Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 383 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg bliver mere og mere glad for stålfælgene med hjulkapsler jo mere jeg kigger på dem. De ville være perfekte hvis det var en stille GT cruiser jeg havde. Men de passer ikke rigtig med Hillclimb stilen, som jo er formålet med bilen, de er kun 4″ brede.
    Der er derfor brug for handling:

#OVERSPRINGSHANDLING NR4
    Lige siden jeg købte min MGB GT har jeg villet undgå de Minilite eller Mineator alle de andre MGBer kørte på. Jeg synes stålfælge er rå, og har altid været vild med den originale brede stålfælg med aluminiums kant der sidder på Triumph TR6. Det kunne se rigtigt fedt ud med sådan et sæt brede sutter.
    Da der for nylig kom et sæt TR6 fælge billigt til salg måtte jeg derfor slå til, man skal aldrig gå ned på fælge.
    Jeg har kun nået at montere dem i den ene side, der er ikke mange mm plads ved skærmkanterne. Jeg har endnu ikke prøvekørt den så jeg ved ikke om forhjulene kan dreje. Men godt ser det ud.

Soren W
    390 Indlæg

Ser godt ud. Hvad er dækstørrelsen? Passer rulleomkredsen med originalmonteringen?

holmen
    456 Indlæg

Det ser nemlig helt rigtigt ud. Efter min mening, meget flottere end trådhjuæ eller
    Minilites.
    Og godt at følge – den er en del af inspiration til at jeg har kastet mig ud i mit projekt. Inklusiv alle overspringshandlingerne

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Søren, dækstørrelsen er 195/65/15, hvilket har en 3% større rulleomkreds end standard 185/70/14.
    195/60/15 ville være lige i øjet, hvis den engang skal have nye dæk.
    Yokohamaerne er 185/60/14 hvilket giver en 6% mindre omkreds.

Per, hvis jeg har inspireret dig til at splitte din bil ad, så bliver jeg helt bekymret. Nej spøg til side, du skal nok få det laver, det er meget spændende.
    Niels Birkemose sætter et højt video niveau med MotorTV og Ultimostile laver også nogle stemningsfyldte fil. Nu er du også begyndt at inkludere video i Holmens Garage, så det lægger jo et alvorligt pres på mig.
    Jeg har som et spædt forsøg prøvet at lave en lille video, for at se om jeg kan finde ud af at sætte den ind her:

https://youtu.be/Z6o7I_xrjOk

Soren W
    390 Indlæg

Hvad nu hvis du monterer 185/65R15. De er lidt smallere, hvis du har pladsproblemer og har lidt mindre rulleomkreds. Er der gode dæk på?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nå det er ved at være længe siden jeg har opdateret, så nu vil jeg endnu engang prøve om jeg også kan få det der video til at virke.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Endelig virker det, men jeg ved ikke hvad jeg skal mene:

Soren W
    390 Indlæg

Nej, nej, nej! Smartphone i XJ6eren…?
    Da jeg købte den, var Dancall biltelefonen afmonteret, men lå stadigvæk i bagagerummet. Spiralantennen var afmonteret fra taget, der hvor der nu sidder en gummiprop. Jeg synes du skal skrive videre på skrivemaskine. Fax testen til Claus og post nogle Polaroider, så må han stå for opsætningen…

Og se så at få ryddet op i garagen..!

Anders Prip
    102 Indlæg

Hvis oprydning i garagen betyder at der kommer flere videoer fra din side Ole, så tilslutter jeg mig din broders opfordring! Disse små klip er med til at kunne overkomme den lange kommende vinter borte fra landevejene; ægte humør/humor indsprøjtninger.

jewer
    894 Indlæg

Hahah, det virker det dér videostads:>) Vi er s’gu alle slaver af udviklingen – det er både fedt og ufedt.

Soren W
    390 Indlæg

BRORmann, jeg er klar i garagen. Roadsteren bakket ind på masonitplader, og hjælmen halvvejs løsnet. Nu skal jeg lige have et par stærke gutter med ud og løfte hjælmen af, så er jeg igang…

Attachments:
    holmen
    456 Indlæg

Det er helt helt fint med MotorTV indslag – mere af den slags. Kombineret med billeder af delene der ligger på værkstedsbænken og gode forklaringer. Det er vejen frem.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

OK, nu er har jeg så småt taget hul på det MotorTV video halløj, og jeg er også kommet på det der Facebook.
    Men jeg havde alligevel aldrig troet at jeg skulle få lyst til at komme på Twitter.
    Men det er lige før, for der kører den morsomste tråd eller hvad det hedder på Twitter #placesalonsowouldratherbe.
    Det er for sjovt, places Alonso would rather be, kun fantasien sætter grænser. Her er kreativitet påkrævet. Find selv de mange gode billeder på Twitter.
    Her er mit beskedne bud:

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

En lille update. Jeg har lige haft MGen startet op, efter en måneds stilstand udendørs, var den meget svær at starte. Det viste sig at være korrosion på rotoren.
    Jeg ville flytte den så Jaguaren kunne få et par dage i ly inden den på lørdag skal i vinterhi. Men koblingen stod helt af med en mærkelig pivelyd, så nu kan jeg slet ikke få den i gear og måtte skubbe den på plads. Når motoren er slukket kan jeg fint skifte gear, så det er heldigvis ikke gearkassen.
    Jeg undskylder for den dårlige lyd på videoen, det blæser meget.

.

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 383 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.