-
ForfatterIndlæg
-
18. november 2015 kl. 20:40 #111296
Kondrup
464 Indlægmotortv humor skønt…..
19. november 2015 kl. 10:19 #111329
Soren W
390 IndlægDet er s’gu ikke humor Lars. Han mener det…
19. november 2015 kl. 16:21 #111356
Kondrup
464 IndlægJeg mener det også…. det er humor….
vil i have jeg tager det seriøst, så ville undertekster være top$ ;-)
9. december 2015 kl. 18:12 #112473
Soren W
390 IndlægEr det en overspringshandling at montere sandblæst folie i sine garagevinduer for at øge diskretionen?
Attachments:
9. december 2015 kl. 21:11 #112482
Ole Wichmann
815 IndlægDet må selv dømme om Søren. Mens du har hygget du dig med dine vinduer har jeg afmonteret kølerhjelm, karburatorer, indsugningsmanifold, udstødningsmanifold, køler, oliekøler og kølervæg. Jeg tror jeg er halvvejs til at få motor og gearkasse ud. Desværre er det et grumset billede på grund af lyset.
Attachments:
9. december 2015 kl. 21:23 #112485
Soren W
390 IndlægHvorfor skal du have indsugningsmanifolden af for at hejse motoren op?
Jeg er ca. nået lige så langt…Attachments:
9. december 2015 kl. 21:35 #112490
Ole Wichmann
815 IndlægJeg læste et tip på nettet at boltene ofte knækker hvor udstødningsmanifolden er skruet på udstødningen, så det er lettere at skrue karburartorer og manifold af. Og det var nemt.
10. december 2015 kl. 22:47 #112597
holmen
456 IndlægDer er jo næsten opstået et slags kapløb blandt de få ift motor og gearkasse projekter her hen over vinteren.
Straks jeg er tilbage på matriklen vil jeg sammensætte en kort videobid af status hos undertegnede.
Ingen tvivl om at jeg har trukket nitten ift arbejdsforhold – det kan sku ikke blive meget værre. Jo, hvis det var under åben himmel og med grus som underlag.
Fortsættelsen følger …11. december 2015 kl. 15:46 #112614
Ole Wichmann
815 IndlægPer, du har ikke trukket nitten, du har mere plads end mig. Jeg står i en uopvarmet enkelt garage, men hey, det er ikke frostvejr endnu.
De sidste par dage har jeg kæmpet med forskruningen til kølevandssensoren, der er berygtet for at gro fast. En 5/8″ fastnøgle ville bare dreje rundt. Da det er en kappilarrørs føler der er forbundet med instrumentet og koster 1000 kr kan det betale sig at få den ud i hel tilstand, og den skal ud af topstykket. På grund af kappilarrøret måtte jeg slidse en ringnøgle op for at få den ind over. Men ringnøglen ville også bare dreje rundt på sekskantet.
I dag fabrikerede jeg så et specialværktøjaf en 5/8″ top med indvendig sekskant der blev slidset op og med en arm svejst på. Og det virkede, forskruningen kom løs i første forsøg.
Dejligt når det lykkedes…Attachments:
18. december 2015 kl. 19:17 #112919
Ole Wichmann
815 IndlægSå er der lidt MGB fremskridt:
18. december 2015 kl. 19:43 #112920
holmen
456 IndlægFor satan Ole – mere TV.
Så må jeg til at få ladt batterierne og få lavet endnu en opdatering på Garage TV.
Kunne egentlig godt tænke mig at hive motoren ud og få renset motorrummet, men det må blive næste vinter. Og jeg har kig på en 2,8liter motor – men har svært ved at finde ud af om det er investeringen værd. Hmmm18. december 2015 kl. 21:53 #112924
Ole Wichmann
815 IndlægSå kom motoren ud, hele operationen er forløbet meget smertefrit, jeg havde kun glemt en ledning til baklyskontakten, som jeg måtte fjerne mens motoren hang i luften.
Straks da motor og gearkasse var sat ned på gulvet, bød min nysgerrighed mig at skrue gearkassen af for at se hvad der var galt. Jeg har haft forskellige teorier og der var “full house”, alle teorier gik i opfyldelse.
– Udrykkerlejet var slidt og brækket halvt af så det sad skævt.
– Udrykkerarmen var slidt og knækket i den ene gaffel.
– Navet på trykpladen var deformeret og knækket af.
– Den indvendige krans på navet var brækket af og raslede rundt bag trykpladen.
Det er derfor ikke noget under, at jeg har haft gearskifteproblemer. Det kan nærmere undre at den først brød sammen i september, for at dømme efter sliddet har det været på vej igennem længere tid.Attachments:
18. december 2015 kl. 22:10 #112929
Ole Wichmann
815 IndlægEn nærmere inspektion af de slidte og defekte dele har endnu ikke givet mig svar på årsag og virkning, men de gode nyheder er at splinen ikke har taget skade, så når den nye kobling, trykplade og udrykkerleje der er på vej med posten bliver monteret, er fejlen rettet og problemet løst. Den eneste del jeg mangler er udrykkerarmen, den kan ikke repareres. Men man kan heldigvis købe en rekonditioneret, som det hedder i England.
Problemet er mulig startet med udrykkerlejet, for tappene er næsten slidt helt væk og til sidst er den ene brækket af. Det slid har nok betydet at udrykkerlejet ikke har trykket nok på trykpladen og været årsagen til mine gearskifte problemer. Om udrykkerarmen er bøjet som en følge af at en af tappene er knækket helt af eller om det er en følge af at jeg monterede en slavecylinder med længere vandring, kan jeg ikke finde ud af. Navet fra trykpladen ser ud til at have fået mega mange tæsk med en stor hammer og har samtidig et hul der er slidt helt skævt. Det nav må simpelthen være gået løs på et tidspunkt, eller hele trykpladen ude af centrering måske?
Det utrolige er at koblingen ikke har virket slidt, så jeg kan kun konkludere, at ved sidste koblingsskift, er udrykkerdelene og trykpladen ikke blevet serviceret eller skiftet. Det kan ikke gå så rivende galt i en enkelt koblings levetid.Attachments:
19. december 2015 kl. 20:56 #112971
Ole Wichmann
815 IndlægOK, jeg ved det er overdrevet, men nu tager vi lige Motorrums TV til et helt nyt niveau,
MGB GT sangen.23. december 2015 kl. 22:05 #113109
Ole Wichmann
815 IndlægJulestemningen breder sig så her er der en julehilsen fra motorrummet:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.