-
ForfatterIndlæg
-
29. marts 2013 kl. 19:42 #53791
Kai
583 Indlæg@Kai said:
Hej Søren.Kan du løfte kontrastfarven lidt på markeringen her?

Måske skal jeg overveje briller, men jeg har svært ved at se om det er side 33 eller 34, der er markeret.
Kan du evt. og lave en std. “første side-en side tilbage-en side frem-sidste side” knap?
Host, host.
Så du denne, Søren?
29. marts 2013 kl. 23:58 #53795
Søren Navntoft
326 IndlægKai, den er skam noteret og kommer med i næste store opdatering af Forum.
Du skal da vist have nogle halspastiller med den grimme hoste du har pådraget dig.
30. marts 2013 kl. 07:04 #53797
Kai
583 Indlæg@Søren Navntoft said:
Kai, den er skam noteret og kommer med i næste store opdatering af Forum.Du skal da vist have nogle halspastiller med den grimme hoste du har pådraget dig.
Jeg har forsøgt at smøre halsen med tandhjul og kugleleje, og det ser ud til at virke :-)
27. april 2013 kl. 21:04 #54446
Ryhl
303 IndlægJeg har i den senere tid, oplevet meget langsomme reaktionstider, på forsidens visning (i højre side) af nyeste indlæg, på forum, og senest også i bloggen. En dag gik der 6 timer, før et nyt forumindlæg fra et andet medlem figurerede, selvom det var at finde i forum..
Der er også generelt langsomme svartider, ved sideskift osv.. hvis i ikke selv er opmærksomme på det, er det hermed bragt videre.
1. maj 2013 kl. 15:03 #54541
Kai
583 IndlægLidt i relation til ovenstående, uden at være sikker!
det er som om at der mangler noget cache-indstilling på hele websitets struktur.
Hver gang jeg bladrer frem, og tilbage igen, så skal det hele opbygges igen, helt forfra med logoer, menuer, usw.
Dette kan specielt ses på en Android med Opera, hvor det hele går lidt langsommere, men det kan også sagtens konstateres på en Win7/Firefox.
Jeg er ikke klog på programmering, men kan der ikke være noget om snakken?
2. maj 2013 kl. 00:24 #54561
Søren Navntoft
326 IndlægHmm, cachesystemet laver ret beset kun en “flad” HTML-fil af forsiden og de enkelte indlæg. Hver 10 min. re-cacher systemet. Forum, RUBRIK og andre sektioner kører ikke med caché, da det bliver noget rod, med mange efterfølgende indlæg kort efter hinanden.
Cache systemet benytter noget vi kalder super-cached sider, i tilfælde af besøg mens systemet re-cacher, så får læserene dem serveret. Måske det er denne funktion som spiller os et puds.
Det vil jeg undersøge nærmere imorgen.
Tak for oplysningen
2. maj 2013 kl. 05:53 #54563
Kai
583 IndlægDu er velkommen.
5. september 2013 kl. 20:22 #56123
Ryhl
303 IndlægUDOVER at Viaretro sitet har enormt lange svartider, ind imellem er angrebet at hackere, – oplever jeg at det er ufatteligt dårligt fungerende …
Ind imellem kan man slet ikke logge på, eller komme på – eller bliver smidt af …
Det handler vel om server-situationen, – f.eks. er selv amerikanske sider langt mere velfungerende, stabile og hurtige …..
Skulle i ikke overveje en anden udbyder ?
5. september 2013 kl. 21:52 #56124
Søren Navntoft
326 IndlægRyhl, du har ganske ret. Udover den generelle hastighed på sitet er generende langsom, har vi siden hacker angrebet oplevet et stigende antal små fejl grundet at filtilladelser og rettigheder er blevet ændret af sikkerhedsårsager. Dette har vi været nødt til at finde os i, da det er blevet os pålagt af udbyder. Yderligere har vi slået caching fra, hvilket har medført, at hastigheden er blevet endnu langsommere.
Flere har skrevet til os angående problemer med bl.a login og brug af forum osv. Det er kritisk og ganske uholdbart.
Vi har dog fået en aftale på plads med en ny serverløsning, en stor og kraftig, med masser af plads. Flytningen af sitet vil ske omkring den 1. oktober og vi håber at vi med de rette forberedelser kan klare flytningen på nogle få timer. Indtil da håber jeg du og andre vil være overbærende med os og sitet.
Som systemarkitekt – det er mit civile arbejde – har min nattesøvn længe været plaget af de fejl og gener ViaRETRO-sitet har været behæftet med. Og tro mig, jeg glæder mig mere en nogen anden til at få problemerne løst.
Med venlig hilsen
Søren Navntoft
7. september 2013 kl. 21:07 #56154Oktan
644 IndlægDET glæder jeg mig til.
Nu er den helt gal med Billedquiz tråden.
Man kan ikke komme ind på sidste tide, og mit indlæg forsvandt i øvrigt ud i æteren,
hvilket gjorde far her en anelse gnaven, da jeg efter et længere detektivarbejde
fandt svaret på quizzen, så her kommer den , da JEG SKAL AF MED DET !!!!!!!!
27. september 2013 kl. 04:46 #56454
Flemming Nielsen
82 IndlægNoget er sket – godt endda; nu har jeg surfet rundt i forummet i flere timer (det går der let når der er så mange nyere byggetråde mm) – uden ‘404’ problemer mere – herligt. Jeg synes endda responstiden er mærkbart forbedret – dobbeltgodt!
TAK. (til Søren formoder jeg) – og da jeg ikke orker at kommentere i alle de nyere tråde, især også TAK til Oktan og Smeden for jeres spændende føljetonner.
27. september 2013 kl. 10:27 #56462Oktan
644 IndlægSelv tak Flemming !
Desværre oplever jeg det modsatte. EXTREMT langsomt virkende forum: især når jeg har
post’et et svar, kan jeg sidde flere minutter og glo før det er på plads i tråden.
Utallige 404’ere, hvor jeg simpelthen ikke på nogen mulig måde kan komme
ind på en tråd … link fra forsiden til tråde der bare IKKE virker …
og generelt utrolig lange ventetider.. til et punkt hvor
jeg bare opgiver at være med, af kedsomhed over at sidde at glo på
en ‘frossen’ skærm.
7. oktober 2013 kl. 17:54 #56599
Flemming Nielsen
82 Indlæguh, tilbage til fortidens lange svartider igen – idag, hvor temaet ellers er fremtiden, eller er den mon allerede overstået?
Måske er det bare mig som tror jeg er så 4cking klog, men beder man egentlig ikke selv om laaaange svartider med så overordenlig mange in- & eksterne kald til server(e).
jeg tæller alene 32 <link rel
+ 4 dusin scriptkørsler
– det er dog noget af en bamse og trække igennem kobberet (!)
(for dig som fatter nada af hvad i den hede hule som manden her rabler om:
højreklik med musen og vælg hhv.
[Chrome] “Vis kildetekst”
[IE8] “Vis kilde”
hvorefter du måske fatter endnu mindre, men det er altså her man rå-læser sidens tekniske opbygning.)
7. oktober 2013 kl. 18:42 #56600
Søren Navntoft
326 IndlægHej Flemming
9. oktober 2013 kl. 10:44 #56617Ib Erik Söderblom
423 IndlægHar ingen mulighed for at skrive kommentarer til artiklerne p.t.
Jeg ved ikke, hvordan det lykkedes for Plys???
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.