Viser 15 indlæg - 526 til 540 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    Kondrup
    464 Indlæg

Altså Fura …..
    Men vi er da enige om det er en Maserati ikk ??

jewer
    894 Indlæg

Jøps, det er en Maserati – og jøps, det er Frua.

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

jøps

jewer
    894 Indlæg

Maserati Spanien Frua??? Arh ok:>) – serven går til Flemming.

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

Maserati Mexico Frua, ja

– den næste jeg lige har klar her er nok al for nem for jer eksperter, så der skal også sættes navn på begivenheden og hvad de dér lys på hjelm er for noget – desværre havde jeg kun et skodtelefonkamera med mig den dag, så kvaliteteten lever desværre ikke helt op til motivet som jeg blev en del betaget af:

Soren W
    390 Indlæg

Er det fra cronhammers “sport and Racing cars” på Aros i Aarhus for nogle år siden?

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

ja, tæt nok – “Racing Cars – the Art Dimension” Aros 2006.
    Installationer af Ingvar Cronhammar – fantastisk flot belyst, som gav nogle bemærkelsesværdige effekter på den grønne herover – som er en hva’?

Attachments:
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Grøn, så er den nok engelsk. Tænkte først på en eller anden MG rekordvogn, men de var lukkede. Der er noget ved linierne omkring cockpittet, der siger Vanwall formel 1 fra sidst i 1950’erne, og lavede de ikke også en streamliner ligesom Mercedes ?
    Jeg var desværre ikke på AROS selv, ligesom Alfa-Romeo udstillingen i Øksnehallen (eller kunstindustrimuseet?) for snart mange år siden også smuttede :-/

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

Jens Langdahl, u got it
    1957 Vanwall Streamliner – F1 forsøgsmodel
    “Vanwall var et af de mest progressive F1 team i anden halvdel af 1950’erne, og deres dråbeformede biler var med til at sætte aerodynamik på motorsportens dagsorden. Blandt teamets designere var den senere Lotus-chef Colin Chapman og Mike Costin, der senere startede tuning-firmaet Cosworth. I et forsøg på at reducere vindmodstanden og dermed øge topfarten, eksperimenterede Vanwall med dette streamliner-karrosseri, der dog aldrig blev indsat i løb. Kørerne foretrak det mere konventionelle design, som på trods af ringere aerodynamik havde en afgørende fordel, nemlig at føreren kunne se forhjulene og dermed bedre placere bilen i sving.” citat: program Aros.

Attachments:
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg fortsætter quizzen med endnu en one-off. Kun billede bagfra, ellers afslører emblemet straks, hvad det er for et mærke – der altså hører til de mere kendte :-)

Attachments:
    Kondrup
    464 Indlæg

De der fælge, høre de ikke til på en Porsche 914-6 ???

Jens
    162 Indlæg

…og guldmærket bagpå: Står der ikke 914 Porsche? Men det er nok rettere Porsche 914. Det ligner ikke en Gandini i øvrigt, men det er lige før baghjulsudskæringen antyder det?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jo Kondrup, 914-6 er rigtigt. Men hvem har lavet den? Den er absolut ikke lige til højrebenet, så jeg giver den hjælp er det ikke er italienske streger.

Kondrup
    464 Indlæg

Hmm jeg er blank så jeg gætter på Mogens, ned fra kommune kontoret ;-)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nej den er tydeligvis ikke italiensk og heller ikke Butsi, så jeg skyder også på Mogens Etellerandet…

Viser 15 indlæg - 526 til 540 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.