-
ForfatterIndlæg
-
1. juni 2015 kl. 09:06 #102931
Erik Bossing
37 IndlægHej alle
Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på at TCD (Track Club Danmark) har et arrangement på Sturup LØRDAG DEN 13/6 kl.. 12 – 17 hvor der er en dedikeret gruppe til klassiske biler.
Det giver alle muligheden for at prøve deres klassiker under sikre forhold på en bane.
Vi stiller selv nok med bl.a.. En Porsche 914 2,0, en Alfa Romeo Bertone, en BMW E9 og nok også en 635Csi
TCD har arrangeret track days i mange år og lægger stor vægt på sikkerhed, og “begynder grupper”, hvor der kan gives vejledning og råd om at køre sikkert på en bane.
Så kom bare frisk – det er IKKE et racerløb. Man må godt køre “forsigtigt hurtigt”. Vi garanterer at I står ud af bilerne med et smil :-)
1. juni 2015 kl. 09:09 #102933
Erik Bossing
37 IndlægLinket til TCD kom ikke med……..
Her er det: http://forum.track-club.dk/viewtopic.php?f=1&t=3130
1. juni 2015 kl. 11:56 #102942
Klaus R
143 Indlæg1. juni 2015 kl. 16:51 #102945
stefan
147 IndlægKan kun anbefales! Jeg sidder desværre over denne gang. Jeg tør dog godt love at alle kommer glade ud ad bilen, samt at alt foregår, så alle er trygge. Og så oven i købet med kyndig vejledning i rart selskab!
2. juni 2015 kl. 07:41 #102990
Bo
44 IndlægKan kun bakke op om arr. Kører normalt trackday for moderne biler og det er skide sjovt. Når min klassiske bil er færdig vil jeg helt sikkert komme til ovenstående arr.
Venlig hilsen
Bo
7. juni 2015 kl. 08:27 #103300
Erik Bossing
37 IndlægDer er jo også 2 grupper for “almindelige” biler, hvis I hellere vil prøve det.
Vi har:
Begyder / let øvede
og
ErfarneSå kom frisk med til en god dag med andre glade track day kørere.
7. juni 2015 kl. 23:17 #103424
Per Einarsson
120 IndlægJeg er tilmeldt i Giulietta Sprint (1959)
15. juni 2015 kl. 22:25 #103790
Madirazza
21 IndlægJeg var en af de, desværre alt for få, der havde taget opfordingen og mulighed for at tage sin klassiker med på bane. Det var en super dag med godt vejr, humøret var i top og de gamle biler klarede sig rigtig fint :-)
Jeg lavede lidt video, og til de interesserede er der her lidt onboard fra min Porsche 911. Den gør sig godt på banen, langt bedre end dens rygte, men den konklusion er jo truffet før her på ViaRETRO.
Enjoy!
/Madirazza20. juni 2015 kl. 00:02 #103966
Per Einarsson
120 IndlægTak for en hyggelig dag i den svenske sol. Sturup er sådan en hel amerikansk oplevelse, synes jeg. Måske var det de to Mustangs der gjorde det?
Her er mine optagelser – man ser også Michaels labre 911’er i aktion :)24. juni 2015 kl. 12:41 #104121
Madirazza
21 IndlægFin video Per :-)
4. juli 2015 kl. 19:59 #104620
Anders Bilidt
648 IndlægJeg er pjattet med din logik Per! :-)
“Hov! Der var noget som sagde KLONK! Hvad mon det var? Naa, saa koerer jeg bare Giulietta’en lidt haardere end jeg plejer…” HaHaHa… fed stil… ;-)
Men ihhhh… jeg bliver altsaa heller aldrig traet af at hoere din Giulietta synge for fuld udblaesning. Minder mig om turen jeg fik bag rattet sidst vi moedtes paa AJ-tanken. Saa absolut pragtfuldt!6. juli 2015 kl. 13:47 #104667
Per Einarsson
120 Indlæghehe – det var iøvrigt min krængningsstabilisator der har et meget klodset led mellem selve krængeren og forbindelesarmen til chassiset.
Og lige deeeet sving på Sturup er jo et hvor man virkelig bremser ind på det ene hjørne :)
Jeg var altså ægte bekymret … men bilen er jo lavet af jern; og det kan jo ikke gå i stykker …19. juli 2015 kl. 08:57 #105236
Erik Bossing
37 IndlægVI KØRER IGEN… :-) :-)
Nu er TCD igen på banen med en klasikker gruppe på Sturup Racevay den 19. auagust – “After Work” arrangement
Læs mere her – http://forum.track-club.dk/viewtopic.php?f=1&t=3160
Vi håber at se flere af jer – så kom frisk.
Inspirationen findes i stor stil i de dejlige videoer ovenfor !!19. juli 2015 kl. 19:53 #105256
Jensby
39 IndlægKunne være de 47 vilde heste i A112eren skulle slippes løs, Sturup er nok den bane den passer bedst ! Den har allerede fartstriben for ekstra topfart
Har været med for år tilbage i en S-Max og det var skidesjovt og lærerigt, og kan kun anbefales.
Erik19. juli 2015 kl. 23:25 #105281
Klaus R
143 IndlægJep – det kan kun anbefales!!!
Næste gang skal knækfronten afprøves :-)Mød frem og støt op om dette arrangement – det er sk… sjovt, og man får en helt ny oplevelse med sin klassiske bil.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

