Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Søger tips og gode råd mht. at hente bil i Italien
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Peter Cocopelli
    79 Indlæg

hmmm – har måske fundet mig en bil i nærheden af Rom som kunne være noget for mig.
    Forudsætter at den – måske – kan klare turen hjem på 2000km til København, når jeg nu flyver ned for at hente den.

Men så melder et par praktiske spørgsmål sig. Forstår jeg skal bruge tyske prøve skilte. Men hvor får jeg lige dem fra – når jeg nu sidder her i København.?

Og hvem ringer jeg til når jeg nu holder syd for München en kold regnvejsaften kl 23 – og bilen nægter at fortsætte?

???????

Niels Abild
    218 Indlæg

gør som jeg få en italiener med,og betal hans flyver tilbage til rom,det er det næmeste,men husk at få de rigtige papirer med,det er et helvede hvis du bliver stoppet og ikke har papirene med
    kapelmesteren

Kai
    583 Indlæg

Godt nok har Niels Birkemose måske mest hentet biler i Engeland, men prøv at skriv direkte til ham, og få løst de første problemer der, det med pladerne.
    Italiener, med bilinteresse, ham med cefeen i Odense, kunne være et bud. Måske han giver en kaffe og en snak, hvis du ruller en tur til Odense.

Runesten
    222 Indlæg

Stelvio i Målev har stor erfaring med at hente biler hjem fra Italien ser det ud til når man kigger på deres hjemmeside. De kigger vist også med herinde af og til, så måske det var en ide at tage forbi dem til en lille snak.
    Er det endnu en Porsche du skal have?

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Peter jeg mener at kunne huske noget med, at der er et lille dansk ejet firma vist nok med base i Flensborg, som mod lidt ekstra betaling henter et saet tyske proeveplader til dig og sender dem til din adresse hvorend i DK du saa er.

Hmmm… naar nu du er nede i stoevlelandet, holder du saa ikke lige et vaagent oeje efter en fin Montreal til mig?
    Den maa bare ikke vaere roed, og saa skal den naturligvis fremstaa saa original som muligt. :-)

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Det praktiske kan de andre bedre hjælpe med.
    Men hvis du vil køre den hjem (det ville jeg gøre…), så medbring Niels Birkemose… !

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Forsøg det ikke i en Lotus! Men ja, tag Birkemose med under alle omstændigheder. Og en italienskkyndig. Er det en firepersoners, så tager jeg også gerne med!

Uno
    27 Indlæg

Vi hentede en ældre Ferrari i Rom for nogle år siden. Kørte 4 mand ned i en Golf pakket med værktøj for en sikkerheds skyld. Ferrarien var fin, den blev købt, synet og omregistreret på Italienske plader til min ven som købte den så han kunne køre nordpå med korrekt forsikring etc. På færgen Puttgarten Rødby blev der så sat de Danske prøveskilte på.

Hvordan gik turen iøvrigt? Jo 200 km nord for Rom, sagde det pludselig et stort BANG og koblingen gik på GOLFEN.
    Selvom vi havde alt værktøj med kunne de ikke skaffe ny kobling til lige netop den Golf model, så vi kørte hjem 1800 km helt uden at kunne koble ud, heldigvis ingen kø i Tyskland så det gik… Ferrarien kørte perfekt.

Erik Bossing
    37 Indlæg

Tyske prøveplader kan købes her:

http://www.transit-plate.eu/

De må kære i hele Europa, OGSÅ i Danmark, men KUN fra grænsen og hjem !

Enig med at Stelvio er et super godt bud på hjælp. En god ven fik hentet en bil for nogle år siden.
    Helt igennem god service fra Stelvio.

Erik Bossing
    37 Indlæg

Tyske prøveplader kan købes her:

http://www.transit-plate.eu/

De må køre i hele Europa, OGSÅ i Danmark, men KUN fra grænsen og hjem !

Enig med at Stelvio er et super godt bud på hjælp. En god ven fik hentet en bil for nogle år siden.
    Helt igennem god service fra Stelvio.

Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Tak for alle de gode råd. Det er en lavpris klassiker jeg har i kikkerten denne gang – bl.a. med plads til 3 børn på bagsædet. Så der skal skæres helt ind til benet for det kan hænge sammen.

Og Ja – det er godt nok tillokkende at drage afsted 3-4 viaretro-nørder på eventyr – især lige nu efter en lang og kedelig vinter.

Men risikoen for at stå nord for Rom og se på en bil, som jeg måske alligevel ikke har lyst til at eje efter et nærmere øjesyn. Og så samtidig have ansvaret for at vi skal alle skal hjem igen – hmmm ved nu ikke rigtigt lige – Gør det nok ikke nemmere at sige nej.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.