-
ForfatterIndlæg
-
6. januar 2017 kl. 19:24 #127774
DW
378 IndlægLidt forskellige emner på den lange liste over ting der skal gøres kunne her til aften krydses af og mens der blev krydset af, tikkede en fantastisk besked ind på computeren… Oselli melder min motor klar til afsending, der blev i sagens natur sat endnu et kryds…:_))
Attachments:
8. januar 2017 kl. 18:27 #127889DW
378 IndlægEfter at have arbejdet på flere sider af bilen, falder det mig pludseligt ind at dette køretøj er tegnet med løs hånd og svung, linierne er organiske, ja nærmest svulmende bagtil og straks mere stringente foran. Men det er syntes blødt og behageligt, bliver blot endnu mere tiltalende når der monteres en del som eks. baglygterne fra Lucas og de 3 dele der udgør platformen for dem.
Det giver bilen kant og jeg har i løbet af eftermiddagen, været fanget af synet..Attachments:
8. januar 2017 kl. 19:22 #127895
Ole Wichmann
815 IndlægDet ser godt ud, du er nået til den motiverende del af projektet.
Jeg håber de emballerer den fine motor lidt bedre hvis den skal sendes med GLS ?9. januar 2017 kl. 19:05 #127926DW
378 IndlægOle, tak skal du have.. Som med alle projekter af sådan kaliber er der op og ned, heldigvis mest op..:-))
Jeg har bedt om at få fløjet motoren hjem…9. januar 2017 kl. 21:36 #127928
Soren W
390 IndlægWow Dan, det ser bare godt ud. Sikken en kvalitet du bygger!
9. januar 2017 kl. 21:56 #127929
holmen
456 IndlægOg her sidder jeg og surfer efter nye Smiths instrumenter til min Alpine – og konvertering fra gammel type oliefilter til ny type.
Småting ift storheden i dit projekt Dan10. januar 2017 kl. 17:52 #127943DW
378 IndlægHolmen, Der kan nu være ganske grandiose momenter i selv de små gøremål, de udgør jo efter sigende helheden…
10. januar 2017 kl. 18:11 #127944DW
378 IndlægSkabelon til lædersmeden..:_))
Attachments:
14. januar 2017 kl. 21:20 #128108DW
378 IndlægLidt hyggeligt samlearbejde, håndbremsegreb.
Lidt mere nervepirrende arbejde, skæring og modificering af rude-stag.
Desværre var den ene af holderne flækket, så den må forbi gørtleren og lodes, så er den god som ny.20. januar 2017 kl. 18:33 #128332DW
378 IndlægÈn af de ting opgaver som har hængt på mig som tyggegummi, var en ny løsning på benzin påfyldning.
Den først tænkte, var umiddelbart udtænkt, men ville ikke virke i praksis og umuliggjorde den korrekte placering af reservehjul.
Således, blev 3 personer involveret i hvad der i teorien er lige til, men i praksis krævede lidt mere end som så.
Gørtleren, lodede en ny studs på tanken, pulverlakeren gav den en ny omgang sort silkemat og smeden skar en ny flange i 3mm aluminium.
Undertegnet havde så den udsøgte fornøjelse at få det hele til at passe sammen.
Der blev lidt tilpasning inden det kunne fastmonteres, men resultat udeblev da heller ikke, faktisk bedre end forventet.Attachments:
23. januar 2017 kl. 22:18 #128422DW
378 IndlægEn kasse kom fra England..:-)
Attachments:
24. januar 2017 kl. 16:27 #128439
Soren W
390 IndlægNice, hvad skal du lave i aften..?
24. januar 2017 kl. 18:49 #128442
Søren Navntoft
326 IndlægEn kasse kom fra England..:-)
Ser temmeligt lækkert ud, dét som var i den kasse fra England.
25. januar 2017 kl. 19:46 #128484DW
378 IndlægSoren W, Ikke i aften, derimod fra fredag eftermiddag til søndag middag…:-))
Søren Navntoft, Ja, det får man ikke klage på:-))
Instrumentbordet, kom retur fra maleren og naturligvis, måtte de renoverede Jeager ure lige sættes i.
Attachments:
29. januar 2017 kl. 20:31 #128632DW
378 IndlægWeekend…. Lørdag og søndag blev brugt i garagen, alt i alt 20 timer, som lyder af meget, men går fortvivlende hurtigt, bevares! Der blev da også givet noget fra hånden, men som tidligere nævnt, tager nogle simple ting, bare meget længere tid end forventet.
Samtidig med at min “samle-manual” består af SC Parts reservedels-katalog og en MGA bog med en masse billeder i?
Men jeg glædes dog ved, at der var en del på to-do listen der kunne streges ved lukketid.
Jeg havde håbet på at kunne nå at droppe motoren i, men måtte dog relativ sent lørdag aften, sande at der stadigvæk var nogen vej inden det kunne lade sig?
Men det drejer sig ikke kun om at samle, det handler i den grad også om at lave en liste over de ting som der skal bestilles, for at kunne tage det næste skridt i processen med at få denne bil på vejen igen og selvom der fulgte mange dele med, er der stadigvæk en del der skal erhverves.
Der sker også lidt i kulissen, sadelmageren melder så småt klart på sæder samt sider, så jeg har faktisk lidt travlt med at skulle samle og tilpasse rælingen, mere om den sang senere…
Lidt malurt i bægeret skal der dog også lige til, en spray flaske valgte at forlade sin plads i skabet, i en flot dob salto med skrue, ramte den lige ned i bagklappen som kvitterede med en lille blød bule…&”/€/(%”/!%#/!)… Der skal også være lidt til bule-doktoren…:-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.