-
ForfatterIndlæg
-
10. november 2014 kl. 19:04 #86237
Kai
583 IndlægDenne tråd var bare rigtig spændende.
Er der mon noget nyt?10. november 2014 kl. 22:11 #86240
holmen
456 IndlægDet er bare så fed læsning – hygger …
14. april 2015 kl. 07:40 #100439Smeden
110 IndlægJeg kan godt se det er længe siden jeg har været forbi her! Og skal prøve at tage mig sammen til at få opdateret min tråd.
Kort fortalt kan jeg sige jeg har fået vognen på gaden igen! Det er stadig et rullende projekt med et kompromis her og der men den har fået asfalt under sine hjul og det er det vigtigste! :-) Jeg skal flytte værksted. Og så var det jo nødvendigt at få en kørbar bil ud af alle de stumper og dele jeg har liggende. Den hvide Jaguar blev hugget op her i løbet af vinteren. Jeg lod mig friste og monterede indsprøjtningen fra den her i foråret. Som en form for mellem etape inden jeg sætter mine spjældhuse på. På den måde kan jeg dele opgaven op og teste de forskellige systemer. Når jeg har fået lidt mere til at virke, skal jeg nok tegne og fortælle lidt her! Mvh Christian
14. april 2015 kl. 09:50 #100463
Jacob B
216 IndlægLækker læsning Christian… og hvor ser den dejlig ikke-Jaguar-agtig ud på det billede = skøn fremtoning!
Jeg glæder mig til at læse mere om projektet, når nye bjerge skal bestiges.
Mvh. Jacob
23. april 2015 kl. 15:32 #100962Smeden
110 IndlægLad os starte med det sjove. En kort lille vide af en test tur i projektet. Da det er en test tur, vil den opmærksomme bemærke en del ting ;-) Den megen støj i kabinen fra gear og vej skyldes der ikke er noget gummi eller støjdæmpning omkring gear stangen. Dioden der sidder og blinker i handskerummet er min vandpumpe der meddeler den næsten ikke laver noget. Speedometeret er stadig ikke sat til. o.s.v
(find selv på flere ting)
Alt i alt syns jeg det går fantastisk! Jeg presser ikke bilen, og holder mig det meste af tiden til halv pedal under 4000 omdrejninger! Taget betragtning at det er et elektronisk sprøjt fra en bil fra 1981 på en motor fra 1971 monteret af en amatør uden forstand på sådan noget (mig) Så kunne det næsten ikke gå bedre. Listen af ting der lige skal ses på, forbedres, rettes til og eksperimenteres med er lang! Men det skal såmænd nok komme med tiden.
Det mindre sjove er så at fjolset her faldt gennem et råddent loft. Det resulterede i en skulder der gik af led og et all over the body blåt mærke. Det bedste der er at sige om det er at det ikke gik værre, og at jeg nu har masser af tid til at lære om gasspælds mikrosvitches og mange andre sjove ting jeg lige skal sætte mig ind i. Uden at kunne lave noget praktisk de næste par uger :-/
23. april 2015 kl. 17:04 #100966
Ole Wichmann
815 IndlægHej Christian, den ser jo ud til at gå godt. Jeg har aldrig set min XJ6 med automatgear løfte fronten ved acceleration som en E-type gør, men det ser ud til at din gør.
Polizia Originali bemærker Wunderbaum.
23. april 2015 kl. 19:54 #100968Smeden
110 IndlægHej Ole
Jeg må starte med at sige jeg nyder dine beretninger om din MG meget! Blandet med misundelse. ‘Jeg vil virkelig gerne ud og køre et Hill Climb eller to. Det er rigtig når hun får fat i asfalten så løfter hun næsen lidt!
Wunderbaumen er standart i alle familiens køretøjer..
Når jeg vågner op skrigende gennemblødt af sved viklet ind i lagnerne. Efter at have sparket Rikke ud på gulvet
Så er det ham her fra hendes Engelske Majestæts Original Police der har lagt mig i lænker i kælderen under Tower
Attachments:
23. april 2015 kl. 20:43 #100970
Ole Wichmann
815 IndlægHaha, jeg er 100% Originality Police på min Jaguar, men på MGen gør jeg som jeg har lyst til, befriende efter 29 år i Jaguar Club of Denmarks originalitetspoliti, men jeg har så mareridt om ham nedenfor…
Selv om din JAG Ikke er færdig kan den vel godt klare et hillclimb, du skal bare have en styrthjelm, en ildslukker, en selekniv, en advarselstrekant og en førsthjælpskasse.
Du kan købe en endags vognbog for 150 kr.Jeg har læst at de laver hillclimb til Roskilde Ring jubilæumsløbet, så…
Attachments:
4. maj 2015 kl. 10:22 #101466Smeden
110 IndlægDet var en dejlig dag i går på Kastellet..
Jeg vedhæfter lige et billede. Ejeren af den fine 164’er fortalte mig at det er samme mand der står for linjerne. Og at det er Volvoen der er tegnet først. Det syns jeg er fasinerende! For for mig er Jaguaren i den grad en bil der er fanget i 60’ernes formsprog. Mens Volvoen mere høre til i 70’erne. Men det er måske bare mig? (Jeg har ikke googlet nærmere på emnet men er sikker på der er nogen her der ved en masse om det) :-)
4. maj 2015 kl. 10:35 #101470
Ole Wichmann
815 IndlægJeg mener at William Lyons selv var ansvarlig for designet af Jaguar XJ6 der ved fremkomsten (1968) på genial vis repræsenterede et kvantespring i modernitet og samtidig bevarede så mange Jaguar kendetegn at ingen var i tvivl om at det var en Jaguar.
Jeg kan ikke forestille mig at William Lyons har tegnet en Volvo?16. maj 2015 kl. 07:51 #102019Smeden
110 IndlægDet må være på tide med en lille status opdatering!
Jaguaren drikker sig stille og roligt gennem den ene liter benzin efter den anden. Det skal sådan en naturligvis gøre. Men mådehold er nu heller ikke at foragte. Det er fantastisk at have fået den ud at køre igen. Det er jo bare sådan at når en bil køre, så er det meget nemmere at opdage fejl. Fejl som man ikke ser eller høre når den holder stille.
Ikke graverene ting men alligevel ting der skal ses på.
Min udstødning ligger for tæt på bagpanelet, mit udrykker leje tror det er popsanger og gearkassen synger med (det lever jeg med til den dør) Min tankudluftning er mangelfuld (biltema har AN fittings) Og så bruger hun rigeligt med benzin. Det er så et af de punkter jeg har fået set lidt på!
Mit S3 Bosch sprøjt er udstyret med en microswitch der sidder på speedertrækket. Den fortæller computeren om motoren køre i tomgang eller om der bliver givet gas. Hvis den switch er justeret forkert eller defekt, så tror computeren at motoren hele tiden skal have et ekstra tilskud af benzin. Min var justeret forkert, og da jeg var færdig med at rode med den så var den defekt… (et stik ben knækkede af)
Det er jo hvad der kan ske.. Min første tanke var åh gud alt er tabt! Hvor finder man en microswitch til et indsprøjtnings anlæg fra 1981.. Svaret er SNG Barret. Den kom med posten efter en lille uge og kostede 10 pund! Det har bestemt hjulpet lidt på benzinforbruget men der er stadig plads til forbedringer!
En anden ting der nager mig er de to fjedre der ses på det vedhæftede billede (lige ved siden af den før omtalte switch)
Det er retur fjedrene på spjældet og de er trætte! Dem har SNG Barret ikke.. Så nu venter der et spændende stykke goggle arbejde med at støve sådan nogen op!
I det store hele er jeg dog stadig kiste glad for min bil! Jeg og min bedre halvdel brugte den til at køre til vores forholdsvis nyindkøbte gård på Ærø. (Et noget større projekt jeg nok skal tegne og fortælle om her da der skal laves et rigtig godt pladeværksted i ko stalden) Bilen klarede turen uden problemer og hold sig til et sted mellem 7.½ og 8 km pr liter. Vi kørte med Ca 100-110 km det meste af vejen. Det er slet ikke så ringe!
I det mindste kommer jeg ikke til at kede mig! Og ser frem til at løse de små udfordringer! Det er jo en del af glæden ved en gammel bil!
Attachments:
16. maj 2015 kl. 07:57 #102021Smeden
110 IndlægVi prøver lige med et lidt mindre swicth billede!
Attachments:
16. maj 2015 kl. 08:10 #102023
Kai
583 IndlægKan det betale sig med med noget rengøring og smøring, så fjedrene får de mest optimale betingelser? Kan der være lidt slør, som akslerne hænger i, der evt kan udlignes?
Jeg elsker dine opdateringer, skriv endelig mere.
(min A6 2.6 V6 fra 97 har samme forbrug som din, året rundt)17. maj 2015 kl. 11:29 #102069Smeden
110 IndlægHej og tak Kai
Mit nævnte forbrug er jo for en langtur ;-) Det ser desværre lidt anderledes ud hvis vi taler om en tur gennem København i myldretid. Det har jeg endnu ikke regnet nærmere på. Men jeg tør godt spå om en halvering!
Med hensyn til mine fjedre så er første skridt naturligvis at forsøge en renovering! Det er morgendagens projekt! Det kunne jo være det lykkes med lidt snilde! Ellers er mit håb at Jaguaren deler spjældhus med andre biler udstyret med et tilsvarende Bosch system!
17. maj 2015 kl. 16:07 #102073westmus
122 IndlægPersonligt ville jeg have større mistanke til noget i mekanikken går trægere end tiltænkt,pga slitage eller manglende smøring, end at det er fjedrene der er blevet slappe. Sådanne returfjedre placeret på selve spjældakslen er vist almindeligvis (sikkert med vilje) ikke specielt stramme.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.