Forum Introducér dig selv og din bil 02Anders og de klassiske BMW’er…
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 106 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

HaHaHa… jamen Jewer, sjaeldent har jeg stoedt paa en anden klassiker som har mere attitude end din Giulia…
    Den er sgu cool!!

Ole, jeg saa desvaerre ikke din fine XJ6, da du vist ankom efter mig og koerte igen foer mig.
    Men de to ser da meget godt ud sammen.
    Nu hvor vi snakker XJ6, saa var jeg dybt betaget af den laekre sorte XJ5.3C som holdt paa messen. Avra… hvor var den fin!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Ja det er Tom Ruhrskovs, han ærgrede sig over at han skulle køre til Fredericia i regnvejr.
    Ved siden af min XJ6er holdt der en meget fin 911 targa, grønmetal med brunt læder, så vi var i fint selskab…

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Saa er jeg hjemme i DK igen – denne gang paa sommerferie. Og hold da fest hvor vi bliver forkaelet med den skoenneste af danske somre!! :-)
    NullZwei fik lige checket samtlige vaesker, batteriet sluttet til, en lille ‘snaps’ i karburatoren og straks sprang den trofaste lille M10 motor i gang. Dejligt at vaere ude og cruise paa de smaa danske landeveje igen i min elskede 02, og ikke mindst ganske utroligt hvor driftsikker og nem den aldrende dame er at eje paa trods af at den voldsomt manglende opmaerksomhed som jeg for tiden giver hende.
    I gaar aftes lagde vi saa vejen forbi Roskilde Havn – helt abnormt mange skoenne klassikere og youngtimere, pragtfuld stemning blandt mange venner og bekendte og saa det mest vidunderlige vejr… Og se lige en solnedgang som vi fik over Roskilde Fjord!

Turen hjem fra Roskilde mod det midtsjaellandske var ren magi!
    Jeg tog en velkendt favoritrute over de mindste og mest snoede landeveje. Lige efter Osted drejede vi til hoejre mod Tolstrup, saa til venstre af en pragtfuldt kuperet landevej gennem Mortenstrup Skov, forbi Skjoldnaesholm med retning Skee og Allindelille, krydse Holbaekvej og saa til Kr. Flinterup, hvor min kaere mor bor. Med en lettere koelig sommerbrise gennem de aabne sideruder blandet med NullZwei’s sproede toner fra karburator og udstoedning, og ikke mindst de mange blide dufte fra skov og marker og en lys nathimmel som spejlede sig i de smaa soeer vi passerede, var det et af de der helt saerlige oejeblikke, hvor intet paa denne jord kan foeles mere rigtigt!
    Find jeres klassiker frem fra garagen, og dette er en rute som bestemt kan anbefales… :-)

jewer
    894 Indlæg

Ja, tak for i aftes:>). Den rute må prøves en dag – er forholdsvis tit på de kanter.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ja det var rigtig hygsomt Jewer. :-) Dejlig aften og helt klart en rute du boer tage en dag ved lejlighed…

Jeg fulgte i oevrigt op med endnu en skoen dag med NullZwei og en masse venner i loerdags.
    Jeg havde aftalt at moedes med min gamle kammerat Tore Vulpius kl. 0800 ved hans hjem i Lundtofte. Han havde sin egen Baikal Blau BMW 2002 klar til kamp, og vi fandt nogle pragtfulde smaa snoede skovveje op mod Helsinge. Smilende som to lalleglade tosser tog vi os tid til et lille photoshot ved det smukke Fredensborg Slot.

Herfra gik turen videre af smaa snoede veje op til Tikoeb og saa ud paa Strandvejen, hvor vi vendte naesen sydpaa for at goere stop ved Cars ‘N Coffee paa AJ-tanken. Her blev vi selvfoelgelig moedt af en masse ligesindede entusiaster og et flot fremmoede af droemmebiler. BMW M1’eren tog uden tvivl praemien for mig – jeg maa erkende at jeg blev en anelse stakaandet da jeg stod der og savlede ustyrligt! :-) Men det var ogsaa fornoejeligt at moede Krister paa tanken, for mon ikke hans Inka Orange BMW 2000tii Touring gjorde de tre 02’ere til et nyt rekord fremmoede for 02’ere paa AJ-tanken?

I oevrigt ogsaa en kaempemaessig tak til baade Per Einarsson og Per Holmen!
    Det var to meget forskellige men ogsaa lige fantastiske klassikere jeg fik lov til at proeve. :-D
    Einarssons raa lille Giulietta var dybt vanedannende med den sproedeste twincam motor og ikke mindst indstyringsevner, som fik mig til at sidde og grine hoejlydt for mig selv bag det laekre Nardi rat.
    I skarp kontrast saa var Holmens meget stilede Crown jo ganske simpelt en cruiser paa aller hoejeste niveau! Okay, den er vel saa fjern som naesten mulig fra hvad de fleste entusiaster forbinder med en rigtig “drivers car”, men ikke desto mindre saa havde jeg bare lyst til at blive ved og ved og ved med at koere i den. Ogsaa vanedannende – bare paa en anden maade.
    Et stort tak til jer begge! :-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

I torsdags var jeg saa ude at lege med biler igen. :-)
    Vores ferieophold i DK har nu foert os til Herning hvor svigerfamilien bor. Saa var det jo oplagt at ligge vejen forbi klassiker traeffet i Gl. Ry. Der var flere som beklagede at sommerferien havde aergelig indflydelse paa maengden af fremmoedte biler, men der var nu stadig masser af oejenguf at nyde og vejret var saa absolut fantastisk.
    Derfra tog jeg turen af smaa landeveje op til Herr Ebberfelds nye gaard nord for Aarhus. Tusind tak for indbydelsen Claus – det var super hygsomt ude i garagen og rart endelig at se dig igen…

Paa vej op til Claus kunne jeg ikke dy mig for endnu en oplagt photoshoot! ;-)

I eftermiddag triller jeg ned til AutoGalleriet i Herning, skifter olie & oliefilter paa NullZwei, vasker hende grundigt og pakker hende vaek for denne saeson. Aev. :-(
    I morgen gaar turen saa tilbage til Hong Kong – ses naeste sommer…

holmen
    456 Indlæg

Og selv tak Anders – fed brochure direkte fra klassikermesse i Japan. Det bliver ikke meget bedre ;-)
    Og som du skriver så er Crown’en ikke just en drivers car, men en fornøjelse at køre i. Var på tur til Kullen i sidste uge og skal i morgen til Aarhus i et par dage for ikke at glemme Bossa Nova turen.

holmen
    456 Indlæg

Prøver lige med et par billeder …

Jeg kom tilfældigvis forbi den utroligt fine 02 i mandags i Herning. Og da jeg var på den pt. eneste kørende klassiker i samlingen, så måtte jeg lige tage et billede af dem sammen.
    Hver gang jeg ser din 02, så bliver jeg mindet om, at jeg skal have en selv på et tidspunkt!

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Per det ser da ud som om I havde en rigtig god tur i Crown’en!
    Saerligt det sidste billede fra Pratts Bensin er jo ganske fantastisk… :-D

Og tak fro roserne Flemming. ;-)
    Jo det er da lidt af en klassiker du var ude at nyde sommervejret paa – gedebukkestyr ser man ikke saa ofte mere.
    Du siger naturligvis bare til hvis du faar brug for lidt raad og vildledning fra en lettere syg 02-tosse…

holmen
    456 Indlæg

Det var en fed tur – i dag tog jeg en laaang tur for købe et sæt 16″ fælge som skal være enten sorte eller krom med guld midte.
    Prøvemonterede dem men centerhullet fortil er for småt.
    Lidt af en øvelse i at se hvordan den vil se ud ren Nippon style som så mange gør på JNC.
    De bagerste dæk er 245/45!!!!! Og kan naturligvis ikke være der grundet skærmkanten. Men har endnu ikke prøvet med de andre som har 225/45 på – det burde kunne lade sig gi sig.
    Tror dig at jeg bliver korsfæstet af OP :-)

holmen
    456 Indlæg

Satte dette billede af Crownen med nye sænkningsfjedre på på FB forleden – Stuhr, stuhr diskussion ;-)

Attachments:
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hov! Jeg glemte da helt at fortaelle at processen med at faa min svenske 66’er paa danske plader blev ogsaa sat i gang mens jeg var hjemme. Min gode kammerat Martin, som koerer i en fabelagtigt flot BMW 1800 Neue Klasse fra ’70, satte mig i forbindelse med hans mekker nede i Soenderjylland. Gunnar er mekaniker af den gamle skole! Her reparerer man ting fremfor bare ukritisk at udskifte dele, og rygtet vil endda vide at han engang renoverede en gammel Talbot Lago, hvilket indebar selv at konstruere diverse dele. Hvis han er god nok til en Talbot Lago, saa er han vist ogsaa rigelig god nok til min lille 1600-2… ;-)

Saa bilen blev koert ned til hans vaerksted, hvor den nu er saa godt som klar til at blive toldsynet. Foerst blev olielaekagen jeg oplevede paa min 2000km roadtrip ned gennem Sverige sidste sommer sporet til oliefilteret, som paa de tidlige 02’ere er af indsatsfilter typen. Det er nu taet og saa kom ogsaa en ny OEM udstoedning paa sammen med lidt nye bremsedele saasom de bagerste bremsecylindre.

Forhaabentlig skulle det vaere nok til at faa den synet. Derefter har Gunnar en liste af optiske ting jeg blev enig med ham om at udbedre nu han alligevel var i gang. Det uoriginale sidespejl paa hoejre doer skal af og hullerne lukkes ordentligt. Det samme gaelder reflekserne bagpaa, som de svenske regler paakraevede dengang i 60’erne. Ja, jeg ved godt at de er en del af bilens historie, men aerlig talt saa goer de virkelig ikke noget godt for bilens ellers saa simple design, saa de maa lade livet. De vil blive opmagasineret i bagagerummet fremover, saa de forlader dog ikke bilen – de vil blot vaere ude af syne… :-)
    Derefter vil et par smaa pletter af begyndende rust blive behandlet, og saa skal vi finde en lakerer som kan matche den Derby Grau farve ordentligt.
    Naeste gang jeg er hjemme i DK betaler jeg saa afgiften, og saa kan der hentes nye plader til bilen, hvorefter den uden tvivl vil vaere den aeldste 02, som er indregistreret i landet. Ihhhhh…. hvor jeg glaeder mig!!! :-)

Soren W
    390 Indlæg

Dejligt projekt, og fedt at den ikke skal restaureres blot shines lidt op. Det må være svært i det daglige at have de små “babyer” så langt væk?

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Soeren, det ER svaert!
    Det lyder maaske lidt dramatisk, men jeg tror faktisk ikke, at jeg kunne holde det ud, hvis ikke det var for at jeg trods alt kan lege lidt med min Nippon coupe herude i Hong Kong. Men selv med den glaede som jeg faar fra Toyota’en, saa er det en helt speciel foelelse for mig naar jeg igen faar mulighed for at glide ind bag rattet paa en af mine elskede 02’ere…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 106 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.