Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    Anders Lundh
    50 Indlæg

Jens, det er fuldständigt korrekt, det var hurtigere end jeg havde regnet med.

Så får du näste udspil

Jens
    162 Indlæg

Til lykke, Jens :-)

Tjarda, han var da emnet herinde for nogen tid siden…

Med nutidens øjne kan jeg nu bedst lide Ferrarien.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tak :-) Tjardaa skriver en klumme i et af de store veteranblade og har ganske rigtigt været nævnt her på ViaRetro for nyligt, så han var hurtigt inde på radaren. Men det var altså kun et kvalificeret gæt, jeg vidste det ikke med sikkerhed. Vi rykker nu lidt tilbage i tid, hvad har vi her?

Attachments:
    Anders Lundh
    50 Indlæg

Jeg ved, jeg ved. Har navnet noget med storm og hurricane at göre.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Yep! Og med lykkebringende amuletter

Anders Lundh
    50 Indlæg

Hvad er dette for en bil og hvor blev den produceret ?

God jul på jer alle, det var sjovt at väre med i jeres quiz, nu kalder jule hyggen

Attachments:
    Kondrup
    464 Indlæg

Uha det er jo de der spanske Pegaso biler…
    Den til højre ligner noget Touring har bygget lidt på…

Glædelig jul til alle……

Anders Lundh
    50 Indlæg

I er for gode, jeg troede den var lidt svärere. Nu bruger jeg julen på at finde noget som udfordrer jer. Men det bliver nok svärt, jeres viden er jo enorm.

Kondrup
    464 Indlæg

Anders, den var ikke nem, sådan da, men det er ikke så længe siden at Pegaso bilerne var oppe og vende på viaretro.

Spansk inkvisition: Pegaso fløj højere

Tja så er det jo nogle super fede biler, så de hænger vel fast i hukommelsen ;-)

Jeg er ikke hjemme så kan ikke smide noget op lige nu og her! Så jeg giver serven fri…..
    Så først til mølle vinder !!!

Glædelig jul endnu engang

Jens Langdahl
    731 Indlæg

For lige at slutte min sidste opgave helt af, kan jeg oplyse, at der var en Tornado Talisman, bygget i ca 400 ex. på basis af UK Ford. Håber I alle får en god jul, eventuelt med at gætte på den her. Fire styks kom til Danmark, og mindst én af dem eksisterer endnu – men vistnok ikke her i landet

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Horch? Den største model – hed den 930?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Slægtsnavnet er godt nok, men det var lillebror der hed 930. Vi skal lidt længere ned i de trecifrede tal, når vi snakker om denne model. Nogen der kan den præcise betegnelse? Hvis ikke der er et bud inden i morgen, påhviler “servepligten” dig Jewer :-) God Jul!

jewer
    894 Indlæg

Ka’ s’gutte huske det rigtige nummer – og står i jul til op over begge ører – så det er fint hvis en anden kan nummeret og overtager serven:>)

Anders Lundh
    50 Indlæg

Et forsiktigt bud kan väre 853

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Ingen grund til forsigtighed, for svaret er helt rigtigt :-) Jeg er næsten sikker på, at den bil der ses på “mit” billede er den samme, som for ca. ti år siden blev solgt i Paris. Jeg mener, at auktionshuset var Christie, der dengang stadig havde en afdeling for klassiske biler. I auktionsbeskrivelsen blev fortalt, at Bohnsted-Pedersen solgte fire Horch 853 i DK.
    De fire “danske” biler er vist alle ude af landet nu, men jeg har faktisk set Horch 853 på gaden i min hjemby for omkring 15 år siden. Jeg var ude at gå en tur, og på et gadehjørne holdt en lysgrå 853’er! Det viste sig, at den tyske ejer var kørt forkert under et veteranrally og nu sad og kiggede på kort for at finde tilbage til ruten. Det er imponerende biler!

Du server Anders :-)

Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.