Forum Arrangementer/Rejser: Hvor, hvornår, hvem og hvordan? Track day med klassisk bil gruppe hos TCD
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #102931
    Erik Bossing
    37 Indlæg

    Hej alle

    Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på at TCD (Track Club Danmark) har et arrangement på Sturup LØRDAG DEN 13/6 kl.. 12 – 17 hvor der er en dedikeret gruppe til klassiske biler.

    Det giver alle muligheden for at prøve deres klassiker under sikre forhold på en bane.

    Se mere her::

    Vi stiller selv nok med bl.a.. En Porsche 914 2,0, en Alfa Romeo Bertone, en BMW E9 og nok også en 635Csi

    TCD har arrangeret track days i mange år og lægger stor vægt på sikkerhed, og “begynder grupper”, hvor der kan gives vejledning og råd om at køre sikkert på en bane.

    Så kom bare frisk – det er IKKE et racerløb. Man må godt køre “forsigtigt hurtigt”. Vi garanterer at I står ud af bilerne med et smil :-)

    #102933
    Erik Bossing
    37 Indlæg

    Linket til TCD kom ikke med……..

    Her er det: http://forum.track-club.dk/viewtopic.php?f=1&t=3130

    #102942
    Klaus R
    143 Indlæg

    Lidt med Alfetta GT’en fra sidste gang. Det er bare noget der skal prøves.

    #102945
    stefan
    147 Indlæg

    Kan kun anbefales! Jeg sidder desværre over denne gang. Jeg tør dog godt love at alle kommer glade ud ad bilen, samt at alt foregår, så alle er trygge. Og så oven i købet med kyndig vejledning i rart selskab!

    #102990
    Bo
    44 Indlæg

    Kan kun bakke op om arr. Kører normalt trackday for moderne biler og det er skide sjovt. Når min klassiske bil er færdig vil jeg helt sikkert komme til ovenstående arr.

    Venlig hilsen

    Bo

    #103300
    Erik Bossing
    37 Indlæg

    Der er jo også 2 grupper for “almindelige” biler, hvis I hellere vil prøve det.

    Vi har:
    Begyder / let øvede
    og
    Erfarne

    Så kom frisk med til en god dag med andre glade track day kørere.

    #103424
    Per Einarsson
    120 Indlæg

    Jeg er tilmeldt i Giulietta Sprint (1959)

    #103790
    Madirazza
    21 Indlæg

    Jeg var en af de, desværre alt for få, der havde taget opfordingen og mulighed for at tage sin klassiker med på bane. Det var en super dag med godt vejr, humøret var i top og de gamle biler klarede sig rigtig fint :-)

    Jeg lavede lidt video, og til de interesserede er der her lidt onboard fra min Porsche 911. Den gør sig godt på banen, langt bedre end dens rygte, men den konklusion er jo truffet før her på ViaRETRO.

    Enjoy!
    /Madirazza

    #103966
    Per Einarsson
    120 Indlæg

    Tak for en hyggelig dag i den svenske sol. Sturup er sådan en hel amerikansk oplevelse, synes jeg. Måske var det de to Mustangs der gjorde det?
    Her er mine optagelser – man ser også Michaels labre 911’er i aktion :)

    #104121
    Madirazza
    21 Indlæg

    Fin video Per :-)

    #104620
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

    Jeg er pjattet med din logik Per! :-)
    “Hov! Der var noget som sagde KLONK! Hvad mon det var? Naa, saa koerer jeg bare Giulietta’en lidt haardere end jeg plejer…” HaHaHa… fed stil… ;-)
    Men ihhhh… jeg bliver altsaa heller aldrig traet af at hoere din Giulietta synge for fuld udblaesning. Minder mig om turen jeg fik bag rattet sidst vi moedtes paa AJ-tanken. Saa absolut pragtfuldt!

    #104667
    Per Einarsson
    120 Indlæg

    hehe – det var iøvrigt min krængningsstabilisator der har et meget klodset led mellem selve krængeren og forbindelesarmen til chassiset.
    Og lige deeeet sving på Sturup er jo et hvor man virkelig bremser ind på det ene hjørne :)
    Jeg var altså ægte bekymret … men bilen er jo lavet af jern; og det kan jo ikke gå i stykker …

    #105236
    Erik Bossing
    37 Indlæg

    VI KØRER IGEN… :-) :-)

    Nu er TCD igen på banen med en klasikker gruppe på Sturup Racevay den 19. auagust – “After Work” arrangement

    Læs mere her – http://forum.track-club.dk/viewtopic.php?f=1&t=3160

    Vi håber at se flere af jer – så kom frisk.
    Inspirationen findes i stor stil i de dejlige videoer ovenfor !!

    #105256
    Jensby
    39 Indlæg

    Kunne være de 47 vilde heste i A112eren skulle slippes løs, Sturup er nok den bane den passer bedst ! Den har allerede fartstriben for ekstra topfart
    Har været med for år tilbage i en S-Max og det var skidesjovt og lærerigt, og kan kun anbefales.
    Erik

    #105281
    Klaus R
    143 Indlæg

    Jep – det kan kun anbefales!!!
    Næste gang skal knækfronten afprøves :-)

    Mød frem og støt op om dette arrangement – det er sk… sjovt, og man får en helt ny oplevelse med sin klassiske bil.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.