til en irreterende raslen. Det viste sig at vaere monteringen af den originale Blaupunkt radio som var loes. Saa kom midterkonsol tilbage i bilen, og efter at have koert med et fint BMW sportsrat fra Petri (som var ekstraudstyr til 02’erne dengang de var nye) de seneste 20 aar eller der omkring, blev der med store forventninger monteret traerat og traegearknop i min NullZwei for foerste gang.
Jeg maa tilstaa at jeg temmelig glad for resultatet! Det er faktisk utroligt hvor meget lidt trae kan aendre atmosfaeren i kabinen. Hvad synes I…??
Da vi i dag havde lige over 20 grader i skyggen, og flot lyseblaa himmel, saa greb jeg chancen for en lille tur ud i det billedeskoenne Peak District. Ihhhhh… hvor gjorde det godt! Jeg haaber inderligt at jeg faar koert mere denne sommer, end jeg fik skruet sidste vinter…
10. april 2017 kl. 00:40 #131223
jewer
894 IndlægJeg synes at træ i fornuftige mængder pynter i enhver kabine:>)
10. april 2017 kl. 09:54 #131227
Ole Wichmann
815 IndlægEnig, lidt træ giver lidt afveksling fra alt det sorte, det ser godt ud. Prikken over i’et ville være et par brune kørerhandsker.
Det store sorte ratnav uden BMW logo er meget specielt.10. april 2017 kl. 13:55 #131230
A VINTAGE RUN
313 IndlægSer super lækkert ud med trærat og knop i kabinen. Det er i øvrigt et flot og velholdt interiør du har i 02eren.
Lækker og ren.. afslapning:-)10. april 2017 kl. 14:18 #131231
Moesgaard
65 IndlægHvis man lige må tilføje et… MUMS! :P
Træ gør bare noget godt for det interiør..! :)10. april 2017 kl. 18:10 #131233
Anders Bilidt
648 IndlægMange tak for roserne de Herrer…. :-)
@jewer, det der med maengden af trae er jo egentlig ganske interessant. I en Jaguar 420G ser det jo fabelagtigt ud at praktisk taget enhver flade i kabinen er daekket af trae – og dertil trae som helst skal glinse af adskillige lag lak. Men i min 02 ville den slags jo se aldeles taabeligt ud! Men resultatet af en smule trae med en afdaempet glans paa rat og gearknop synes jeg fungere overordentligt fint til liiiige at bryde den ellers meget tysk teutoniske atmosfaere.
@Ole JAGmann, det er sjovt du naevner det store sorte ratnav, for udover at traeet frisker kabinen noget op, saa er jeg netop temmelig glad for det emblemloese ratnav. Det er tydeligvis fra en tid hvor man ikke gik synderligt op i “branding”. Proev at se paa en ny Mini i dag – emblemet paa bagklappen er jo fandme stoere en hel original Mini (altsaa hele bilen)!! Branding-Overkill…
Men i min NullZwei er der faktisk ikke et eneste BMW emblem at finde i kabinen. Den var jo ikke gaaet nu om dage, men netop derfor synes jeg det er charmerende, da det medvirker til at transportere en tilbage til en anden, bedre og simplere tid…10. april 2017 kl. 19:46 #131234
jewer
894 Indlæg@02Anders – Det var helt bevidst at jeg brugte ordene ‘fornuftige mængder’:>). Store mængder træ i kabinen kan se godt ud/være fornuftigt i én bil – men være decideret rædselsfuldt i en anden. Det kommer helt an på bilen – og ejerens smag, naturligvis.
11. april 2017 kl. 21:16 #131256
Alfetta Mads
22 IndlægRespekt herfra…elsker små sportslige BMW´er op til E36, og trærat og geaerknop sætter i det her tilfælde lige prikken over i´et, som man siger;)
Husker stadig tydeligt fra min ungdom med min første bil, en Volvo Amazon, at en bedre bemidlet kammerat havde købt en 320 E21…uha, det var kram. Fik så også i de år en kollega der havde anskaffet sig en Alfetta 1,8 serie 1….det blev så den vej for mig, dog først en del år senere…
Kommer du til at køre noget Hill-climb i år?13. april 2017 kl. 22:28 #131338
Anders Bilidt
648 Indlæg@jewer, jeg fornemmer at du og jeg taenker ens… ;-)
@Alfetta Mads, sjovt at du naevner de smaa sportslige BMW’er op til lige netop E36. Jeg har efterhaanden ejet temmelig mange 02’ere. Men jeg har ogsaa ejet to E21, tre E30 og en enkelt E36. Jeg har vaeret glad for dem alle, men har aldrig ejet en 3-serie som var nyere end E36.
En helt original Alfetta 1,8 serie 1 kunne nu ogsaa sagtens friste mig! Jeg havde saerligt en periode for nogle aar tilbage, hvor jeg egentlig var temmelig opsat paa at ville finde en. Det lykkes dog ikke at finde den rette bil, og som det saa ofte sker saa overtog en anden klassiker pladsen i mine droemme…
Hvad angaar hillclimb, saa har jeg taenkt mig at koere med i Munkebjerg igen i aar med min groenne 02 – ligesom jeg gjorde sidste aar. Men det bliver saa ogsaa mit sidste danske hillclimb i et stykke tid, da den Groenne Djaevel derefter kommer med til England. Jeg faar ganske enkelt mere glaede af bilen, hvis den bor i det samme land som jeg selv bor i. Planen er saa at deltage i en haandfuld hillclimbs her i England, hvor legendariske bakker saasom Shelsley Walsh, Harewood og Prescott lokker gevaldigt! Men jeg maa tilstaa at det allerede bekymre mig lidt at skulle udvaere Munkebjerg – saerligt stemningen og ikke mindst muligheden for at gense gamle venner og bekendte. Men skidt pyt – vi kan jo ikke det hele paa en gang…1. juni 2017 kl. 23:41 #132812
Anders Bilidt
648 IndlægSaa har jeg endelig faaet taget mig sammen til at faa mig tilmaeldt Munkebjerg Hillclimb den 13. august! :-)
Jeg maa dog tilstaa at jeg ikke har koert den Groenne Djaevel siden midt august sidste aar, saa nu maa vi se hvordan det gaar med at faa den startet igen, naar jeg kommer til DK igen i starten af august. Der bliver lige en uges tid til at faa den helt op paa niveau, foer den skal op af bakken…Glaeder mig!!
2. juni 2017 kl. 19:20 #132836
Soren W
390 IndlægVi ses igen påbakken Anders. Det bliver fedt…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.