-
ForfatterIndlæg
-
8. november 2013 kl. 18:06 #57022
Søren Navntoft
326 Indlæg“De mest interessante spørgsmål, kan statistikkerne ikke svare på, men må man efter min mening gætte sig til. F.eks hvor mange af de + 50.000 danske klassiker ejere og interesserede, der engang har – eller af og til klikker ind. Hvad de mon egentlig mener, og hvorfor der ikke er mere gang i forum o.m.a. ?”
Det ville vi også gerne vide. Den slags brugerviden er desværre ikke tilgængelig. Vi har næsten 800 registrerede brugere i DK nu, som vel må betragtes som aktive, hvorfor skulle de ellers registrerer sig. Gåden er vel hvorfor forum er så relativ stille. Man kunne forestille sig emnerne og strukturen ikke er gode nok, teknikken er for dårlig eller slet og ret, at mange nyder, at komme forbi og læse, men ikke ønsker at involverer sig yderligere. Som du nok ved har jeg skrevet til dig fornyeligt, da det virkede som om du havde et par ideer til restrukturering af forum. Måske du kunne bidrage ?
Jeg havde undersøgt kollegasitet Petrolicious og fandt ud af deres skyhøje besøgstal. De laver fremragende videoer og andet stof, på engelsk, og derfor et kæmpe sprogområde. De oplever typisk at have omkring 5-15 kommentarer på indlæg, med over 40.000 sidevisninger. Det siger ihvertfald lidt om tendensen til voyuer-mentaliteten på internettet.
Nuvel, nok om det. Kommentarer bliver ved næste opdatering (forhåbentlig engang i weekenden) forsynet med en billeduploader til vores egen server, således, at der kan placeres synlige billeder i kommentarerne. Deep-linkede billeder med eksterne placeringer, vil fortsat blive vist som et tekstlink. Den løsning håber vi I vil finde tilfredsstillende.
Med hensyn til dine inaktive ViaRETRO vinduer på din skærm, vil din manglende aktivitet udløse en terminering af sessionvariablen hos dig efter 30 min. Når du genoptager aktiviteten registreres du som et ny besøg, men ikke som en ny unik besøgende. Selv om jeg synes du er ganske unik :)
Tak for debatten Ryhl, jeg synes godt om dine anskuelser.
8. november 2013 kl. 20:47 #57026
Kai
583 IndlægMin arbejdspc har også et Viaretro-faneblad åbent 24/7/365, Firefox W7-64, hvis det kan opklare noget :-)
På mange fora, kan man dog rette i eget indlæg, i et par minutter efter postning, så man lige kan rette de værste stavefejl og forståelsesbøvser, det kan måske hjælpe mod nogens forfængelighed, for det tavse flertal (og jeg).8. november 2013 kl. 20:48 #57027
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGod aften – nu skal vi ha´ flere læsere og større tavst flertal…
og hvorfor jeg startede på ViaRetro – ren og skær nysgerrighed med hensyn til tal…“De mest interessante spørgsmål, kan statistikkerne ikke svare på, men må man efter min mening gætte sig til. F.eks hvor mange af de + 50.000 danske klassiker ejere og interesserede, der engang har – eller af og til klikker ind. Hvad de mon egentlig mener, og hvorfor der ikke er mere gang i forum o.m.a. ?”
Det ville vi også gerne vide. Den slags brugerviden er desværre ikke tilgængelig. Vi har næsten 800 registrerede brugere i DK nu, som vel må betragtes som aktive, hvorfor skulle de ellers registrerer sig. Gåden er vel hvorfor forum er så relativ stille. Man kunne forestille sig emnerne og strukturen ikke er gode nok, teknikken er for dårlig eller slet og ret, at mange nyder, at komme forbi og læse, men ikke ønsker at involverer sig yderligere.”
Nåh….Plys kigger tilbage og husker hvor mange og hvor hurtigt det gik med antallet af “synes godt om” på Facebook… Kan i gå baglæns i statistik og se udviklingen?
Der hvor jeg syntes – jeg skriver syntes …det var sjovt var engang i forum tidens “unge dage”. Jeg lagde mærke til indlæg og antal visninger – det analyserede jeg lidt på i mit stille sind …engang. Lagde mærke til at forumtråde ikke var i stand til at øge gennemsnitstallet af visninger pr. indlæg ved øget antal indlæg…måske en hurtig indikation når noget bliver for kedeligt…hvis altså de tal er rigtige og rigtig tolkede…?
Jeg fandt et magisk tal mellem 30 og 40 visninger pr. indlæg et sted ved mange indlæg…Jah, det lyder kryptisk…men hovedet er fyldt med mærkelige tal.Så var der en gang hvor jeg fangede et ganske usædvanligt mønster over et godt stykke tid – antallet af gennemsnit visninger pr. indlæg steg trods øget antal total indlæg på tråden – og hvad fan´ skete der så…nyt layout – alle tal med indlæg og antal visninger gik i total uorden – så tabte jeg lysten til analyse inde i mit hoved…og…
Nåh, men kan i gå baglæns og finde den statistik… ?Jeg ved ikke om det hører nogen steder hjemme…
Nåh jah, det specielle usædvanlige mønster…jeg husker en “ikke korrekt tråd” som var i stand til at øge antal gennemsnitsvisninger pr. indlæg trods øget antal postede indlæg – det var den her:
Det pudsige – Else ville aldrig høre et ord om biler…
God aften , sov godt og drøm sødt
8. november 2013 kl. 21:24 #57029
Søren Navntoft
326 IndlægPlys, lige en hurtig kommentar til: “Plys kigger tilbage og husker hvor mange og hvor hurtigt det gik med antallet af “synes godt om” på Facebook… “
Det er rigtigt, at der i en periode var en hastig stigning i Facebook likes. Det lønnede sig med 3-5 fem gode opdateringer på Facebokk om dagen. Det tror jeg var årsagen. Vi har ikke vedligeholdt Facebook med samme iver, og resultatet ses i den lavere stigning af likes tallet.Resten af dit indlæg vender jeg tilbage til imorgen, er på vej til koncert.
8. november 2013 kl. 21:51 #57031
Peter Plys Karlsen
586 IndlægOk – god koncert Søren
Men det er ikke årsagen…Søren ;-)
Og egentlig “gider” jeg markedsføring lige så lidt som elektronisk tænding herinde ;-)
Jeg husker længere tilbage. Tjek “Fjæsbogkundestrøm” fra 200 – til 400 – det hed MotorRetro dengang og 400 til 800 og 800 til 1200, og 1200 til 1380 ;-) Sammenlign “procentvis tilstrømning over tid” og find årsagsforklaringer, der ikke (“bare”) er dækket af vedligeholdelsen – bemærk “bare” står i parentes;-)
Så kan vi analysere på sammenhænge mellem Facebook, fora og blog lige så tosset vi vil – NEJ! og… . Jeg er ikke “medlem” af Fjæsbog – men jeg har fulgt “debatterne” på Facebook sideløbende…det har været muligt herinde…og Facebook generelt – I don´t care ;-)Nåh, apropos koncert – jeg gir´ et sidste nummer på bodegaen, det kommer her:
https://www.viaretro.dk/forum/diverse-ting-der-ikke-horer-hjemme-andre-steder/politisk-korrethed-direkte-fra-bodegaen/page-12/#p5625Drøm sødt
PS. Jeg takker dig for at vende tilbage imorgen – der er jeg så på vej til løb.
9. november 2013 kl. 12:13 #57037westmus
122 IndlægDer blev forespurgt om en kommentar til forum delen. Sådan helt uden filter: Noget uoverskueligt rod og med en utroligt elendig quote funktion.
Min oplevelse er at det er yderst få forums der er store nok til at de kan bære at blive nedbrudt i en række underfora. For 95% vedkommende ender det altid med at 1 eller 2 underfora lever aktivt, mens resten er halv- eller heldødt område. Bibliotekar’agtig finopdelig er måske godt for den senere overskuelighed, men gør vist sjældent noget godt for mængden af aktivitet.
Viatretros succes er vel på en eller anden måde relateret i at hovedsiden er noget “rod”. Forstået på den måde at siden netop samler folk fordi den er all over the place. Ingen aner i hvilken retning morgendagens emne stikker, ud over det på en eller anden måde er relateret til klassiske biler. Ergo er man nød til at følge med for ikke at gå glip af noget spændende og interessant. Ting som man ellers ville have overset, eller i hvert fald aldrig selv have ledt efter. På samme måde er mine ynglings forums meget tit steder med et stort “rodet” hovedforum som man kan gå på opdagelse i. Sådanne steder finder man tit overraskende spændende og videngivende tråde, måske fordi brugerbasen er bredere end hvis tingene er finopdelte ned i nogle specifikke ultranørd katagorier.
9. november 2013 kl. 15:24 #57041
Ryhl
303 IndlægSøren, tak for svarene – og det bliver spændende med billeder ;-)
Beklager jeg ikke har svaret på mail, men har ikke modtaget, og har i det hele taget ufattelige problemer med e-mail, i øjeblikket …Jeg er så i helt modsatte hjørne af westmus, og synes et forum skal være overskueligt og logisk opdelt, – så man netop kan genfinde tråde, og vælge og vrage mellem, hvad man finder interessant og ikke. Og på så let og hurtig måde som muligt …
Der vil altid, være nogle der ikke forstår logikken – og lægger emner i “forkerte” tråde, som så giver lidt admin-arbejde, – men hvis det hele bare er et sammensurium, – måske bortset fra kronologi, – er der alt for meget der drukner og forsvinder, og ikke opdages af nye brugere, eller for den sags skyld – ikke genoptages af gamle brugere …
“Billedquiz-tråden” kan man som regel finde, fordi den så ofte bruges, og dermed figurerer i det lille felt på forsiden, men ellers synes jeg f.eks. der gemmer sig ting, som godt kunne høre til andre steder, end under “Ting der ikke hører til andre steder”:Denne kunne f.eks høre til, under “Biler set til salg”, men der står jo godt nok “europæiske marked”:
https://www.viaretro.dk/forum/diverse-ting-der-ikke-horer-hjemme-andre-steder/volvo-444-til-salg-i-usa/Og denne f.eks under Alfa Romeo:
https://www.viaretro.dk/forum/diverse-ting-der-ikke-horer-hjemme-andre-steder/azzurro-spazio-alfa-farve/Eller denne under “Generel teknik – som ikke er mærkespecifik”
https://www.viaretro.dk/forum/diverse-ting-der-ikke-horer-hjemme-andre-steder/er-det-virkelig-rigtigt-at-elektronisk-taending-ingen-betydning-har/osv ….
11. november 2013 kl. 11:44 #57060Ib Erik Söderblom
423 IndlægDen er helt galt nu.
Jeg konstaterede det 11.40.
Ingen adgang til forsiden:
503 Service Unavailable
The server is temporarily busy, try again later! Powered By LiteSpeed Web Server
LiteSpeed Technologies is not responsible for administration and contents of this web site!Kan tilgå tidligere indlæg, men det tager i omegnen af 15 – 20 sekunder, før siden åbner.
/Ib
16. november 2013 kl. 09:59 #57974Ib Erik Söderblom
423 IndlægDen ny side virker væsentligt bedre nu, end det vi kom fra.
Hastighedsmæssigt er der selvfølgelig intet der slår letvægtsudgaven.
Eneste lille bekymring jeg har haft, efter i går fredag, var opdateringen af siden, da jeg skrev indlæg til Lørdagsmatine’en.
Det blev først synligt, da jeg efterfølgende gav siden en opdatering (F5).
Loginproblemet, som ramte folk til at begynde med, har jeg ikke kunnet konstatere mere, end jeg har underrettet Søren og den lille notits jeg skrev i en kommentar, og det har bare spillet perfekt i dag.
16. november 2013 kl. 12:48 #58249Oktan
644 IndlægForum-indlæg tager maaaaaaaaaaaaaaaaarjet lang tid om at loade op på siden
efter man har trykket ‘SUBMIT’.
Derefter er indlægget ikke synligt….på trods af flere genindlæsninger af siden…
…før efter en rum tid.Det er en dims oppe til højre hvor man kan trykke ‘Visuel’ og ‘Tekst’.
Default er ‘Visuel’ ( med mulighed for at formatere etc. ).
Trykker man ‘Tekst’ …kan man absolut ingenting…ej heller trykke sig tilbage på ‘Visuel’.
Heller ikke når man poster i en anden tråd . Man er ‘stuck’ i ‘Tekst’, uden mulighed for formattering.
Det fatter jeg ikke.Bruger man ‘Attachment’ funktionen og poster et foto ( indenfor størrelses-grænsen)
kommer det ikke op i ‘full size’ , men som et frimærke man kan trykke på,
og således få det op i størrelse.
Jeg ved ikke om det er en fejl eller det er den nye måde det skal fungere på,
men det er tindrende irreterende at foto’et ikke kommer op i den rette størrelse,
og man skal klikke samtlige fotos i en tråd, op i størrelse.16. november 2013 kl. 12:51 #58250Oktan
644 IndlægTest:
Foto:( PS: kan STADIG ikke klikke mig ind på ‘Visuel’ )
Attachments:
16. november 2013 kl. 15:06 #58280Ib Erik Söderblom
423 IndlægOktan, hvilket operativsystem/browser benytter du?
16. november 2013 kl. 15:14 #58296
Søren Navntoft
326 IndlægJeg får den samme fejl i Chrome
16. november 2013 kl. 15:21 #58297Oktan
644 IndlægIb Erik, jeg kører på PC / Windows8 / Google Chrome .
Jeg loggede på for at svare dig.
Når jeg så forsøgte at post’e , fik jeg den besked at jeg skulle være logget på for at kunne svare…Grrrrrrrrrrr!
Flere minutters venten, og flere omgange gen-indlæsning af siden løste ikke problemet.
Loggede UD igen….og IND igen, og kunne nu poste.Kan stadig ikke komme tilbage til ‘Visuel’ funktionen.
Er der nogen vil være rare at forklare hvad præcist meningen med ‘Visuel’/’Tekst’ -funktionerne er ?!
…og hvorfor jeg nu ikke kan bruge dem.Er der nogen der vil være venlige at forklare det blændende smarte i at man ikke kan ‘attache’ et foto
så det kommer op i fuld størrelse , som førhen ?!Tak !
16. november 2013 kl. 15:26 #58299Oktan
644 IndlægEr nu slået over på Explorer.
Test:
…nej , jeg kan ikke bruge ‘Visuel’/’Tekst’ -funktionen.
Prøver med et foto-attachment:
Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.