Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Claes
    129 Indlæg

Ja – det var weekend-turene som trak allermest. Men ja – til de 5-6 ture jeg skal køre i den om året så er rigtige plader ikke så nødvendige. Men – det ER jo bare 10 gange sjovere.

Men – jeg er nu ikke ked af at have den holdende – den spiser jo ikke brød – og slet ikke uden pladerne.

dirch glad
    20 Indlæg

Det er de sidste to BOGSTAVER i stelnummeret du kan se produktionsmåneden på. Hvis du spørger på reservedelslageret hos en Fordforhandler, vil de sikker hjælpe dig. Jeg har desværre ikke koderne mere, de var “fast inventar” i inderlommen da jeg var Ford-sælger i 80èrne.

Claes
    129 Indlæg

De eneste bogstaver jeg husker i stelnummeret er GAG, som står forrest. Jeg husker ikke der var flere bogstaver – men kigger når jeg kommer hjem igen.

Tak.

elp
    19 Indlæg

Du kan se tidligere afgift på brugte importbiler her
    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger&_nfls=false
    Har lige kikket (nu jeg havde siden fremme) desværre ingen Granada alle varianter importeret model år 1972-1979.
    Du har ret, den er nok kun noget værd i Tyskland :)
    Erik

Juhle
    8 Indlæg

Hej Claes

Jeg har den Danske brochure på din bil, hvis du skal have en kopi

Lars

Claes
    129 Indlæg

Hej Lars. Det vil jeg meget gerne have, ja! Kan du sende den på min mail? Falkentoft@gmail.com

Juhle
    8 Indlæg

Hej Claes

Skal lige være sikker på modellen

Er det årg 72 gl. model eller er det årg. 77 “ny” model ( Har dem begge :-) )

Send evt. dit navn, adresse mm til mig på
    juhle@webspeed.dk
    så sender jeg dig kopien pr. post

Lars

Juhle
    8 Indlæg

Hej Claes

Har ikke modtaget mail fra dig endnu !!

Claes
    129 Indlæg

Ved i om man kan få SKAT til at beregne afgiften udfra bilens produktionsdag via stelnummeret – eller skal man død og pine gå efter 1. registreringsdato? Jeg er ret overbevist om min Granada er produceret i slut 1976 – og det vil have en del af sige i forhold til årgang sent 1977. Priserne steg ret kraftigt i den periode.

Uno
    27 Indlæg

Claes,

Mig bekendt er det første registreringsdato der altid tæller..

jewer
    894 Indlæg

…Og jeg mener Uno har ret. Sådan har det har været i mange år.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Claes, jeg kan ikke lige se hvornår din bil er indregistreret første gang, men måske bliver du “reddet” af, at registreringsafgiften steg i 1977:

Ikke over 15.000 kr.                                                       105 % af prisen

Over 15.000 kr.                                                              15.750 kr. af 15.000 kr. og 180 % af resten

Claes
    129 Indlæg

Tak for svarene. Grunden til jeg spørger mht. produktionsdato er, at jeg ved at man har brugt den beviselige produktionsdato i flere tilfælde af registrering af Corvetterne. Således at bilerne jo på den måde var veteraner et år før end ellers.

Min bil er registreret første gang 11. Januar jr. mine papirer. Tilmed var den oprindelige Ford-demobil – så har nok kørt noget tid inden den blev indregistreret til 1. ejer.

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.