-
ForfatterIndlæg
-
27. november 2014 kl. 06:43 #87123
Anders Bilidt
648 IndlægFor cirka 2 uger siden tog jeg en hel dag fri sammen med min Trueno og ethvert produkt som Meguiars producere. At staa ude i 25 graders varme og en ganske voldsom luftfugtighed gjorde det til haardt arbejde, men resultatet gjorde det al arbejdet vaerd – trods sved, blod og taare. Prikken over i’et var et nyt saet typiske JDM gulvmaatter. De findes baade i sort/hvid. sort/blaa. sort/gul og sort/roed, mens man ogsaa kan vaelge mellem store eller smaa tern, og de er ganske simpelt er “Must Have” blandt dem som er til fraekke smaa Nippon sportsvogne. Jeg havde valgt de smaa tern, og det var jo klart at der maatte lidt roedt til for at foere tema’et videre paa min Trueno. Utroligt hvor meget det loeftede atmosfaeren i kabinen!
Neaste dag deltog jeg i HK Classic Car & Vintage Festival, hvilket jeg ogsaa har delt med jer her sammen med et hav af billeder:
I soendags var jeg igen ude paa en lille Sunday Morning Drive sammen med et par venner op til fiskerlandsbyen Sai Kung for at faa en bid morgenmad og lidt kaffe, mens der bliver sparket daek til den store guld medalje. Paa vej hjem igen tog jeg naturligvis den lange vej af de mindste veje. :-) Det inkluderede en pragtfuld tur op af den snaevre ensrettede vej som snoer sig op af den ene side af Fei Ngo Shan Mountain, op til omkring 600 meters hoejde hvorfra man bliver forkaelet med den flotteste udsigt over Kowloon og hen paa Hong Kong oeen, og saa ned igen paa den anden side af bjerget.
I denne kommende weekend skal min hustru og jeg til Annual Luncheon med Collectors Car Club oppe ved Beas River Country Club i det nordlige Hong Kong. Jeg har nu vaeret medlem af Classic Car Club of HK i over et aar, men medlemssakbet af Collectors er ganske nyt, saa jeg glaeder mig til at se hvilke biler der tropper op til deres aarlige afslutning…
25. februar 2015 kl. 14:56 #92817
Anders Bilidt
648 IndlægMed hustru og begge unger hjemme i Danmark er jeg jo en fri mand!!
Saa trak jeg i fest toejet og satte kurs mod barene i Lan Kwai Fong for at drikke mig i hegnet mens jeg flirter med de unge toeser??
Erhmmm nej!
Meget bedre – jeg tilbragte stort set hele fredag, loerdag og soendag bag rattet paa min Trueno, mens vi indtog de bedste af Hong Kongs smaa snogede landeveje sammen med diverse kammerater. Op af den pragtfuldt udfordrende Route Twisk og ned igen paa den anden side af bjerget, for fuld smaek gennem de mange kurver paa Brides Pool Road oppe i nordoest, og en rolig cruise langs den smalle bjergvej ned til Shek O paa oeen til en god brunch med en flok bil tosser.
Livet er nu ikke saa skidt endda… :-DEn taaget loerdag morgen paa toppen af Tai Mo Shan efter de mange haarnaalesving paa vej op af Route Twisk.
Saa cruiser vi til Shek O til soendags brunch ved stranden.
26. februar 2015 kl. 17:47 #93642
Soren W
390 IndlægHej Zerotwoanders,
Jeg er også “ungkarl” i denne uge inkl. to weekender, da resten af familien er på ferie. Og hvd bruger jeg så min flygtige fritid på? Jo jeg har sat stor port i min svigermors opvarmede lade, så jeg kan få begge Jag’s ind at stå i samme rum. Nu mangler jeg så bare at flytte bilerne og gøre det lidt værkstedsagtigt…hæhæ…26. februar 2015 kl. 17:53 #93663
Soren W
390 IndlægOg så kom billedet…
Attachments:
27. februar 2015 kl. 11:29 #95183
Anders Bilidt
648 IndlægUtroligt hvad vi vaelger at bruge vores fritid paa Soeren… :-)
Men Avra! hvor ser det godt ud! Saerligt naar man som jeg bor i et land hvor alt hvad der har med plads at goere i den grad er en mangelvare!!
At kunne opbevarer sine klassikere i den slags lokaler er her i Hong Kong det rene utopi.27. februar 2015 kl. 17:06 #95296
Soren W
390 IndlægOkay Anders,
…så blev garagen halvvejs fyldt op…
(fortsættelse følger…)Go’ weekend
SørenAttachments:
14. april 2015 kl. 06:22 #100437
Anders Bilidt
648 IndlægGrundet aaaaalt for meget arbejde og alt for lidt tid til leg, saa var det pludselig over en maaned siden jeg sidst havde koert i min Trueno! Saa i soendags prioriterede jeg altsaa lidt kvalitetstid med min Nippon coupe. Det havde vaeret temmelig vaadt udenfor i nogle dage, men heldigvis klarede det op soendag morgen. Den lille twincam sprang ivrigt til livs ved foerste drej af noeglen, og inden solen overhovedet var staaet op, trillede vi ud af garagen. Jeg forlod Lantau oeen og koerte via Kowloon over til Hong Kong oeen. Her tog jeg den lange vej rundt langs den snoede kystvej til Big Wave Bay, hvor jeg fik morgenmad & kaffe med en gruppe biltosser. Solen var ved at faa kraft, de ellers tunge skyer gav sig, og vejene var igen helt toere. Jeg var jo ganske simpelt noedsaget til igen at koere nordpaa til fastlandet, for en frisk tur hen over min ynglings Route Twisk. Uden tvivl Hong Kong’s mest underholdende stykke asfalt! :-D
Jeg stoppede for lige at faa pulsen ned igen, og snuppede samtidigt et par billeder fra en af bjergtoppene i Tai Mo Shan Country Park. Storby, skyskrappere og enorme haengebroer i baggrunden staar i smuk kontrast med den uspolerede og vilde natur…Dejlig maade at faa genopladet batterierne paa – altsaa mine, ikke bilens… ;-)
14. april 2015 kl. 11:42 #100470
Jacob B
216 IndlægDejlige billeder Anders og som altid en skøn malende beretning!
@SorenW Det ser altså rigtig fint ud det der… Men et par Wheel Dolly’er ville umiddelbart gøre din ind/udtagning nemmere, men måske snyder vinklen lidt?
16. april 2015 kl. 15:48 #100601
Anders Bilidt
648 IndlægJeg bukker og takker Jacob… :-D
Lige nu gaar tiden med at overveje om den lille Trueno evt. skulle med, hvis en mulighed for job i Europa boed sig??
Nu er det ikke for at det er relevant lige nu, men det er trods alt noget vi arbejder paa – altsaa det der med at vende snuden mod Europa igen. Og hvad goer man saa?? Trueno’en ville velsagtens vaere taet paa unik i Europa. Se det kunne jo vaere spasst! Og jeg er jo ogsaa virkelig glad for min foerste Nippon klassiker. Men det koster ogsaa en slat at faa den transporteret den lange vej. Og jeg kunne jo ogsaa saelge, og saa bruge pengene paa at udleve en anden klassiker droem. Dem er der jo en hel del af…!! ;-)
Hvad goer en klog??16. april 2015 kl. 23:31 #100626
K. Reinholdt
25 IndlægHelt sikkert en spændende bil i Europa, Men hvorvidt der er et marked endnu, det er satme svært at vurdere…
17. april 2015 kl. 00:46 #100636
Anders Bilidt
648 IndlægHi Kim,
Okay, jeg genlaeste lige min forgaaende tekst, og kan godt se at det fik jeg maaske ikke formuleret synderligt godt…
Mine overvejelser gaar paa om jeg i givet fald skulle saelge Trueno’en her i Hong Kong, eller tage den med til Europa med hensigten at jeg beholder den og nyder den selv. Jeg gider ganske enkelt ikke slaebe den med til Europa blot for at saelge den, og desuden saa er klassiker priserne her i Hong Kong forholdsvist hoeje alligevel. Saa det ville naeppe give meget mening. Saa kort opsummeret:
1) jeg er jo voldsomt glad for Trueno’en, elsker at koere i den og det kunne da vaere spasst at eje noget saa sjaeldent i Europa. Den ville ogsaa vaere et sjovt minde fra Hong Kong.
2) et salg af Trueno’en (i Hong Kong) ville jo unaegteligt indfrie lidt plads i oekonomien, som saa kunne bruges paa at udleve andre klassisk bil droemme. Og dem er der jo mange af!! Montreal er desvaerre blevet for dyr for mig, men saa er der jo heldigvis Lancia Fulvia, Honda S800 Coupe, Vauxhall Firenza Droopsnoot, Panhard 24CT, Abarth A112 , Sunbeam Stiletto og mange, mange flere…Jeg kan ganske enkelt ikke bestemme mig – den ene dag mener jeg bestemt at Trueno’en er en sand “keeper”, mens jeg naeste dage sidder og dagdroemmer om nye spaendende oplevelser…
17. april 2015 kl. 07:30 #100643
Ole Wichmann
815 IndlægHej Anders
Det er nu du skal bestemme dig om du er bilswinger eller ej. Hvis du er swinger skal den videre, hvis ikke så skal den med hjem.
Jeg tror ikke du er swinger med den 2002 samling du har.
Jeg synes det kunne være enormt sjovt at se den på disse breddegrader og du finder aldrig så fin en Trueno igen, hvis du skulle fortryde et salg.17. april 2015 kl. 08:56 #100667
Jacob B
216 IndlægTag den med hjem Anders… Den er unik, den er spændende, og som Ole siger, så vil vi gerne se den IRL ;-)
Du er ikke bilswinger!
17. april 2015 kl. 12:01 #100673Ib Erik Söderblom
423 IndlægVil den blive brugt herhjemme, når den indledende “se min nye medbringelse” har lagt sig ?
Hvad vil det betyde for 02’erne og når du så finder en spændende bil og vil købe den, hvor svært vil det så reelt være at afsætte en højrestyret bil (selv Trueno’en) herhjemme og hvad betyder det for prisen ?
Det er næppe heller gratis at slæbe den med hertil, hverken i transport eller i forhold til SKAT.Trueno har tjent dig godt i Hong Kong, jeg har virkelig nydt at læse dine/dens beretninger. Den passer bare så godt til stedet derude.
Kom hjem og swing, med en bunke dollar på lommen.
Køb en Sunbeam Stiletto (du har da haft Imp ???) i Scotland og kør den hjem til danmark via Kanaltunellen, alá da du foretog Den Store Svenske Ekspedition.Noget helt andet er, at jeg i disse dage (jeg skifter som vinden blæser) er blevet ret hooked på Seat Ibiza Mk1 (før facelift. 1984 – 1988) :-)
18. april 2015 kl. 07:39 #100740
Anders Bilidt
648 IndlægMange tak for jeres input de Herrer…
Dejligt med lidt forskellige meninger.Altsaa der er ingen tvivl om at jeg IKKE er bilswinger. Og det bliver jeg heller aldrig.
Jeg kan umuligt naa til bunds i en klassiker paa blot en enkelt sommer. Saa hurtigt laerer jeg den ikke at kende.
Men naar det nu er sagt, saa er det jo ikke ensbetydende med at jeg bare skal koerer i min roede 02 resten af mine dage. Der er saa mange andre spaendende biler derude…Argh… jeg ved det ikke!
Jeg foeler aerlig talt ikke at jeg er faerdig med Trueno’en endnu. Men omvendt, saa er jeg heller ikke spor sikker paa at det er en bil jeg vil eje de naeste 20 aar (hvilket jeg jo uden tvivl skal med eksempelvis min roede 02!).
Vil der saa vaere et marked for Trueno’en i Europa den dag jeg beslutter mig for at saelge?? Aner det ikke!
Og vaerd at tage med i overvejelserne, saa kan man jo ogsaa mene, at hvis det blot er for at indfrie lidt moent til at opleve en anden klassiker, saa kunne jeg jo med rette saelge en af mine tre 02’ere i stedet. Saa var der stadig to 02’ere i garagen, en Trueno samt et eller andet nyt og spaendende. Giver det mere mening?? I dunno…??– Ole, du har ret. Jeg finder aldrig en Trueno som denne igen!
– Jacob, du har ret. Trueno’en er jo unik – eller den vil i hvert fald vaere det i Europa!
– Men Ib Erik, du har jo ogsaa ret. Jo, jeg har haft en Lilac Metallic Sunbeam Imp Sport med Mauve intraek. Fed lille klassiker som jeg bittert fortryder at jeg solgte. Og ja, det kunne daelme vaere spass at hente en Stiletto i Scotland og tage paa en ny roadtrip!Hmmmm…. jeg behoever heldigvis ikke at komme til en beslutning i denne uge…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.