-
ForfatterIndlæg
-
17. oktober 2013 kl. 22:58 #56745
Ib Erik Söderblom
423 IndlægI fortjener alle en tak for indsatsen.
Det glemmer vi nok nogengange, at sige.
Selvfølgeligt kommer det hele i orden på et tidspunkt, vi er blot utålmodige :-)
Det er jo som at stå medsin yndlings Yankee bar, og ikke kunne få papiret af den :-D
Keep Fighting!!!
23. oktober 2013 kl. 22:08 #56793
Søren Navntoft
326 IndlægHej Alle
28. oktober 2013 kl. 23:59 #56860Ib Erik Söderblom
423 IndlægNu I knokler direkte på sitet:
29. oktober 2013 kl. 00:13 #56861Ib Erik Söderblom
423 IndlægMeget bedre.
GT Metrix
Summary B
Page Speed Grade: (85%)Relative Score
The average Page Speed grade is 79%
B
YSlow Grade: (80%)
78%Relative Score
The average YSlow grade is 78%
Page load time: 7.84s Total page size: 955KB Total number of requests: 71Aktuelt: Gemme denne kommentar: 18 sek.Genåbne til redigering: 8 sek.
29. oktober 2013 kl. 00:22 #56862
Søren Navntoft
326 IndlægHej Ib
29. oktober 2013 kl. 11:02 #56864Ib Erik Söderblom
423 IndlægI dagens Simca 1200S artikel er der et link i bunden af artiklen, med en henvisning til tidligere skriveri.
Fra klik på linket, til artikel var åbnet og loadet, ca 9 sekunder.29. oktober 2013 kl. 17:54 #56866Ib Erik Söderblom
423 IndlægHvis man vil prøve “Den Gamle Hastighed”, skal man blot klikke på Arkiver.
29. oktober 2013 kl. 18:57 #56868
Søren Navntoft
326 IndlægIb, kan du genererer den fejl i forum igen? Vi har lavet nogle ændringer på Forum for at udbedre denne fejl. Jeg kan ikke genskabe fejlen hos mig.
29. oktober 2013 kl. 20:19 #56869Ib Erik Söderblom
423 IndlægJeg skal med glæde forsøge :-)
5. november 2013 kl. 08:08 #56941
Kai
583 IndlægSiden har kørt nogenlunde, i noget tid nu, men forum halter lidt.
Lang svartid, og så også lige det her:

Når man trykker på “Nyeste emner med ulæste” kommer der bare den der svage antydning af en liste frem, og ligegyldigt hvor mange gange jeg læser de nye indlæg, bliver antallet af nye indlæg ikke nulstillet.
(tak for jeres indsats, her er så hyggeligt, når det hele spiller).5. november 2013 kl. 15:06 #56945
Søren Navntoft
326 IndlægHej Kai
Godt du har bemærket fremskridt på den centrale del af ViaRETRO. Vi er nu færdig med den nye forum, og forventer at publicere det i løbet af de kommende dage. Opdateringen indholder også en række ændringer og forbedringer på selve ViaRETRO sitet. Hovedparten af de kommende ændringer er lavet med hastighed for øje. De nye koder er langt “slankere” og er, i mine øjne, bedre integreret med hinanden.
Jeg har testet meget af det nye programmel på vores engelske side: https://www.viaretro.dk/en. Her kan I tage et smugkig. Bagved UK sitet ligger også et testforum på url: https://www.viaretro.dk/en/forum. Vær opmærksom på at dette forum kun er i testmode og derfor ikke fuldopdateret med det nuværende forums indhold. Det giver dog en fornemmelse af hvad der er i vente.
Som det nok kan forstås er vi umådeligt trætte af tekniske problemer og dårlige undskyldninger fra alle sider. Ikke mindst er det forbandet kedeligt, at I læsere og brugere har SÅ dårlige oplevelser. Det er ikke uden en hvis form for præstationsangst, at de nye opdateringer skal søsættes. Beslutningen er dog taget, utallige test fortaget, så nu må vi holde vejret og trykke på knappen.
5. november 2013 kl. 20:12 #56948Oktan
644 IndlægTak !
7. november 2013 kl. 15:20 #56991
Søren Navntoft
326 IndlægDer har fra tid til anden, været udtryk ønske om at kunne indsætte billeder i kommentarerne til de daglige indlæg. Jeg har personlig aldrig været tilhænger af denne funktion af følgende årsager:
– Døde links. Hvis man vil kunne indsætte billeder fra anden placering, med visning af billedet i sin kommentar, vil der i løbet af kort tid være en række billeder som ikke kan vises, da de er blevet fjernet fra respektive placeringer på nettet.
– Dovne brugere der ikke skriver og dermed kun poster billeder. Det tror jeg ikke vi orker at se på i længden.Løsningen på det første problem kan være, at billeder kan uploades til ViaRETROs server, men vil så betyde at brugere skal have dem liggende på egen PC før de kan uploades.
Det andet problem kan måske løses ved at “kræve” en vis portion kommentartekst før kommentaren kan sendes.
Vi har nok ændret holdning til billeder i kommentarer en anelse siden vi besluttede det nuværende format, og hvis det ovenstående eksempler kan løses, er vi indstillet på at gå videre med det.
Lad os endelig høre Jeres mening.
7. november 2013 kl. 15:58 #56992
Ryhl
303 IndlægHvis den tekniske mulighed, for at uploade billeder i wordpress-blog er til stede, – og server svartider ikke belastes yderligere, – eller det løses hen ad vejen …
Er det da bare med at komme igang ;-)Promlem 2:
“- Dovne brugere der ikke skriver og dermed kun poster billeder. Det tror jeg ikke vi orker at se på i længden.”Ja – det kan jeg godt se … og div. offtopic U-tube links o.a., der ikke rigitgt har noget med emnet at gøre …
Men det HAR vi jo allerede, bare i form af links. men kræver selvf. lidt mere “scroll”, – men billedligt også mere info om, om man evt. kunne finde det interessant …Problem 1:
“Døde” links slipper man aldrig for, med mindre man ang. billeder vælger at alt uploades til Viaretro. Så lever billederne da ligeså længe som Viaretro ;-)
Udmærket idé !!
Omvendt “lever” de daglige Viaretro blogtråde jo kun få dage, i fleste tilfælde … så “problemet” med døde links og billedlinks, er måske ikke så altafgørende, for den daglige brug af sitet. Men skal man kunne gå år tilbage i arkiverne, er det da den rigtige løsning, at uploade til Viaretro – og så må folk lære det, og “gide” – dem der gør. Og koste hvad det koster …. Jeg betaler gerne for muligheden, – men det er jo så en anden “komplikation” ….Kunne man evt. lave A og B brugere, – A-brugere der evt. betaler 100.- kr årligt for at kunne uploade billeder ?
Måske kunne det friste nogle til at bidrage lidt til “kassen” … ;-) Hvilket jeg da ikke ville finde noget problem …7. november 2013 kl. 17:09 #56993
Søren Navntoft
326 IndlægRyhl , du skriver: “Omvendt “lever” de daglige Viaretro blogtråde jo kun få dage, i fleste tilfælde … så “problemet” med døde links og billedlinks, er måske ikke så altafgørende, for den daglige brug af sitet.”
Det er nu ikke rigtigt. Antallet visninger af “gamle” (mere end 7 dage gamle) indlæg er altså omkring 1000 – 2000 om dagen. De bliver hovedsageligt vist via Google m.fl søgninger. Yderligere bliver vores arkiver bedre med det kommende layout, og som jeg tænker vil booste “gamle” artikler/indlæg.
Så “hygiejnen” i kommentarene i de ældre indlæg er vigtig.
Jeg har noteret mig dine andre forslag :)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.