Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Sunday Morning Drive med Classic Car Club of Hong Kong
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 78 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Yup Ib Erik, man maa sige at den lille Trueno er for alvor ude og lege med nogle af de tunge drenge! Men jeg imponeres stadig over hvor velmodtaget den altid er. Hvis der rent faktisk er nogle som snobber omkring min lille Toyota, saa er de i det mindste hoeflige nok til at holde det for dem selv… :-)

Det kraevede da lige en anelse tilvaening med de Japser sidespejle helt ude paa skaermene. Men det fungere faktisk fabelagtigt! Naar du sidder og kigger lige frem paa vejen, saa falder det som foregaar i sidespejlene helt naturligt ind i dit synsfelt. Saa om noget goer de det faktisk nemmere at holde sig orienteret omkring al traffikken omkring dig.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Nu er jeg jo så selv hoppet på Japanerbølgen, omend ikke i Trueneo-klassen og noget nyere.
    Så dine rapporter ude fra Østen har da haft noget effekt :-D

Skønheden i, og det fascinerende ved en bil, behøver jo heldigvis ikke være ækvivalent med bilens pris :-)

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Hej Anders

Så er din fremragende tråd repareret og lækker igen.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

@ Ib Erik,
    Yup, har ogsaa vaeret inde og kommenter paa din Prelude. Skoen bil!! :-)
    Og helt enig i at pris og glaede ved en klassiker ikke noedvendigvis foelges. En af de biler jeg har haft stoerst foeleser for og som jeg stadig i dag fortryder mest at have solgt, er min gamle Sunbeam Imp Sport som jeg koebte for 800 pund mens jeg boede i Oxford. Okay, efter jeg blev faerdig med at renovere den havde den unaegtligt kostet mig lidt mere, men det var stadig en meget billig klassiker.

@ Soeren,
    Tusind tak for det! :-D
    Jeg har fuld forstaaelse for at det koster maengder af tid at holde saadan et site koerende og i top form.
    Tusind tak til jer alle tre for at I giver os denne ‘legeplads’, hvor vi kan nyde vores faelles hobby… ;-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tid til en update, for mens den laekkende benzinpumpe paa min Trueno desvaerre dikterede, at jeg ikke kunne deltage i SMD i denne maaned, saa gik det op for mig, at jeg faktisk havde glemt at dele billederne jeg tog i februar med jer…

Vi moedtes naturligvis som altid ude foran The Royal Yacht Club i Causeway Bay ovre paa Hong Kong oeen.
    Vejret var lidt graat og trist denne morgen, og da vi ogsaa befandt os midt i festlighederne for Chinese New Year, saa var fremmoedet desvaerre ikke overvaeldende denne gang.

Fan-80’er-tastisk… :-)

Som altid saa var Keith til stede med sin dejlige E-type.

Og Dominique lod sin Bertone 2000GTV, De Tomaso Mangusta og 964 Turbo 3,6 hvile denne soendag, og troppede i stedet op med sin ganske perfekte Ferrari 512BBi, som han for ganske nyelig havde faaet til Hong Kong.
    Pyha… hvor er saadan en dog modbydeligt cool…

Denne lille Zagato har jeg delt med jer flere gange foer, men hvis I er som jeg, saa bliver I aldrig traette af at beundre den… :-)

Vi tog den saedvanlige tur op til Sai Kung for at moedes med de andre.
    328GTS – E-type – Guilietta SZ

Heldigvis var fremmoedet her en anelse bedre.

JaJaJa… jeg ved det godt. Dette er ikke en klassiker! Men jeg er altsaa ligeglad, for det er til gengaeld en gudesmuk youngtimer, som koerer helt vidunderligt…

Og nej, dette er heller ikke en klassiker (endnu). Men jeg ejede selv en i bordeauxroed metallic sidst i 90’erne, og jeg blev da helt nostalgisk da jeg stod ved siden af dette virkelig fine eksemplar. Jeg skal sent glemme de skoenne koereegenskaber den boed paa…

Selvom jeg personligt synes den mere almindelig GT er koennere end den dyrere GTS, saa bliver man jo noedt til at stoppe op og beundre de tidsloese linier, naar man er heldig nok til at moede en Dino i egen person!

Men jeg maatte alligevel haste videre, for laengere nede paa parkerings pladsen havde jeg spottet noget som for alvor fik min puls i vejret.

Jeg ved godt det er skoert, men skal jeg foelge min mave-fornemmelse, saa var der ingen tvivl om, at det var denne fabelagtige lille 240Z som gjorde mest for mig paa denne soendag. Det er stadig en klassiker som staar MEGET hoejt paa min oenskeliste! Saerligt naar den fremstaar i saa usandsynligt flot stand som denne gjorde.

Fraek maade at lave dobbelt afgangsroer paa.

Denne sjove lille Subaru havde jeg ogsaa set foer, men den havde faaet nye tidstypiske alufaelge siden sidst.

Og denne gang fik jeg ogsaa et billede af det sjaedne Weber indsugnings manifold og dobbelt downdraught karburator som fik den lille flat-4 til at lyde umaadeligt godt !

Ihhhh… hvor jeg dog haaber at min Trueno er mobil igen inden naeste Sunday Morning Drive…

Kai
    583 Indlæg

Sådan en Subaru har der kørt rundt her i Herlev, den er godt nok spøjs og anderledes.
    Jeg er helt med dig, med 240z, hvor er den bare gennemført og smuk, som den står der.
    Sådan en rykker højere og højere op, på min personlige hitliste.
    Har du set den der er ved Stelvio (eller har været)?
    Jeg bliver helt salig!

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

240Z’en er direkte sex’et !!!
    Især detaljen med udstødningen.
    Dét ville jeg gerne lave, men jeg har ikke frihøjde (har målt :-) ).
    Endnu en stribe vidunderlige billeder fra Anders’s hånd.

Klub viaRETRO må arrangere en rabat-rejse :-)

PS. En video-snas, med lyden fra den søde lille Subaru… ???
    Please… :-)

Kai
    583 Indlæg
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Jo, Stelvios 240Z ser ud til at vaere lavet paa den helt rigtige maade.
    Den er maaske liiige en anelse for modificeret for min smag, og H-seler sammen med hoejryggede forstole er altsaa en no-no…
    Men den skal uden tvivl nok goere en entusiast glad!

Hmmm… en video af den besynderlige lille Subaru? Tjoo… jeg skal da se hvad jeg kan goere Ib Erik…

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Endnu en lidt forsinket opdatering paa min SMD traad fra livet i Hong Kong.

Min lille Trueno er netop blevet koereklar igen (ENDELIG!!).
    Men det var ikke tilfaeldet da vi rundede foerste soendag i maj maaned. Til alt held saa havde min engelske kammerat Ben Maloy netop faaet nyt legetoej. I skarp kontrast til hans lille Lotus Elise S1, saa var han blevet den lykkelige ejer af en majestatisk Mercedes-Benz 280S (W108), og den boed jo paa rigelig med plads til at jeg kunne ‘ride shotgun’…
    :-D

Bens fine W108 er i oevrigt leveret til Hong Kong fra ny. De fleste klassikere herude i dag er importerede, saa det er lidt sjovt at finde en bil med HK historie…

Ben har planer om et saet hvidkantsdaek som jeg tror vil staa fint til det cremehvide tag, men ellers skal den gamle Merc’er bare koeres og nydes.

To aerkerivaler fra 80’erne moedes igen : Porsche 911 Turbo 3,3 og BMW M 635 CSi

Saedvanen tro koerte vi mod vores andet rendezvous lige uden for Sai Kung for at moedes med fastlands beboerne.
    Den fine W108 boed paa hoej luksus mens den dejlige reakke-6 brummende trygt ude foran…

I Sai Kung var der et ganske fint fremmoede, omend det i hoej udstraekning er “Tordenskjolds Soldater”.

Velsagtens de fraekkeste baglygter i nyere tid!!

En flok asiatiske biltosser…!! ;-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ligesaa vel som jeg noed passagersaedet i Ben’s smukke W108 paa sidste SMD, saa var det daelme dejligt at vaere tilbage bag rattet af min lille Trueno (inkl. ny benzinpumpe) i soendags til Classic Car Club of Hong Kong’s juni koeretur.
    Det er ved at vaere rigtig sommer herude, saa vi havde hoej solskin og 38 grader hele dagen. Naturligvis lige med undtagelse af et temmelig voldsomt og typisk asiatisk 10 minutters regnskyl lige som vi ankom til parkeringspladsen udenfor The Royal Hong Kong Yacht Club kl. 07:30 om morgenen.

Da denne italienske godte trillede ind paa pladsen faldt jeg – og vel sagtens samtlige andre – fuldstaendigt paa roeven!
    Jeg ved ikke om den noedvendigvis er super fotogen, men i virkeligheden er den altsaa bare eventyrligt smuk og velskabt!

Sig det langsomt: Cam – Pag – Nolo ….
    Smager godt ik?? ;-)

Uha, her gad jeg godt at opholde mig!!
    Den fine Kyalami er endda manuel. Yummie… :-)

Saa gik turen gennem den vestlige tunnel fra Hong Kong oeen og over paa fastlandet. Min engelske kammerat Moray har netop solgt sin Mini Cooper S, og venter nu paa at papirene bliver behandlet for importen af hans nyrenoverede BMW 3,0 CSi. Indtil da kunne jeg tilbyde ham passagersaedet i min Trueno, og stak ham straks mit kamera med straenge instrukser om at skyde saa mange billeder muligt af alt hvad der var gammelt og bevaegede sig.
    Fyfoej hvor saadan en 4,7 liters Maser V8 lyder laekker naar den diskret med bestemt buldre sig vej gennem en tunnel!!

Vi trillede ind paa parkerings pladsen lidt udenfor Sai Kung omkring kl. 0815, hvor der allerede holdt adskillige fine klassikere og youngtimere og ventede paa os…

Dominique lod som saa ofte foer baade 512BBi, Mangusta og 964 Turbo 3,6 staa der hjemme, for at nyde sin elskede Bertone 2000 GTV.

Den fine Giulietta 1600 Veloce havde faaet nye faelge og korrekte daek siden sidst jeg saa den.

Dejligt patineret TR3.

Efter den obligatoriske daeksparken fortsatte turen af lidt mindre veje gennem smuk natur op mod Beas River Country Park naer Fanling, hvor vores brunch ventede os.
    Det meste af vejen fulgtes vi med denne skoenne lille Spider.

Min kammerat Ben er stadig pavestolt over sin smukke W108.

Den lille 1600 Twincam 2T-GEU motor spandt dejligt igen paa hele turen takket vaerd sin nye benzinpumpe.
    Dybt vanedannende…

Min kammerat Olivers pragtfulde 930 Turbo bliver jeg sjaeldent traet af at nyde synet og ikke mindst lyden af!

Ny moeder gammel. Egentlig er hverken af disse to lige min kop te, men skulle jeg vaelge, ja saa behoevede jeg ikke meget betaenkningstid foer jeg sad i den aeldste af de to…

Okay, at en W126 efterhaanden ogsaa betragtes som en klassiker skal selv jeg ogsaa lige vaenne mig til.
    Men naar et tidligt eksemplar sttar saa fint og uspoleret som her, saa er det faktisk en ganske tiltalende cruiser…

Efter vores brunch sprang Moray og jeg igen ind i min Trueno og fulgtes med Oliver og hans soen i deres 930 Turbo ned til en forhandler af diverse meget eksklusive biler. Ikke for at se paa deres mange faa-maaneder-gamle Lamborghini, Ferrari, Bentley, Aston, Maybach og saagar en Gumpert Apollo. Nope, men de havde netop faaet en meget original Datsun 260Z i hus, og den fristede egentlig alle mand betragtligt mere… ;-)

Hoejdepunktet paa denne skoenne soendag??
    Tjooo… den sjaeldne Maserati Kyalami fangede virkelig min interesse og ikke mindst fantasi!
    Men en endnu bedre foelelse var det blot at nyde min lille Nippon klassiker igen… :-D

Jacob B
    216 Indlæg

Tak for endnu en fantastisk rejse rundt i en helt anden, og alligevel ikke så forskellig, klassiker kultur på den anden side af kloden.

De fine biler dukker jo også op til træf herhjemme i lille Danmark, men der er bare også mange slidte/patinerede i mellem… Ud fra dine, i øvrigt altid fine, billeder, så er det næsten kun suttede bolcher i HK?

Og selvom det måske er selvmål, er jeg så den eneste der synes, at Maserati’en nærmest er snydt ud af næsen på Lancia Gamma’en? (eller omvendt)

I øvrigt godt at se, at den fine Trueno er kørende igen :-)

Dennis
    217 Indlæg

Super tråd den her Anders. Den får mig til og længes efter biludstillinger i Japan igen. Man ser så mange anderledes biler derude (din Trueno er bestemt en af disse) og ofte så er der heller ikke meget kompromis i folks bilvalg derude. Der kører altså nogle vilde biler rundt i Hong Kong, Japan, Malaysia osv.

Den S30 er bare super lækker, den ser helt rigtig ud. MEN den sorte NSX, uha da da sådan en måtte gerne stå i min garage.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tak De Herrer. Jeg synes jo det er lidt spasst at kunne dele mine klassikere oplevelser her i Hong Kong med ligesindede hjemme i DK. Dejligt at I nyder traaden… :-)

Jacob, nu er der rigtig mange her i Hong Kong, der har penge paa en maade som vi nok naesten ikke kan forstaa hjemme i lille Danmark. Det er vitterligt ganske forrygt! Den slags finanser forklarer maaske hvorfor og hvordan saa mange af klassikerne herude fremstaar i saa fin stand. Men husk ogsaa paa at billeder er taknemmelige. Der er rent faktisk biler herude som baerer praeg af mange aars entusiastisk brug. Den lille blaa Triumph TR3 for eksempel er virkelig gennemfoert patineret – nok lige paa graensen af slidt. Den oser langt vaek af sjael og historie. Jeg elsker den! Ejeren af den smukke Maserati Kyalami er i oevrigt ogsaa ejer af den vanvittigt skoenne Alfa-Romeo Giulietta SZ, som jeg har taget billeder af et utal af gange. Ogsaa den fraekke lille SZ har en pragtfuld patina – omend ikke helt saa udpraeget som TR3’eren. Ejeren har haft bilen i hele 24 aar, og koebte den som hans hverdagsbil og eneste bil dengang han laeste paa universitetet. Mens han i dag ejer adskillige biler, saa bruger han stadig SZ’eren flittigt og tager den ofte gennem den travle bymidte for at komme til og fra arbejde. Den bliver tydeligvis passet og plejet som den boer, men den er ikke blevet renoveret siden dengang den fungerede som hverdagstransport, og det ses (heldigvis)…

Det er klart at mange af klassikerne som jeg beundre herude ogsaa ses hjemme i Danmark og det oevrige Europa. Men der er da undtagelser, og faktisk finder jeg en enorm glaede i, at jeg selv faar lov til nyde en som netop aldrig ses paa Kaloe, Gavnoe eller Kastellet. Som Dennis ogsaa siger, saa er Trueno’en bestemt anderledes – i hvert fald set med danske oejne. Jeg synes det er et rigtig privilegie at faa denne oplevelse.

Men naar det nu er sagt. Dennis, jeg byttede ogsaa gerne min Trueno for den gudesmukke 240Z. ;-)
    Og mens mange af de NSX som koerer her i Hong Kong desvaerre er med automatgear (BLASFEMI…!!), saa er netop den sorte der heldigvis med en manuel gearkasse, som det jo hoerer sig til i en saadan omdrejningsvillig lille sportsvogn.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

I oevirigt Jacob, en Lancia Gamma Coupe blev vist praesenteret i 1977 saa vidt jeg husker.
    En Maserati Kyalami kom til verden i 1976, men var jo til gengaeld praktisk taget identisk (hvad design angaar) med Tjaarda’s De Tomaso Longchamp, som saa dagens lys allerede i 1972.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 78 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.