Forum Introducér dig selv og din bil 02Anders og Nippon eventyret!
Viser 7 indlæg - 106 til 112 (af 112 i alt)
  • Forfatter
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Tak for den dejlige læsning.

Jeg er ikke i tvivl om, at du kommer godt videre og finder mere spændende.

Det glæder jeg mig da til :-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Mange tak de Herrer for jeres mange rare svar… :-)
    Det har ganske rigtigt vaeret et fantastisk eventyr, og jeg har skam nydt at dele oplevelserne med jer herinde paa ViaRetro.

Ole, at skibe Trueno’en fra Hong Kong til Europa skulle koste lige knap kr. 30.000, og saa var der ikke engang forsikring paa bilen under turen. For det foerste, saa er det altsaa dyrt nok at skulle flytte en familie paa fire om paa den anden side af kloden, for saa at etablere sig paa ny i et nyt hjem, saa konto’en er haardt presset. For det andet, saa er kr. 30.000 jo en ganske anseelig procentdel af Trueno’ens vaerdi – havde det nu vaeret en Maagevinge, saa havde 30k til eller fra jo ikke betydet det store.

Lige pt er vi hjemme i DK paa lidt ferie, men paa sigt bliver vores nye hjem i det engelske. Det glaeder vi os meget til! Baade Stine og jeg har tidligere boet i England, og nydt det til fulde. Og rent automotivt er England jo et sandt mekka for os klassiker entusiaster! Der skal nok blive mulighed for masser af nye eventyr. Men indtil videre Soeren, saa bliver det ganske rigtigt med mekanik fra den danske garage. Det er nu ogsaa altid en fornoejelse at komme lidt ud i de gamle 02’ere igen. Men paa sigt er jeg ganske sikker paa at jeg nok skal blive fristet af noget nyt og spaendende, naar vi foerst er kommet paa plads i de nye omgivelser. Hmmmm… mon jeg skal fortsaette Nippon eventyret med en Honda S800 Coupe, eller vil det vaere mere passende med noget britisk saasom en Ginetta G15 eller en Rochdale Olympic phase 2…??? Det maa tiden jo vise…

Og bare rolig Kai, min tilgang til biler kommer jo naeppe til at aendre sig bare fordi jeg flytter kontinent! ;-)
    Og Jens, mens bilkulturen i England selvfoelgelig minder meget om den danske,, saa forestiller jeg mig da at I ogsaa fremover faar beretninger fra udlandet fra undertegnet.

Men foer vi naar dertil, saa kunne det da vaere hygsomt om jeg maaske naaede at stoede paa nogle af jer herhjemme i det danske foerst…

Soren W
    390 Indlæg

Glæder os til at læse om den engelske bilverdenen Anders. Tillykke med det. Og nu har du jo allerede trænet venstrekørsel i Hong Kong. Håber det bliver godt for dig og din familie…

Peter Vang
    45 Indlæg

02Anders, tak for at du har delt dine oplevelser fra det oversøiske, har nydt dem og den Trueno er da super fed, men jeg kan godt følge dig i det økonomiske i at bringe den “hjem”, men den er nu stadig helt vildt fed :-)
    Men glæder mig til at høre om hvad du finder på i England, har været på Le Mans 4 gange og hvem har de fedeste biler ?
    Ja klart, den fra England, har set Ferrari F40 og Porsche GT og….
    Ja gider ikke nævne Aston Martin og Lotus, var der i år of der er mange….
    Men held og lykke med det nye eventyr og glæder mig til at høre om jeres nye liv

Peter Bødker
    50 Indlæg

Tak for de mange fine Toyota-billeder og -historier gennem tiden. De har fremkaldt mange gode minder om min egen tid med Corolla. Og held og lykke i det engelske.
    Hvis du skulle have lidt tid til overs når du er i Autogalleriet, så kan jeg da lige kigge forbi med et par kopper øl eller kaffe. Og et sæt dæk, der må sparkes på. :-)

holmen
    456 Indlæg

Du er vel på tanken på lørdag ;-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Endnu engang mange tak de Herrer! :-)

Tjaaa… Peter V. jeg frygter ogsaa selv om jeg overhovedet kommer til at kunne haandtere alle de automotive fristelser som er at finde i det engelske?? Jeg forudser en overdosis inden for den foerste uge…

Peter B. jeg forventer egentlig at vaere i AutoGalleriet paa naeste Soendag. Jeg haaber paa at faa min roede NullZwei vaekket til live igen, og har da et par smaaprojekter som lige skal ordnes. Lidt selskab dernede ville da vaere skoent!
    Har du tid, saa kan du fange mig paa 3124 0202… ;-)

Per, jeg ville frygtelig gerne og havde skam ogsaa overvejet det. Men 1) saa har jeg intet gammelt at koere i, hvilket jo naermest hoerer sig til, og 2) saa ved jeg ganske enkelt ikke om jeg finder tiden, da jeg samme eftermiddag koerer mod Herning med hustru og begge doetre. Hmmm… vi maa se…

Viser 7 indlæg - 106 til 112 (af 112 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.